فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله ادبیات و فرهنگ مقاومت ملت ایران

اختصاصی از فی توو مقاله ادبیات و فرهنگ مقاومت ملت ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله ادبیات و فرهنگ مقاومت ملت ایران


مقاله ادبیات و فرهنگ مقاومت ملت ایران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:3

فهرست و توضیحات:

مقدمه

ادبیات و فرهنگ مقاومت ملت ایران ، بدون تردید یکی از بزرگترین حماسه های مقاومتی است که در سالهای سیاه حکومتهای استبدادی ، همیشه باعث دلگرمی و امید فراوان مردم وطن ما ، بویژه آوارگان و پناهندگان ایرانی بوده است.
شاعران و اهل قلم ونویسندگان جلای وطن کرده ما ، که خود تبعید را برنگزیده اند ، بلکه به آنان تحمیل شده است ، در غربت نیز دمی از یاد وطن غافل نبوده و نیستند.و به راستی که درد غربت بد دردی است.
نادر نادر پور که روانش شاد باد ، گفته است : " وقتی در وطنم بودم و همه پنجره ها را می بستم هنوز می توانستم با گوش درون ، جزئی ترین ارتعاش خیابان را بشنوم. در غربت اگر پنجره ها را بگشایم ، ناشنوا باقی می مانم. صدا را می شنوم ، اما صدا به من ربطی ندارد. میان من و کشوری که در آن زیست می کنم ، گسستی هست. این است غربت."
مسئله پناهندگان سیاسی در دنیا اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. هزاران هزار ایرانی در اقصی نقاط جهان ، به علت ترس و وحشت از رژیم استبداد دینی حاکم ، به طرق مختلف از کشور خارج گردیده اند تا جان خود را نجات دهند.
در اثر پیدایش بحران بدنبال بحران و جانشین شدن تضادها و منازعات کهنه با تضادها و منازعات نو ، جهان نتوانسته است پیامدهای یک موج پناهنده را در خود جذب کند ، پیش از آنکه برای موج دیگری آماده شود.
باید قبول کرد که پناهندگی از اصول اولیه قانون بین المللی به حساب آمد و به مورد اجرا گذارده شد تا از استرداد اجباری پناهندگان به میهنشان ممانعت شود.
جامعه بین المللی سیستم گسترده ای برای حفاظت و حمایت پناهندگان ایجاد کرده است که محور اصلی آن کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل است و اساس قانونی آن دو موافقنامه بین المللی است که به تصویب 100 کشور جهان رسیده است.. یکی کنوانسیون 1951 ژنو مربوط به وضعیت پناهندگان است و دیگری پروتکل 1967.
این مدارک ، پناهنده را اینگونه تعریف می کند : " کسی که مجبور است در خارج پناهنده شود به دلیل ترس کاملا" موجه از اینکه در وطنش مورد آزار و اذیت قرار خواهد گرفت."
علل فرار و پناهنده شدن بسیار است. علت اصلی ترس است ، ترس از جان خود و خانواده و ترس از آینده ، داستانهایشان تشابهی دلخراش و غم انگیز داردوفقر ، نا امیدی ، بیکاری ، فشار و اختناق و جنگ و همه و همه دست بهم داده اند. اغلب از مشاغل خود پاکسازی شده اند. هموطنانشان و گاه دوستان و بستگانشان بدون علت بازداشت شده اند. بهنگام فرار اغلب آسیب دیده اند و اموالشان را دزدیده اند. آنها نسبت به خود بی اعتنا هستند ولی برای تامین آینده فرزندانشان هر چه از دستشان بر آید ، کوتاهی نمی کنند و در باره نزدیکانی که پشت سر گذارده اند دائما" نگرانند.
در گزارش کمیساریای عالی امور پناهندگی سازمان ملل متحد می خوانیم که شمار پناهجویان به 9 میلیون و دویست هزار نفر کاهش یافته است ، که در بیست و پنج سال اخیر بی سابقه بوده است. دلیل این امر کاهش درگیریهای مسلحانه و بازگشت گروههای زیادی از پناهندگان اهل سیرالئون و افغانستان به کشورشان بوده است.
با این حال در این گزارش آمده است که کنترل شدید مرزها که در واکنش به وحشت از تروریسم انجام می شود ، مانعی در برابر پناهجویان بوده است.
رئیس کمیساریای عالی پناهندگان می گوید ، تعصب نژادی ، ناسیونالیسم توام با خشونت و افراط گرایی مذهبی همگی بذر عدم بردباری علیه مهاجران را پرورش می دهد.
بر اساس آخرین آمار فدرال آلمان تعداد پناهندگان در آلمان به شش میلیون و هفتصد هزار نفر رسیده و نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. در این آمار ایرانیها با 81.495 نفر در ردیف بیست و یکم قرار دارند.
حدود چهل در صد از متقاضیان پناهندگی در آلمان از ناراحتی های روحی و تاثیرات بعد از آن رنج می برن
 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ادبیات و فرهنگ مقاومت ملت ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.