![اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم؟](../prod-images/780173.jpg)
تعداد صفحات: 27
فهرست مطالب
نقش انگیزه ورغبت در پژوهش دانش آموزی: 12
نقش نظام آموزشی کشور در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس : 12
نقش معلمان در توسعه فرهنگ پژوهش درمدارس : 12
- 1 عدم برانگیختگی وپایین بودن حس کنجکاوی دانش آموزان در ارتباط با موضوع تحقیق : 14
-2 نمره گرایی دانش آموزان به عنوان مهمترین عامل تهیه پروژه های درسی : 14
3 – پروژه های درسی جایگزینی برای ضعف دانش آموزان در کسب نمره قبولی در دروس مختلف: 14
4 – عدم شناخت مطلوب دانش آموزان نسبت به مراحل انجام تحقیق و پروژه درسی : 15
5 – متناسب نبودن موضوع تحقیق با سطح توانمندی ها و اطلاعات علمی دانش آموزان : 15
6 – عدم راهنمایی مطلوب و گام به گام دانش آموزان در طی مراحل تحقیق توسط دبیران : 15
7 – بیگانه بودن اکثر اولیای دانش آموزان با روش تحقیق علمی. 16
9 – عدم دسترسی به منابع کتابخانه ای جدید. 16
.10 عدم دسترسی مناسب دانش آموزان به اینترنت در مدارس : 16
11 – نبودن مراکز مشاوره مطالعه و تحقیقات به صورت مناسب.. 17
12 – عدم ارزشیابی صحیح از پروژه های درسی دانش آموزان توسط دبیران. 17
13 – استفاده از برخی مطالب غیر علمی و ناقص در سایت ها و وبلاگ های موجود در اینترنت : 17
جمع آوری اطلاعات (شواهد 2 ) : 23
ارزیابی تأثیر اقدامات وتعیین اعتبار: 24
اقدام پژوهی: چگونه توانستم دانش آموزان را به تحقیق و پژوهش در درس مطالعات اجتماعی و دروس دیگر تشویق کنم؟