فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله اهمیت خانواده و نقش آن در تعلیم و تربیت

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله اهمیت خانواده و نقش آن در تعلیم و تربیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اهمیت خانواده و نقش آن در تعلیم و تربیت


دانلود مقاله اهمیت خانواده و نقش آن در تعلیم و تربیت

 

مشخصات این فایل
عنوان: اهمیت خانواده و نقش آن در تعلیم و تربیت
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 38

این مقاله درمورد اهمیت خانواده و نقش آن در تعلیم و تربیت می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله اهمیت خانواده و نقش آن در تعلیم و تربیت

 اهمیت خانواده و تاثیر فوق العاده آن  در تعلیم و تربیت
" تاثیر خانواده در کودک و نقش مهم آن در سازندگی فرهنگی , اجتماعی , اخلاقی و عاطفی بسیار مهم و عظیم است . مساله خانه و نقش او در پرورش کودک و دادن مبانی زندگی اجتماعی و فرهنگی را نمی توان نادیده گرفت . با همه تاثیرهایی که طفل از جامعه و همبازیها و معلمان خود می گیرد , باز بیشتر تحت تاثیر خانواده است . .....(ادامه دارد)

تحلیل عوامل موثر در تعیین رفتارهای اجتماعی انسان
برای شکل گیری یک جامعه دموکراتیک افراد آن جامعه در تعاملات اجتماعی باید از خود رفتار دموکراتیک بروز دهند. برای آن که بدانیم چگونه یک رفتار از فرد بروز می کند، عوامل موثر در تعیین رفتارهای اجتماعی انسان را تحلیل می کنیم. برای بررسی این موضوع نیاز به یک میزان علمی داریم، که در بخش قبل با پیدایش یک تیوری به این میزان علمی دست یافتیم:
انسان تا حدود زیادی براساس انگیزشهای درونی و ناخودآگاه خود عمل می کند. زمانیکه این انگیزشها بطور قوی شکل نگرفته است، رفتار انسان بیشتر به صورت واکنش در برابر محیط بروز می کند. البته آگاهی به انسان توانایی را می دهد تا بر سرنوشت خود تاثیر بگذارد، با آن که انگیزشهای درونی و واکنشهای محیط جهت گیری مخالفی داشته باشند؟
بر مبنای این تیوری عوامل موثر بر رفتارهای انسان عبارتند از:
1- انگیزشهای درونی و ناخودآگاه
2-  واکنش در برابر محیط .....(ادامه دارد)

نشرآگاهی و شکستن حلقه معیوب
هنگامی که دوره نابسامانی اجتماعی طولانی شود ناآگاهی و تبعات آن در جامعه نهادینه می گردد. در نابسامانی اجتماعی به دلیل شرایط خاص جامعه به آموزش کمتر بها داده می شود یا اصلا به آن پرداخته نمی شود. نسلی که بدون آموزش در جامعه فعال می گردد نسلی است با جهان بینی بیمار که رفتارهای ناهنجار اجتماعی در آن نهادینه شده است. این نسل با زاد و ولد فرزندانی با همین جهان بینی بیمار تربیت خواهد نمود که از خود رفتارهای ناهنجار غیر دموکراتیک در تعاملات اجتماعی بروز می دهند. اینچنین است که این حلقه معیوب به صورت خودکار در جامعه عقب مانده ادامه خواهد یافت. عاملی که این حلقه معیوب را می شکند و پروراندن نسلی را با رفتارهای اجتماعی متعادل امکان پذیر می سازد چیست؟ آموزش مهمترین عامل شناخته شده است که ما در مورد آن سخن گفتیم. مشکل آنست که در این دوران عوامل آموزشی نیز محدود به همین جهان بینی بیمار بوده و قدرت تعلیم رفتارهای متعادل اجتماعی و نهادینه سازی آن را ندارند. همانطور که سخن رفت خانواده از مهمترین مراکز آموزشی رفتارهای اجتماعی است که متاسفانه در این دوران در امر آموزش به دلایلی که در مقاله ذکر شد ناتوان است. به همین ترتیب در دو مرکز مهم آموزشی دیگر یعنی مکتب و مسجد نسل فعالی عهده دار تعلیم و تعلم است که خود از درک جامعه متعادل و معیارها ،ضوابط ، روابط و .....(ادامه دارد)

