1-1 -مقدمه.......…………………………………………………………………………….......……………….
2
1-2 -بیان مسأله………………………………………....……..........…………………….....…………………
5
1-3 -ضرورت و اهمیت پژوهش…………....…………………………….................………………………….
7
1-4 -سوالات پژوهش………………………………………….............………………………………………
8
1-5 -فرضیات پژوهش ………………………………………........…….........………………………...……..
9
1-6 -تعاریف واژه ها……………………………………............................………………………......................
9
1-6-1 -تعریف مفهومی واژه ها………………………......................................………………………............
9
1-6-2 -تعریف عملیاتی واژه ها………………………………......................................………………...........
9
2-1 -مقدمه……………………………………………….......……………………......……………………….
11
2-2 -افسردگی چیست؟……………………………………………..........…………………………………..
12
2-3 -حالات افسردگی…………………………………………….............……………………………………
13
2-4 - تاریخچه افسردگی…………………………………………....................……………………………..
13
2-5 - اختلال های خلقی یک قطبی…………………………………….......................……………………
14
2-5-1 - اختلال افسردگی اساسی…………………………………….......................………………………..
15
2-5-2 -اختلال افسرده خویی…………………………………………...................…………………………
15
2-5-3- اختلال خلق ادواری…………………………………………..................……………………………
15
2-6 - اختلال دوقطبی……………………………………………............……………………………………
15
2-7- شیوع افسردگی…………………………………………………....……………………………………
17
2-8- به کدام دلایل ابتلای زنان به افسردگی بیشتر است؟…….....................................................................
18
2-9- افسردگی درون زا در مقابل افسردگی واکنشی……………..........................................................……
19
2-10- افسردگی فصلی……………………………………….............……………………………………....
19
2-11 تشخیص افتراقی برای افسردگی……………………………....................................………………….
20
2-12- دیدگاه های نظری در قلمرو افسردگی……………………..................................................………….
21
2-12-1 - دیدگاه روانکاوی………………………............................………………………………………….
21
2-12-2- دیدگاه رفتاری در مورد افسردگی…............……....................................…………..…………….
22
2-12-3- الگوهای شناختی افسردگی………..……………..........................…..……….…………………
2-12-3-1- نظریه شناختی بک درمورد افسردگی..............................................................................................
23
23
2-12-4- نظریه های زیست شناختی…………………………….........................…………………………..
25
2-13- منظور از افسردگی حاد یا گذرا چیست؟……………...............................................………………..
26
2-14- حملات افسردگی……………………………………........………………………………………….
26
2-15- اختلال افسردگی که در جای دیگر طبقه بندی نشده ….…………………………………............
28
2-16- ملاک های تشخیص برای انواع افسردگی.………………….......................................……………….
28
2-17- گروه های در معرض خطر ابتلا به افسردگی…………….................................................…………….
31
2-18- تفاوت های فرهنگی در نشانه های افسردگی……………….................................................…………
32
2-19- گناه، مراقبت و افسردگی………………………………................................…………………………
33
2-20- تفاوت های جنسی در افسردگی یک قطبی………………………………..................................……
33
2-21- آزمون هایی برای تشخیص افسردگی………………………….............................……………………
35
2-22- عوامل علیتی زیستی افسردگی……………………….................................………………………..
36
2-23- تحقیقات در قلمرو انتقال دهندگان عصبی……………….................................................……………
37
2-24- ارزشیابی نظریه های انتقال دهندگان عصبی………….................................................………………
37
2-25- نقش عوامل محیطی و اجتماعی در افسردگی……………………........................................………..
38
2-26- افسردگی و سایر بیماری ها……………………..........................................……………………………
39
2-27- درمان افسردگی…………………………………...............…………………………………………..
40
2-27-1- درمان مبتنی بر نظریه های زیست شناختی………………........................................……………
40
2-27-2- درمان افسردگی با شوک برقی…………………………..........................……………………….
41
2-27-3- درمان شناختی…………………………………….............……………………………………….
42
2-27-4- الگوی درماندگی آموخته شده افسردگی………................................................................
44
2-27-5- درمان منطقی عاطفی الیس…….......………………………........................………………………
44
2-27-6- درمان شناختی رفتاری…………………………………..................……………………………….
45
2-27-7- درمان های روانی – اجتماعی…………………..................................…………………………….
46
2-27-8- روان درمانگری بین – شخصی………………………...........................…………………………
46
2-28- افسردگی در دانشجویان دانشگاه……………………........................................………………………
47
2-29- میزان شیوع افسردگی در میان دانشجویان………………….................................................………..
2-30- علایم هشدار دهنده........................................................................................................................................
48
49
2-31- مقدمه……………………………………………….......………………………………………………
50
2-32- موسیقی چیست؟………………………………………......………………………………………..
51
2-33 - موسیقی و بهره هوشی………………………………..........................………………………...……
52
2-34- معنی لغوی موسیقی ……………………………….........................…………………………………
52
2-35- موسیقی و آگاهی…………………………………………............................………………………….
53
2-36- موسیقی در گذر زمان………………………………………….................………………………….
53
2-37- شعر و موسیقی و ارتباط آنها با هم……………..................................................………………………
54
2-38- مدت زمان گوش کردن به موسیقی…………………............................……………………………
54
2-39- سلامتی کل نگر و شفا از طریق صدا………………........................................………………………..
55
2-40- حساسیت موسیقیایی چیست؟………………………………...................……………………………
55
2-41- تعذیه در موسیقی………………………………...................………………………………………….
55
2-42- موسیقی درمانی چیست؟…………………………………….............………………………………..
55
2-43- تاریخچه موسیقی درمانی……………………………...............................…………………………….
57
2-43-1- تاریخچه موسیقی درمانی در ایران………………………..................................…………………..
