مبانی نظری و پیشینه آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس
58 صفحه
همراه با منابع
2-1مقدمه...............................................................................................................
2-2مروری بر مبانی نظری پژوهش.......................................................................
2-2-1تعریف واهمیت مهارت های زندگی...........................................................
2-2-2اهمیت مهارتهای زندگی از لحاظ سلامت روانی.........................................
2-2-3 انواع مهارتهای زندگی................................................................................
2-3 ابعاد مهارتهای زندگی.....................................................................................
2-3-1مهارت های ارتباط بین فردی-روابط انسانی...............................................
2-3-2 مهارت های حل مسله- تصمیم گیری.......................................................
2-3-3 مهارت های مربوط به سلامت جسمانی- حفظ سلامتی............................
2-3-4 مهارت های رشد هویت- هدف در زندگی..............................................
2- 4مبانی نظری برنامه آموزش مهارتهای زندگی..................................................
2-5اهداف آموزش مهارت های زندگی.................................................................
2-6جایگاه مهارتهای زندگی در اسلام...................................................................
2-7تعریف و اهمیت سلامت روان........................................................................
2-8 بهداشت روانی و اهمیت پیشگیری اولیه........................................................
2-9ویژگی های افراد سالم از دیدگا ههای مختلف................................................
2-10دید گاههای مختلف در مورد سلامت روانی.................................................
2-10-1 دید گاه روان پزشکی...............................................................................
2-10-2 دید گاه رفتار گرایی.................................................................................
2-10-3 دید گاه انسان گرایی................................................................................
2-10-4 دید گاه هستی گرایی...............................................................................
2-10-5 دید گاه شناختی.......................................................................................
2-10-6 دید گاه بوم شناختی.................................................................................
2-11مبانی نظری عزت نفس..................................................................................
2-12توجه به عزت نفس در کودکان......................................................................
2-13اهمیت عزت نفس.........................................................................................
2-14علائم عزت نفس سالم و نا سالم...................................................................
2-15سوابق پژوهش...............................................................................................
2-15-1 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به داخل کشور.................................
2-15-2 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به خارج کشور.................................
مبانی نظری و پیشینه آموزش مهارت های زندگی و عزت نفس