فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مطالعه تجربی اثر طول آزاد بال فشاری بر کمانش جانبی – پیچشی تیرهای لانه زنبوری

اختصاصی از فی توو مطالعه تجربی اثر طول آزاد بال فشاری بر کمانش جانبی – پیچشی تیرهای لانه زنبوری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مطالعه تجربی اثر طول آزاد بال فشاری بر کمانش جانبی – پیچشی تیرهای لانه زنبوری


مطالعه تجربی اثر طول آزاد بال فشاری بر کمانش جانبی – پیچشی تیرهای لانه زنبوری پایان نامه کارشناسی ارشد با عنوان: مطالعه تجربی اثر طول آزاد بال فشاری بر کمانش جانبی – پیچشی تیرهای لانه زنبوری
دانشگاه ارومیه
استاد راهنما: دکتر حسین شوکتی
پژوهشگر: مجتبی مسگرزاده
بهمن 1379
فرمت فایل: PDF و شامل 208 صفحه

چکیده:
ابعاد مقاطع نورد شده به گونه‌ایی انتخاب شده است که عموماً کنترل چند مورد از معیارهای طراحی کفایت می‌کند. ولی رعایت سایر معیارها در تیر ورق‌ها و تیرهای لانه زنبوری بر حسب مورد الزامی است. در این پایان نامه تلاش شده است تا شناخت عمیق‌تری از رفتار تیرهای لانه زنبوری حاصل شود که در زیر به تعدادی از دلایل آن اشاره شده است.
• کاهش پایداری جان تیر در اثر افزایش ارتفاع نسبت به ضخامت جان مقطع ‏‎(h/t)‎‏
• افزایش مقاومت خمشی تیر بدون افزایش مقاومت ستونی بال فشاری
• کاهش صلبیت پیچشی در نتیجه ایجاد سوراخ در جان تیر ‏‎(GJ)‎‏
• کاهش مقاومت برشی در نتیجه کاهش سطح جان
• اثرات خمش ثانویه ناشی از افزایش تنش برشی در تیر
• نارسایی هندسی ناشی از عملیات حرارتی بر تیر
مجموعه عوامل فوق موجب می‌شود تا محدودیت‌هایی در طراحی تیرهای لانه زنبوری ایجاد شود بطوریکه اغلب این محدودیت‌ها به مقوله کمانش کلی و موضعی مربوط می‌شود. بدین ترتیب کنترل اثر کمانش برای تعیین ظرفیت نهایی در تیرهای لانه زنبوری به سایر کنترل های لازم در تیرهای نورد شده اضافه می‌شود و احتمال می‌رود قبل از اینکه تیر به حداکثر ظرفیت خمشی خود برسد، کمانه کند و منهدم شود. بدین ترتیب اکثر مقاومت خمشی اثر تعیین کننده‌ای در ظرفیت باربری مقطع ندارد.
در مبحث کمانش موارد مشترکی در تئوری و آیین نامه‌های مختلف طراحی مشاهده می‌شود که نیروی کمانش را تعیین می‌کنند و شامل موارد زیر است.
صلبیت خمشی تیر حول محور ضعیف - صلبیت پیچشی - صلبیت تاب خوردگی - نوع تکیه گاه - نوع بارگذاری - طول آزاد بال فشاری
هر گونه تغییرات برای افزایش نیروی کمانش در موارد مختلف صلبیت‌های فوق الذکر مستلزم تقویت تیر است که طراح متناسب با شرایط پروژه انجام می دهد. همچنین مطالعه اثرات تکیه گاه - نوع بارگذاری و طول آزاد بال فشاری در تعیین ظرفیت باربری تیر قابل توجه است. محققان پیشین اثرات تکیه گاه و بارگذری را مطالعه کرده‌اند و جدولی از ضرایب برای انواع مختلف تکیه گاه و بارگذاری در کتب سازه های فولادی موجود است‎‏. اگرچه به نظر می‌رسد که جدول فوق برای مقاطع توپر تهیه شده است ولی محدودیتی در آن برای تیرهای لانه زنبوری ذکر نشده است. به همین جهت در این پایان نامه تلاش شده است اثر طول آزاد فشاری در ظرفیت باربری تیرهای لانه زنبوری بررسی شود.
از مفاهیم مربوط به اعضای فشاری می‌توان استنباط کرد که هر قدر طول آزاد فشاری افزایش یابد، ظرفیت باربری مقاطع کاهش می‌یابد و هر قدر طول آزاد فشاری کاهش یابد ظرفیت باربری مقطع به حالت پلاستیک آن نزدیک می‌شود. از این رو هدف اصلی در این پایان نامه شناخت تجربی تغییرات ظرفیت نهایی نسبت به تغییرات طول در تیرهای لانه زنبوری است بطوریکه در انتهای این پایان نامه منحنی‌های ‏‎P-L‎‏ و ‏‎M-L‎‏ برای تیرهای لانه زنبوری ارائه شده است.
رفتار ارتجاعی و غیرارتجاعی تیرهای لانه زنبوری اثر مهمی در شناخت دقیق تر و حصول روابط طراحی دارد از این رو هدف دیگری که در این پایان نامه مدنظر بوده است شناخت تجربی مرزالاستیک و غیرالاستیک تیرهای لانه زنبوری است.


می توانید نمونه نمایشی شامل 20 صفحه نخست پایان نامه را از لینک زیر دریافت کنید.
http://omidcivil.persiangig.com/sellfile/146n.zip/download

** توجه: خواهشمندیم در صورت هرگونه مشکل در روند خرید و دریافت فایل از طریق بخش پشتیبانی در سایت مشکل خود را گزارش دهید. **

دانلود با لینک مستقیم


مطالعه تجربی اثر طول آزاد بال فشاری بر کمانش جانبی – پیچشی تیرهای لانه زنبوری
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.