چکیده:
به منظور حفظ بقا و رشد در محیط سریعاً در حال تغییر تجارت، شرکتها باید برای ساده و مؤثر کردن فعالیتهای کاری خود (اعم از بازاریابی، تولید، توزیع و فروش) با تأمین کنندگان و مشتریان خود در یک ردیف قرار گیرند و برای دستیابی به سطحی از چابکی که ماورای دسترس شرکت های فردی است، بر پایه ارتباطات تشریک مساعی یانه بخوبی با هم کار کنند. مطالعات و تحقیقات انجام شده در این خصوص با یک اتفاق آراء، زنجیره های عرضه چابک را فاکتور برجسته رقابت آمیزی در قرن متلاطم و آشفته حاضر قلمداد کرده اند، و به روش هایی متعدد سعی در ارزیابی چابکی زنجیره های عرضه و عوامل اساسی مؤثر در چابکی زنجیره های عرضه و شناسایی موانع پیشروی زنجیره های تأمین چابک داشته اند؛ که البته به سبب ابهام در / و عدم وجود تعریف روشنی از سنجش چابکی تاکنون بیشترین برآوردها بطور ذهنی با بکارگیری واژه های زبانی توصیف شده اند. از اینرو در مقاله حاضر سعی شده است تا با بکارگیری منطق فازی و برپایه توانا سازنده های چابکی، شاخص فازی چابکی به منظور ارائه روشی عینی تر در ارزیابی چابکی زنجیره های عرضه تعریف شود. این شاخص که به تفضیل تشریح می شود شامل درجه بندی صفات و مشخصه های چابکی و وزن های متناظر است و رسیدن به یک اتفاق آراء در مورد درجات و اوزان مشخصه های تواناساز- چابکی با روش انبوهش( میانگین موزون فازی) است. در پایان کار نیز به منظور بیان درجه تأثیر روش پیشنهادی بر کیفیت اندازه گیری چابکی زنجیره تأمین نتایج حاصل از پیاده سازی این مدل در شرکت تایوانی (AW) ،سازنده محصولات IT، بیان گردیده است.
فایل زیپ حاوی مقاله و ترجمه بصورت وورد است.
- بسیار مهم در آموزش چابکی زنجیره تامین
- بسیار مهم برای تکمیل پایان نامه
ترجمه مقاله با عنوان ارائه یک متدلوژی جدید برای ارزیابی چابکی زنجیره تأمین