فلسفه تعلیم وتربیت
ابتدا باید فلسفه را تعریف کنیم.در واقع تعریف واحدی از فلسفه که مورد اتفاق همه صاحب نظران باشد وجود ندارد.دلیل آن وجود دیدگاههای متفاوت از فلسفه است.نظرات ما راجع به زندگی،جهان،ومسایلی از این قبیل از نوع فلسفی خواهد بود.هر پاسخی که به مسایل فوق داده شود در حقیقت فلسفه مارا نسبت به آنها بیان داشته است.هر فردی خواه نا خواه دیدی کلی در باره زندگی،جهان،و...دارد،یعنی دارای فلسفه است.نوع این فلسفه بستگی به عوامل بیشماری از جمله چگونگی شناخت،نحوه و میزان تجارب ونوع فرهنگی که ما در آن زندگی کرده ایم،دارد . بنابراین انتظار ما از فلسفه حل مسایل و مشکلات زندگی است
   هر چند که تعریف واحدی از فلسفه وجود ندارد.ولی ناگزیریم تعریفی از فلسفه داشته باشیم.فلسفه را اینگونه تعریف می کنیم:
  فلسفه عبارت است از بررسی،شناخت و پاسخ به مسایل و مشکلات زندگی انسان به گونه ای که این مسایل و مشکلات را نتوان از طریق علمی و تجربی حل کرد. .....(ادامه دارد)

تأکیدمراجع و علما بر رفع مشکلات اساسی تعلیم و تربیت
جمعی از مراجع تقلید و حضرات آیات عظام در قم در دیدارهای جداگانه وزیر آموزش و پرورش با آنان رهنمودهای لازم برای رشد و تعالی نظام آموزش و پرورش کشور براساس مبانی دینی و اسلامی را ارائه کردند.
آموزش صحیح در کودکی مانع انحراف دردوره جوانی
حضرت آیت الله فاضل لنکرانی گفت: سازمان آموزش و پرورش باید با تعلیم و تربیت صحیح در سنین کودکی از انحراف افراد در دوره جوانی جلوگیری کند. وی افزود:اگر دانش آموزان از کودکی به عنوان یک مسلمان ، خوب تربیت شوند در آینده زمینه انحراف در آنها ایجاد نخواهد شد. آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: اگر مردم احساس کنند که آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت اسلامی فرزندانشان ناکارآمد است، علاقه و اعتماد آنها به این سازمان از بین می رود. وی با اشاره به اینکه در عالم کودکی هر چه افراد از معلم می آموزند تا آخر عمر آن را همراه خود نگه می دارند ، گفت : آموزش و پرورش در انتخاب معلمان باید دقت بسیار داشته باشد.
نظارت کامل بر تدوین کتابهای درسی
حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی نیز خواهان نظارت کامل سازمان آموزش و پرورش بر تدوین کتابهای درسی شد وگفت: متأسفانه بسیاری از کتاب های درسی در حال حاضر مشکل دارد. وی افزود: وزارت آموزش و پرورش باید در پاکسازی و بازبینی کتابهای درسی وسواس به خرج دهد. وی تصریح کرد: یک مطلب نادرست در کتابهای درسی می تواند برای جوانان ما بد آموزی بسیار داشته باشد، بنابراین وظیفه آموزش و پرورش در این راستا بسیار سنگین است. آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در تدوین کتابهای درسی باید از فضلای حوزه علمیه و کارشناسان .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله اهمیت خانواده و نقش آن در تعلیم و تربیت

اهمیت خانواده و تأثیر فوق العده آن در تعلیم و تربیت    
خانواده و مسئولیت آن در قبال کودک
صفات و خصایص والدین
حقوق کودکان از نظر اسلام
آغاز تربیت دینی
نحوه پاسخگویی والدین به سؤالات کودک
عواطف در کودکان
کام معلم در آن است که :‌    
نقش تربیت در نهادینه کردن دموکراسی
تحلیل عوامل مؤثر در تعیین رفتارهای اجتماعی انسان
آموزش و پرورش
اهمیت آموزش و پرورش
فلسفه تعلیم و تربیت
تأکید مراجع و علما  بر رفع مشکلات اساسی تعلیم و تربیت
منابع 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اهمیت خانواده و نقش آن در تعلیم و تربیت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.