59
2-43-2- موسیقی درمانی در دیگر کشورها…………………...................................………………………
60
2-44- انجمن ملی موسیقی بیمارستان ها……………………….......................................………………….
60
2-45- سازمان ملی موسیقی درمانی…………………………................................…………………………
61
2-46- انجمن ملی موسیقی درمانی آمریکا……………………….......................................………………….
61
2- 47- تحقیق در وظایف حرفه ای موسیقی درمانی…………………...........................................…………
62
2-48- فعالیت های موسیقی در چه مناطقی از مغز انجام می شود؟..……………………….....………..
62
2-49- سلامتی کل نگر و شفا از طریق صدا……………………...................................…………………….
62
2-50- موسیقی به عنوان درمان……………………………….......................………………………………
64
2-50-1- موسیقی چگونه در درمان به کار می رود؟……………….......................................………………
64
2-50-2- آوازدرمانی………………………………..........…………………………………………………..
65
2-50-3- تأثیرات موسیقی درمانی…………………….................................…………………………………
66
2-50-4- برنامه ریزی های مناسب موزیکی……………………….......................................………………..
67
2-50-5- تکنیک های موسیقی درمانی……………………………………..............……………………….
69
2-51- بررسی مکاتب برگزیده تکنیک های موسیقی درمانی…………..........................................................
69
2-51-1- موسیقی درمانی به روش فی البداهه نوردوف- رابیستون.................................................................
70
2-51-2- روش بالینی ارف شولورک………………………......................……………………………………
70
2-51-3- کاربردهای بالینی مفاهیم کوالی……………………….................................……………………..
71
2-51-4- کاربردهای بالینی روش هماهنگی حرکتی بدن با موسیقی دالکروز……………………..…
72
2-51-5- موسیقی و تصورات هدایت شده………………………......................…………………………….
72
2-51-6- موسیقی درمانی تکاملی……………………………...................…………………………………..
73
2-51-7- کاربرد اصول تغییر رفتار موسیقی درمانی………..............................................…………………..
73
2-51-8- موسیقی درمانی روان پویایی…………………….............................…………………………….
74
2-51-9- موسیقی درمانی و تحلیل تعاملی………………………...........................…………………………
74
2-52- موافق یا مخالف پیروی از یک روش…………………........................................……………………
75
2-53- موسیقی درمانی در ایران…………………………...........................………………………………….
75
2-53-1- انجمن موسیقی درمانی ایران……………………..............................……………………………..
76
2-53-2- مختصات کلی موسیقی رسمی ایران………………………......................………………………
77
2-53-3- نظریه موسیقی ایران………………………….....................…………………………....………….
77
2-53-4- ابداع و تنوع ملودی ایران………………..............................……………………………………….
78
2-54- موسیقی کردی…………………………………................………………….....………………….....…
78
2-54-1- پیشینه و قدمت موسیقی کردی………………............................………………………………
79
2-54-2- حوزه موسیقی کردی در ایران………………………...........................……………………………
2-54-3- انواع ملودی های شاد موسیقی کردی…………………..................................………………….
80
81
2-54-4- انواع مقام های سوگواری در موسیقی کردی……………….............................................…………
2-55- موسیقی دانان بزرگ کرد حوزه کرمانشاه..................................................................................................
82
82
2-55-1- حشمت لرنژاد……………………………………......…………………………………………….
82
2-55-2- شهرام ناظری……………………………….......………………………...………………………..
83
2-55-3- حشمت اله مسنن…………………………………......………………………………………….
84
2-55-4- کیخسرو پورناظری……………………………….....................…………………………………….
84
2-55-5- مجتبی میرزاده……………………………………...........……………………………...………….
85
2-55-6- حسن زیرک نابغه موسیقی کردی…………………………….........................……………………
86
2-55-7- مظهر خالقی……………………………....……………………………......……………………….
86
2-55-8- خانواده کامکاران………………………………..................…………………………………….…..
87
2-56- تأثیر موسیقی در کاهش افسردگی….……………………..................................…………………..
87
2-57- پیشینه داخلی پژوهش……..…………………………………..............……………………………..
89
2-58- پیشینه خارجی پژوهش…………….....………………………...............………………………....….
90
3-1- روش پژوهش………………………………………………....………………………………………….
92
3-2- طرح پژوهش…………………………………………………....………………………………………..
92
3-3- جامعه آماری………………………………………….........…………………………………………….
92
3-4- حجم نمونه و روش نمونه گیری……………………................................………………………………
93
3-5- شیوه اجرا…………………………............…………………………………........………………………
93
3-6- ابزار پژوهش……………………………............……....………………………………..……………….
94
3-7- تجزیه و تحلیل داده ها………...........................................……………......…………………………….
95
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش
4-1- جداول جمعیت شناختی..................................................................................................................................
98
4-2- یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش…………................................………………..................……
101
4-3- فرضیه اصلی……………………………...………………………….…………………..……………….
101
4-4- فرضیه فرعی اول…………………………..………………………………………................………..
102
4-5- فرضیه فرعی دوم………………………………………………………………………………………..
102
5-1- بحث…………………………………………………………….…………………………………….....
5-2- فرضیه اصلی........................................................................................................................................................
104
108
5-3- ارزیابی و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………
110
5-4- پیشنهادات کاربردی……………………………..………………………………………………………
112
5-5- پیشنهادات پژوهشی……..………………….…….…………………………………………………....
112
5-6- محدویت های پژوهش…………………………….…………………………………………………….
112
منابع
منابع فارسی...…...………………….…………………………………………………………………………
114
منابع لاتین....…………..……….….….………………………………………………&
پروژه و تحقیق- اثر موزیک و موسیقی محلی بر شاد بودن دانشجویان- در140 صفحه-docx