
نوع فایل : عکس
تعداد صفحات : 32
جزوه مکانیک سنگ پیشرفته دکتر میرزایی (دانشگاه صنعتی شاهرود)
نوع فایل : عکس
تعداد صفحات : 32
دانلود مقاله فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکتها
نوع فایل : Word
تعداد صفحات : 26
فهرست محتوا
پیشگفتار
چکیده:
ارابة فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکتها به سرعت به پیش میتازد و جوامع دنیا را دستخوش تغییرات بنیادی میکند. فعالیتها، مشاغل، مهارتها، فرهنگها، نیازها و... همه و همه تحت تاثیر این فناوری قرار گرفته و متحّول شدهاند. عصر اطلاعات و اتباطات آغاز شده است. بیشک کارآفرینی سهم عمده و نقش ویژهای در توسعه این فناوریهای شرکتها داشته و دارد؛ اگرچه این فناوریها نیز خود بر کارآفرینی تاثیر گذار بوده و به عبارتی کارآفرینی مدرن را بوجود آوردهاند.
این مقاله به بررسی روابط متقابل کارآفرینی در شرکتها پرداخته و با مثالهایی ویژگیهای کارآفرینی در عصر اطلاعات و ارتباطات را تبیین نموده است. همچنین پیشنهاداتی برای گسترش کارآفرینی اطلاعات در کشور یا بهرهبرداری مناسب از آن نیز، در این مقاله ارائه شده است...
مقدمه
کارآفرینی یک فرایند پویا مشتمل بر فرصت ها ، افراد ، شرایط و ساختارهای سازمانی ، ریسک ها ، نوآوری و منابع می باشد. به عنوان یک فرایند ، کارآفرینی قابل اجرا در تمام انواع و اندازه های سازمانی است.
زمانی که بافت های کارآفرینی ، سازمان می باشد صحبت از کارآفرینی سازمانی است. که مشتمل بر فعالیت های رسمی و غیر رسمی ایجاد یک کسب و کار در سازمان بدون توجه به اندازه و بزرگی سازمان ، دولتی یا غیر انتفاعی بودن سازمان و یا سازمانی که حس خلاقیت و نوآوری را از دست داده است ، می باشد. از زمانی که بسیاری از نویسندگان ادبیات کسب و کار و تجارت ، بر شرکت های بزرگ تاُکید نموده اند اصطلاح کارآفرینی شرکتی بسیار برجسته شده است.
پینکات پدیده کارآفرینی درون یک سازمان را به عنوان "Intrapreneurship" توصیف می کند. سه اصطلاح کارآفرینی شرکتی (Corporate Entrepreneurship) ، کارآفرینی سازمانی (Organizational Entrepreneurship) و Intrapreneurship که مترادف و هم معنی یکدیگر می باشند هر سه در متون سازمانی بکار برده شده اند.
فرایند کارآفرینی (بدون درنظر گرفتن اینکه توسط اشخاص و یا بوسیله سازمان ها راه اندازی و شروع شود) مشتمل بر فرصت ها و منابع اقتصادی است. فرصت های اقتصادی در طول نوآوری های سازمانی پدید می آیند و کارآفرینان از فرصت ها بهره برداری می کنند و کسب و کارهای جدید را بوجود می آورند و بدین طریق باعث ایجاد تنوع می شوند. این موضوع از سوی Tiessen به عنوان اولین عامل ضروری فرایند کارآفرینی توصیف شده است. دومین عامل مورد توجه منابع هستند. Tiessen فرصت های سازمان ها را بوسیله فشار و نفوذ (کاربرد) منابع توصیف می کند. نهایتاً اینکه ، فرهنگ یک سازمان بر چگونگی ایجاد تنوع و کاربرد منابع تاُثیر می گذارد…
نقش شرکتهای کوچک و متوسط در ایجاد اشتغال مولد و تقویت کارآفرینی
1- زیرساختهای لازم جهت شکلگیری شرکتهای کوچک و متوسط
4- شرکتهای کوچک و متوسط
5- صنایع کوچک و متوسط
6- امکان توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدی در قالب بازارهای صنفی _ صنعتی:
نمودار شماره 1: فرآیند شکلگیری و رشد شرکتهای کوچک و متوسط
نمودار شماره 2: مهمترین علل ضعف در فروش و توسعه حیطه فعالیت در شرکتهای کوچک و متوسط
جدول شماره 1- سرفصلهای کلی سیاستها و اقدامات حمایتی از شرکتهای کوچک و متوسط
جمع بندی و نتیجهگیری:
پشنهادات
مراجع
این فایل حاوی مطالعه قانون جنگلات می باشد که به صورت فرمت PowerPoint در 29 اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.
