فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق فعالیت بدنی و سلامتی

اختصاصی از فی توو دانلود تحقیق فعالیت بدنی و سلامتی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق فعالیت بدنی و سلامتی


دانلود تحقیق فعالیت بدنی و سلامتی

فعالیت بدنی
فعالیت بدنی می تواند کیفیت زندگی را در تمام سنین برای همگان بهبود بخشد . شیوه زندگی فعال باعث می شود افراد مسن دوستان جدیدی پیدا کنند ، در فعالیتهای اجتماعی باقی بمانند و با سایرین در تمام سنین مراوده داشته باشد ، بهبود انعطاف پذیری ، تعادل و قوام عضلانی به پیشگیری از افتادن که دلیل عمده ناتوانی در افراد مسن است کمک میکند .
مشخص شده است که شیوع بیماریهای مغزی در افرادی که از نظر بدنی فعال هستند کمتر است . فعالیت بدنی می تواند کمک شایانی به درمان برخی از اختلالات فکری مثل افسردگی بنماید . جلسات ورزشی برنامه ریزی شده مطابق با سطح تناسب بدنی هر فرد یا پیاده روی ساده می تواند فرصت یافتن دوستان جدید و اتصال با جامعه و کاهش احساس تنهایی و محرومیت اجتماعی را به فرد بدهد . فعالیت بندی می تواند خود اتکایی و اطمینان به خود را که معیارهایی مبنایی در سلامت روح است افزایش دهد .
از فواید فعالیت بدنی می توان حتی در سنین بالا نیز استفاده برد ، با آنکه فعال بودن از سنین پایین از بسیاری بیماریها جلوگیری می کند ، تحرک و فعالیت منظم در سنین بالا نیز به کاهش درد و ناتوانی مرتبط با بیماریهای نظیر آرتربت ، استئوپروز و فشارخون بالا کمک کند . عدم فعالیت بدنی علت زمینه ای عمده ای برای مرگ و میر ، بیماریهاو ناتوانایی هاست . اطلاعات اولیه ای که از تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در زمینه عوامل خطر ساز وجود دارد حای از اینست که عدم فعالیت یا زندگی بی تحرک ، یکی از 85 درصد از بالغین تحرک کافی برای بهبود سلامتی شان ندارند ، زندگی بی تحرک باعث افزایش تمام علل مرگ و میر می شود . خطر بیماریهای قلب و عروق ، دیابت و چاقی را دو برابر می کند و مشخصاً باعث افزایش خطر سرطان روده ، فشارخون بالا ، استئوپروز ، افسردگی و اضطراب می شود .
در شهرهایی که به سرعت رشد میکند ، در کشورهای در حال توسعه ، شلوغی ، فقر ، جنایت ، ترافیک ، کیفیت بد هوا ، فقدان پارک ، پیاده رو ، ورزش و تفریحات و سایر مکانهای سالم ، فعالیت بدنی را به انتخابی دشوار تبدیل می کند ، برای مثال در سائوپائولوی برزیل 70 درصد مردو بی تحرک هستند و حتی در مناطق روستایی کشورهای درحال توسعه تفریحات غیر فعال مثل تماشای تلویزیون در حال افزایش است . نتیجه این تغییرات
در زندگی افزایش میزان چاقی ، دیابت و بیماریهای غیر واگیر قراردارند ، 77 درصد کل مرگ و میر به وسیله بیماریهای غیر واگیر در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد . این بیماریها در حال افزایش هستند و اثر فزاینده ای در سیستم های مراقبت بهداشتی ، منابع و اقتصاد در کشورهای جهان می گذارند ، کشورها در حال تلاش برای مقابله با اثرات بیماریهای عفونی همزمان با افزایش فشار بیماریهای غیر واگیر روی جامعه و سیستم های بهداشتی هستند . فعالیت بدنیبه علاوه رژیم غذایی سالم و عدم مصرف سیگار به عنوان راهی مؤثر و با صرفه برای ترفیع بهداشت عمومی در کشورهای با درآمد کم یا متوسط می باشد .
