هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه بین انجام بازی های رایانه ای و پـرخاشگری دانش آموزان است. جامعه آماری این تحقیق 708 دانش آموز دختر مدارس راهنمایی شهرستان فراشبند می باشد. نمونه آماری این تحقیق را تعداد 80 نفر از دانش آموزان تشکیل می دهند که نهایتاً 78 نفر از آنان با محقق همکاری کردند و پرسشنامه ی محقق ساخته را پاسخ دادند.
ابزار تحقیق شامل دو پرسشنامه ی محقق ساخته تحت عنوان بازی های رایانه ای و پرخاشگری است.
روش تحقیق مورد نظر همبستگی می باشد و به منظور تعیین همبستگی با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی به تجزیه و تحلیل نتایج پرداخته و به این نتایج دست یافته است:
1- هر چه دانش آموزان پرخاشگری بیش تری داشته باشند میزان مخرب بازی های رایانه ای را کم تر ارزیابی می کنند.
2- تهاجم و توهین نمی تواند رابطه ای با تأثیر بازی های رایانه ای داشته باشند.
3- هرچه کینه توزی و لجاجت بیش تر باشد این افراد تأثیر مخرب بازی های رایانه ای را کم تر ارزیابی می کنند.
فصل اول: کلیات
مقدمه
2
بیان مسأله
4
ضرورت و اهمیت تحقیق
4
فرضیات تحقیق
4
تعریف عملیاتی متغیرها
5
روش تحقیق
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
ادبیات تحقیق
8
امپراتوری بازی های رایانه ای
8
کالبدشناسی بازی های رایانه ای
8
دسته بندی بازی های رایانه ای
9
بازی های رایانه ای، شریک دزد یا رفیق قافله؟
10
زیان های بازی های رایانه ای خشن و ترسناک
11
تأثیرات منفی اعتیاد به بازی های رایانه ای
12
مخرب ترین بازی های رایانه ای
15
تأثرات مثبت بازی های رایانه ای
15
بازی رایانه ای برای نابینایان
17
بهبود دستیابی به وب با بازی کامپیوتری
18
خلاقیت در بازی های رایانه ای
18
اثرات آموزشی بازی های رایانه ای
20
اثرات مثبت جسمانی بازی های رایانه ای
22
اثرات مثبت روانی بازی های رایانه ای
23
اثرات درمانی بازی های رایانه ای
23
اثرات اجتماعی بازی های رایانه ای
25
اثر بازی های رایانه ای بر پرخاشگری
26
پیشینه ی تحقیق
30
تحقیقات داخلی
30
تحقیقات خارجی
32
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق
35
جامعه آماری
35
نمونه آماری
35
روش نمونه گیری
35
ابزار تحقیق
36
روش آماری تحقیق
36
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
یافته های توصیفی
38
نمودار توزیع سن گروه نمونه
39
جدول نتایج مربوط به یافته های توصیفی متغیر پرخاشگری و مؤلفه های آن
40
نمودار میانگین و انحراف معیار متغیر پرخاشگری
41
بررسی میزان همبستگی در متغیرهای تأثیر بازی رایانه ای و پرخاشگری و مؤلفه های آن
42
جدول همبستگی میان تأثیر بازی رایانه ای و پرخاشگری و مؤلفه های آن
43
فصل پنجم: نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
49
محدودیت های تحقیق
50
پیشنهادات
51
منابع
52
ضمائم
55
پایان نامه بررسی تأثیرات بازی های رایانه ای بر پرخاشگری دانش آموزان مقطع راهنمایی مدارس-فرمت Word ورد-تعداد صفحات 60