فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق جامع درباره رموز دستیابی به تناسب اندام

اختصاصی از فی توو تحقیق جامع درباره رموز دستیابی به تناسب اندام دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق جامع درباره رموز دستیابی به تناسب اندام


تحقیق جامع درباره رموز دستیابی به تناسب اندام

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 76 صفحه

مقدمه :

تغذیه و رژیم غذایی

با برنامه غذایی مناسب و داشتن اندامی مناسب و بدنی سلامت می شود. در برنامه غذایی تمامی افراد سالم چند اصل مهم باید رعایت شود : کربوهیدراتها؛ چربیها ،پروتین ها ؛ آب و ویتامین ها و مواد معدنی باید در مواد غذایی مصرفی به میزان مورد نیاز بدن وجود داشته باشد .

در رژیم های غذایی که فقط یکی از این مواد مصرف می شود، بدن شخص دچار عوارض بسیار زیادی می گردد. ریزش مو ،خراب شدن پوست، شکنندگی ناخنها ، نرم شدن استخوانها و....... دلیل عدم وجود هر یک از مواد غذایی بالا می باشد کالری واحدی برای اندازه گیری مقدار انرژی موجود در غذا ست که جذب بدن می شود0بنابراین این مقدار انرژی باید بر حسب نیاز به بدن برسد. غذاهای حاوی ذخایر زیاد کالری باعث انباشته شدن ذخایر چربی در بدن شده و موجب اضافه وزن می شود.

از نظر دکتر جوزف رچاکا فن ، همانگونه که درست اندیشیدن بسیار با اهمیت است درست خوردن نیز مهم است.

در رژیم های غذایی باید نمک، قندهای ساده و چربیها کم مصرف شود. و از قندهای مرکب (کربوهیدراتها )، سبزیجات ، میوهای پوست دار و سبوس آرد نشده زیاد استفاده شود

رژیم غذایی به معنای محرومیت از خوردن نمی باشد و نباید بدن را از مصرف هیچ ماده ای محروم نگه داشت . بنا براین باید سه وعده غذا در روز خورد سه وعده واقعی .

 

 

کم کردن وزن : جنسیت، سن ، طرز تغذیه در گذشته ، وراثت و بهداشت عوامل تاثیر گذار بر کاهش وزن افراد می باشد . پس مقدار انرژی که بدن نیاز دارد را باید با توجه به عوامل بالا در نظر گرفت .

افراد چاق باید غذاهای خود را تنظیم نمایند، و از غذا های پرحجم اما کم کالری استفاده کنند، در بین وعده های غذایی نباید پر خوری نمایند، احساس رغبت به خوردن را باید درخود از بین ببرد ، و بعد از رسیدن به وزن ایده آل باید در نگهداری آن کوشا باشند . بنا براین باید در این راه تصمیم جدی بگیرند، برنامه غذایی دقیق داشته باشند، کمی صبر و حوصله به خرج داده و به برنامه غذایی تعیین شده ، رژیم خود پایبند باشند


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق جامع درباره رموز دستیابی به تناسب اندام
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.