فهرست
قطع جنگلات
تصویر از قاچاق چوبهای چارتراش
ساحه برهنه شده و عاری ازجنگلات
پس منظرقانون
محتویات قانون موجود جنگلات
خلاصه قانون موجود جنگلات
ضرورت برای قانون جدید
خلاصه مسوده قانون جدید جنگلات
تفاوت بین دو قانون
طی مراحل و انکشاف قانون جنگلات
مشکلات درطی مراحل
تصویر محیط برنامه
عنوان: ادیان ایران
تعداد صفحات: 32
مقدمه: در فضائی که کاهنان، ساحران، آتشبانان بی شمار به بهانه وساطت صدها خدا و خدای نما مردم ساده را گوسفندوار به کنار قربانگاهها، معابد و آتشگاه ها میکشیدند و با اوراد و آداب و اعمال اسرار گونه به جلب توجه قدرتهای ساختگی مافوق بشری تظاهر می نمودند؛ در محیطی که انسانها با وحشت و هراس به هر پدیده طبیعی مینگریستند و در هر گوشه ای به انتظار برخورد با موجودات عجیب و مافوق الطبیعه بودند. در دورانی که بشر خود را اسیر نیروهای خارق العاده و رام نشدنی میدانست و امیدوار بود سرنوشت خویش را با شرک و بت پرستی، نیایش مردگان و هراس از زندگانی که با خرافات و شعائر و آداب بدوی آمیخته شده بود تحول بخشد. ابرمردی ظهور کرد که پیام نافذ یگانه توحیدش و صدای پر طنین حق پرستیش مرزهای زمان و مکان را در هم ریخت و از لابلای قرون و اعصار تاریخ جهل را در نوردید و به فضاها و مکانهای دور پراکند.
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه :43
فهرست مطالب :
عنوان صفحه
مقدمه------------------------------------ ------ 4
فرم خلاصه اطلاعات کارآموزی---------------------------- 5
فصل اول : آشنایی با مکان کارآموزی
آشنایی با مکان کارآموزی------------------------ 7
اهداف سازمان----------------------------------- 8
وظایف سازمان----------------------------------- 9
چارت سازمانی----------------------------------- 10
فصل دوم : بررسی سیستم حسابداری اداره ی برق
آشنایی با مفاهیم و اصول حسابداری--------------- 12
سیستم حقوق و دستمزد---------------------------- 17
فرمهای مورد استفاده در اداره------------------- 18
تراز آزمایشی----------------------------------- 46
ثبت های مربوط به اداره------------------------- 47
بستن حسابها------------------------------------ 47
ترازنامه--------------------------------------- 50
فصل سوم : نتیجه گیری
نتیجه گیری و پیشنهادات------------------------- 55
مقدمه
حسابداری رکن اصلی نظام اطلاع رسانی مالی و اقتصادی هر جامعه به شمار می رود ریاست محترم جمهوری سابق در پیام مورخ 2/6/1380 به اولین مجمع جامعه حسابداران رسمی ایران فرمود:
«پاسخگویی در عرصه ی اقتصادی و در هر عرصه ای، زمانی میسر است که اطلاعات معتبر و شفاف در اختیار قرار گیرد.
جامعه ی حسابرسان با تامین و ارزیابی اطلاعات مالی معتبر به تصمیم گیرندگان برای اتخاذ تصمیمات اقتصادی آگاهانه و استفاده ی بهینه از منابع محدود، افزایش بهره وری و در نهایت پاسخگویی، کمک شایان می کند.»
افراد هر جامعه ای به منظور خود نیاز به تصمیم گیری های صحیح اقتصادی و مالی دارند و برای انجام تصمیمات فوق وجود اطلاعات اقتصادی و مالی مناسب و صحیح از ضرورتهای اجتناب ناپذیر است.
حسابداری، حوزه ای از فعالیتهای خدماتی است که می تواند اطلاعات اقتصادی و مالی را در قالب گزارش مالی فراهم سازد.
