نوع فایل: word
قابل ویرایش 12 صفحه
مقدمه:
موتورهای انژکتوری با سیستم سوخت تزریقی ابتدا برای موتورهای دیزلی اختراع شد و توسط آلمانی ها و به دستور هیتلر اصلاح گردید تا بتواند مورد استفاده موتور هواپیما های ارتش هیتلری قرار گیرد .
می توان گفت که موتور کاربراتوری به نمونه انژکتوری برتری و ارجعیت دارد . ولی عدم استفاده از کاربوراتور و انتخاب انژکتور توسط آلمانی ها به این دلیل بود که استفاده از کاربوراتور در هواپیما در مناطق نامناسب تمایل زیاد به تولید یخ دارد وهمچنین امتیاز دیگر انواع انژکتوری تاثیر ناپذیر بودن عملکرد آن در حین انجام مانورهای جنگی خطر ناک بود .
تبدیل یک سیستم انژکسیون دیزل به سیستمی که بنزین استفاده کند کاری بس مشکل است چون سوخت گازوییل که یک روغن سبک وزن می باشد باعث می شود که نوعی روغن کاری بین پمپ ها و سیلندر های سیستم انژکتوری انجام شود . در مقابل ، بنزین سوختی بی نهایت خشک است وبه کلی فاقد هر گونه قابلیت روغن کاری می باشد . بنابراین در تبدیل از گازوییل به بنزین نیاز به یک تحقیق بسیار دقیق در زمینه فلزهای مورد استفاده در ساختمان پیستون ها و سیلندرها دارد که نتیجه چنین عملی گران شدن هزینه ساخت می باشد .
تزریق سوخت بنزین در موتورهای جرقه ای بیشتر در مانیفولد هوا یا روی سوپاپ ورودی و بندرت در داخل سیلندر انجام می شود .
فهرست مطالب:
مقدمه
مزایای سیستم تزریقی
سیستم هیل بورن
سیستم روچستر
اساس کار سیستم K-Jetronic
واحد اندازه گیر هوا
شرح کامل سیستم K-Jetronic
قسمت کنترل سوخت ارسالی به انژکتورها
نحوه توزیع سوخت
اجزاء تشکیل دهنده سیستم K-Jetronic
طرز کار
سیستم سوخت رسانی L-Jetronic
اساس کار
دستگاه اندازه گیر هوا
طریقه پاشش انژکتورها در سیستم L– Jetronic
دستگاه اندازه گیر دبی هوا
دبی سنج
سیستم Mono - Jetronic
نتیجه گیری
پروژه بررسی سیستم سوخت رسانی انژکتوری بنزینی. doc