تحقیق اهمیت مطالعه کردن در تعلیم و تربیت در 176 صفحه فایل ورد و قابل ویرایش
قسمتی از متن و فهرست
فهرست
۱-۱ مقدمه.
۲-۱ بیان مسئله.
۳-۱ اهداف تحقیق.
هدفهای کلی تحقیق.
هدفهای جزئی تحقیق.
۴-۱ اهمیت موضوع تحقیق.
۵-۱ فرضیههای تحقیق.
۶-۱ تعریف عملیاتی مفاهیم و متغیرها
الف) مفاهیم.
ب) متغیرها
الف) ادبیات تحقیق.
۱-۲ مقدمه.
۲-۲- تاریخچة شروع کتابنویسی برای کودکان در ایران.
۳-۲ اشاره به مسئله کتاب و کتابخانه در دیگر کشورهای جهان.
۴-۲ ادبیات کودکان و اهداف آن.
۵-۲ اهمیت مطالعه.
۱-۵-۲ اهداف مطالعه:
مطالعه دارای هدفهای جزئی هم میباشد:
عوامل مؤثر در مطالعه:
۲-۵-۲ انگیزههای مطالعه:
۳-۵-۲ روشهای مطالعه:
۱- خواندن اجمالی..
۲- سریع خواندن.
۳- عبارت خواندن.
۴- روش دقیق خواندن.
۵- خواندن تجسسی..
۶- خواندن انتقادی..
۷- خواندن برای درک زیبایی و جنبههای هنری مطالب..
۴-۵-۲ تأثیرات مطالعه:
۵-۵-۲ ارتباط مطالعه و خواندن با دروس دیگر:
۶-۲ ویژگی و معیارهای اساسی کتاب کودک:
۱-۶-۲ اهم مطالبی که در خصوص قالب و محتوای کتاب کودک گفتنی است عبارتند از:
الف) قالب (فرم) کتاب..
ب) محتوای کتاب..
۲-۶-۲ نکاتی در مورد چگونگی علاقمند کردن کودکان به کتابخوانی:
۷-۲ راههای ایجاد عادت به مطالعه در کودکان.
۸-۲ رغبتهای مطالعه در کودکان و نوجوانان چیست؟.
۹-۲ کتابخانهای برای کودکان فراهم کنیم.
۱۰-۲ همکاری خانه و مدرسه:
۱۱-۲ نقش مطالعه در توسعة فرهنگی..
خلاصة نتایج.
۱-۳ مقدمه.
فصل سوم.
۲-۳ جامعة آماری..
۳-۳ نمونه و روشن نمونهگیری..
۴-۳ ابزار اندازهگیری..
۵-۳ روش جمعآوری اطلاعات..
۶-۳ روشهای آماری تحقیق.
۱-۴ مقدمه.
فصل چهارم.
۴-۴ بررسی وضعیت هر یک از فرضیههای تحقیق.
۱-۵ بحث و نتیجهگیری..
فصل پنجم.
۲-۵ محدودیتهای تحقیق.
الف) محدودیتهای در اختیار پژوهشگر.
ب) محدودیتهای خارج از کنترل.
۳-۵ پیشنهادهای تحقیق.
بیان مسئله.
فصل ششم.
هدفهای کلی تحقیق:
هدفهای جزئی تحقیق :
فرضیههای تحقیق :
روش تحقیق:
جامعة آماری..
نمونه و روش نمونهگیری..
ابزار اندازهگیری..
روش جمعآوری اطلاعات..
روشهای آماری تحقیق.
نتایج تحقیق.
منابع و مآخذ.
مقدمه
به نام خداوندی که والاترین تعلیم خویش را برای برگزیدهترین مخلوق حضرت محمّد(ص) با امر بخوان آغاز نمود و به ایشان چنین وحی فرمود «اقرء بِسمِ رَبّکَ الذَّی خَلَق«بخوان به نام پروردگارت که تو را آفرید خواندن را آغاز تعلیم و کاملترین دین خویش قرار داد و قرائت را نخستین پایهای برای تکامل نهایی و رسیدن به آخرین مرحله تعلیم ضروری دانست و لوح قلم نگاشته بدان را چنان گرامی و مقدس دانست که سوگند مؤکد خویش را بر آن استوار نمود و فرمود «ن والقلم و ما یسطرون» سوگند به قلم و آنچه بدان نویسند و چنین شد که خواندن و آنچه از قلم عالمان مؤمن و متقی و متعهد تراوش نمود نخستین گام باروری و اعتقاد و ایمان آدمی و اولین مرحله گام نهادن در وادی آگاهی و سیر به سوی کمال و آراستگی ...
بیان مسئله
علاقه به مطالعة کتاب که ریشه در حس کنجکاوی انسان دارد امری فطری و هماهنگ با انگیزههای درونی افراد است و کم و بیش در تمام کودکان وجود دارد کودکان در صورتی که در خانوادهای با هر موقعیت فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی باشند حداقل به تماشای تصویر کتاب علاقه دارند اگر چه این امر میتواند سرآغاز علاقه به مطالعة کتاب در بزرگسالی شود اما به مرور زمان با توجه به موقعیت خانواده این علاقه در دو جهت مختلف شکل میگیرد در عدهای نگرش مثبت به کتاب رشد کرده و علاقه آنها روز به روز بیشتر میشود تا آنجا که طبق برنامة منظم و دقیق مطالعة کتاب را در برنامه روزانه خود جای میدهند و...
اهداف تحقیق
هدفهای کلی تحقیق
1- آگاهی از تاثیر مطالعات غیر درسی در موفقیت تحصیلی دانشآموزان.
2- آگاهی از تأثیر کتابخانة مدارس در ایجاد عادت به مطالعه در دانشآموزان و زمینهسازی برای توسعة فرهنگی.
هدفهای جزئی تحقیق
1- آگاهی از تأثیر تشویق والدین و معلمان در گرایش دانشآموزان به مطالعه
2- آشنایی با عواملی که در مطالعة دانشآموزان نقش دارد.
3- آگاهی از ضرورت تهیة کتابهای ادبیات کودکان مطابق با سن و فهم و احتیاجات فعلی آنها از سوی متخصصان.
4- مشخص کردن میزان علاقة دانشآموزان نسبت به موضوعات مختلف مورد مطالعه
5- تحریک قوة خلاقیت و ابتکار دانشآموزان و تقویت و پرورش نیروی تخیل آنان.
6- آگاه نمودن والدین دانشآموزان به اهمیت مطالعات غیر درسی در کسب موفقیتهای تحصیلی.
7- آگاهی از تأثیر مطالعات غیر درسی در پیشرفت خواندن.
اهمیت موضوع تحقیق
انسان از زمانی که خط را اختراع کرد تا امروز که صفحة کامپیوتر منعکس کنندة افکار و امیال و جولانگاه فکر بشر است هیچگاه از کتاب و کتابخانه بینیاز نبوده است در دنیای معاصر که بوسیلة وسایل ارتباطی مثل دهکدهای کوچک و محدود شده است و ...
تحقیق اهمیت مطالعه کردن در تعلیم و تربیت