واحدهای اقتصادی برای اتخاذ تصمیمات آگاهانه در مورد رویدادهای مالی از قبیل خرید و فروش و ارائه خدمات نیاز به اطلاعات دارند که بخشی از این اطلاعات توسط حسابداران تهیه و ارائه می شود.
فرم خلاصه اطلاعات کارآموزی
حسابداران با استفاده از داشتن تجربه و ابزار مناسب ابتدا اطلاعات مربوط به فعالیتها و رویدادهای مالی را شناسایی و اندازه گیری کرده، پس به پردازش آنها اقدام نماید و در نهایت خلاصه اطلاعات را به شکل صورت با گزارش های مالی در اختیار کسانی قرار می دهند.
فصـل اول
آشنایی کلی با مکان کارآموزی
کارآموزی اینجانب در شرکت توزیع نیروی برق شهرستان ایذه قسمت حسابداری و درآمد امور برق که در ابتدای بلوار ورودی شهر واقع شده است انجام پذیرفت.
که در ابتدا اطلاعاتی در خصوص تاریخچه تشکیل این شرکت، چگونگی و نحوه ی خدمات رسانی نیرو به مشترکین این شهرستان داده می شود.
محلی که در حال حاضر به عنوان اتفاقات، عملیات و خدمات مشترکین برق ایذه (نیروگاه سابق) می باشد در سال 1346 به نام موتور خانه شهرداری که در واقع خدمات برق رسانـی به مردم زیر نظـر شهـرداری انجـام می گرفت معروف بوده است که توسط سه ژنراتور دیزلی بافت قدیمی این شهرستان را تغذیه می نمود.
و در سال 1352 بهره برداری و نگهداری برق این شهر رسماً تحویل سازمان برق گردید. وضعیت ساختمانی تاسیسات اداره ی مرکزی برق ایذه شامل یک اداره مرکزی می باشد که خود تشکیل شده از دفتر رئیس ـ دفتر حراست اداره ـ مهندسی ـ اداره حسابداری و اداره درآمد ـ ا داره مشترکین ـ خدمات و پشتیبانی ـ قسمت عملیات می باشد. و یک سالن انبار و محوطه انبار و قسمت نگهبانی که در قسمت ورودی قرار دارد و 5 واحد منازل مسکونی که در انتهای محوطه واقع شده اند.
شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان که به عنوان پیمانکار زیر مجموعه ی برق منطقه ای استان خوزستان می باشد.
امور برق شهرستان ایذه دهدز با مدیریت منفک را شامل می شود یعنی به طور کلی کلید شهرستان های خوزستان بجز اهواز زیر نظر شرکت توزیع برق خوزستان فعالیت می نمایند.
مشخصات شرکت توزیع نیرو
شرکت توزیع نیروی برق خوزستان شرکتی است خدماتی که مسئولیت آن ارائه برق مداوم و مطمئن به مشترکین و نگهداری از شبکه های موجود و همچنین تامین برق متقاضیان می باشد از این رو شرکت با اجرای سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد (2600) و سیستم ایمنی و بهداشت شغلی بر اساس استاندارد-800/OHSAS خود را نسبت به برآوردن خواسته های کیفی، ایمنی و بهداشتی متعهد می داند.
هدف اصلی رضایت مشترکین و متقاضیان بر اساس ضوابط و استانداردهای وزارت نیرو در چهار چوب قوانین ملی با توجه به موارد ذیل می باشد.
اهداف سازمان
1ـ تامین برق متقاضیان در حداقل زمان ممکن
2ـ کاهش زمان خاموشی ها تلفات شبکه
3ـ بهبود سیستم روشنایی معابر
4ـ ارائه خدمات مطلوب به مشترکین و متقاضیان
5ـ ارتقاء سطح سلامت و بهداشت کارکنان
6ـ رعایت ضوابط ایمنی و بهداشت توسط کارکنان و تامین کنندگان
7ـ توسعه منابع انسانی به عنوان با ارزش ترین سرمایه شرکت.
وظایف سازمان
1ـ بهسازی منابع انسانی از طریق آموزشهای منظم و ایجاد نظامهای انگیزش برای کارکنان
2ـ انجام اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی برای بهبود مداوم سیستم
3ـ اصلاح و بهینه سازی
4ـ نگهداری و توسعه شبکه های موجود
مدیر عامل از طریق گزارش منظم نماینده مدیریت و برگزاری جلسه بازنگری مدیریت از کارایی و اثر بخشی سیستم اطمینان حاصل می نماید.
دانلود فایل