پندارهای غلط در مورد فعالیت بدنی
1- داشتن فعالیت بدنی هزینه بالایی دارد ، نیاز به وسیله ، کفش و لباس مخصوص دارد . گاهی باید هزینه پرداخت تا ورزش کرد . فعالیت بدنی را می توان هر جا و بدون هیچ وسیله ای انجام داد ، جا به جا نمودن وسایل ، چوب ، کتابها و کودکان به عنوان فعالیت بدنی تکمیلی معادل بال رفتن از پلهها می باشند ، پیاده روی به عنوان فعالیتی که بیشتر از همه انجام می شود و بیش از همه توصیه می شود کاملاً بی نیاز از این موارد است .
بیشتر مناطق شهری دارای پارک ، آب نما یا پیاده روهایی ایده آل برای پیاده روی ، دویدن یا ورزش و بازی هستند . نیازی نیست برای این کارها باشگاه ، استخر یا سایر مکانهای ورزشی مراجعه کرد .
2- سرم خیلی شلوغ است ، فعالیت بدنی وقت زیادی را می گیرد ، حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط در هر روز برای بهبود و حفظ سلامتی توصیه می شود . البته این به معنای قطع فعالیت بدنی پس از نیم ساعت نمیباشد . بیشتر فعالیتها را می توانید با کارهای روزمره مثل محل کار، مدرسه ، خانه یا بازی و تفریح ممزوج کنید . بیشتر فعالیتها را می توانید با امور روزانه خود انجام دهید ، 10 دقیقه پیاده روی سریع ، 3 بار در روز یا 20 دقیقه در ابتدای صبح و 10 دقیقه در طول روز ، حتی اگر مشغله شما زیاد باشد بازهم می توانید 30 دقیقه فعالیت در روز را به برنامه هایتان اضافه کنید .
کودکان طبیعتاً دارای تحرک بالایی هستند و به ندرت یک جا مینشینند . نیازی به صرف وقت و انرژی برای آموختن چیزهایی در مورد فعالیت بدنی به آنها نیست . به اندازه کافی
فعال هستند . مطالعات اخیر در مورد کودکان سراسر جهان نشان داده که آنها در مناطق شهری فقیر در حال غیر فعال هستند . مطالعات اخیر در مورد کودکان سراسر جهان نشان داده که آنها در مناطق شهری فقیر در حال غیر فعال شدنند . وقت و منابع مصروف برای آموزختن ورزش به آنها قطع می شود و بازیهای کامپیوتری و تلویزیون جای تفریحات فعال آنها را میگیرد . تخمین زده شده که دربسیاری از کشورها چه توسعه یافته و در حال توسعه بسیاری از جوانان از تحرک بدنی ناکافی برخوردارند .
فعالیت بدنی ناکافی در کودکان می تواند عواقب طولانی مدتی روی سلامتی به جای بگذارد . فعالیت بدنی ناکافی در کودکان می تواند عواقب طولانی مدتی روی سلامتی به جای بگذارد . فعالیت بدنی منظم باعث فواید جسمی ، روحی و اجتماعی بسیاری برای جوانان می شود . فعال بودن بصورت بالقوه باعث کمک به جوانان و کودکان در داشتن استخوان ها ، عضلات و مفاصل سالم می شود . وزن بدن را تنظیم کرده و چربی را کاهش میدهد و عملکرد مؤثر قلب و شش ها را فراهم می کند . بازی ، ورزش و سایر فعالیت های بدنی این فرصت را به جوانان میدهد که ابراز وجود کنند ، خودشان را باور کنند و موفقیت و همکار ی جمعی را تجربه کنند ، همچنین این ها کمکمی کنند تا از اضطراب و افسردگی پیشگیری شود . انجام ورزش و فعالیت های بدنی هدایت شده و منظم میتواند پذیرش سایر رفتارهای بهداشتی نظیر پرهیز از سیگار ، الکل و مواد مخدر و رفتارهای خشن را تسریع کند .

 

 

 

شامل 16 صفحه Wrod


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق فعالیت بدنی و سلامتی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.