فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

اختصاصی از فی توو معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 33

 

معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

سالن مونتاژ یک یکی از سالن های قدیمی سایپا است که در گذشته خودرو رنو 5 و رنو 21 و نیسان تولید می شد و در حال حاضر پراید و ریو همچنین قسمتی از رتوش زانتیا در این قسمت واقع شده که در دو شیفت کاری کار می کنند و نیرو های جوان و کارآمدی دارد مخصوصاً خط ریو به خاطر توانایی باالقوه ای که دارد معمولاً ماشین های به روز در این قسمت تولید و چک می شود .

خط مونتاؤ ریو از سه قسمت تزئینات که شامل 21 ایستگاه کاری است و قسمت مکانیک با 18 ایستگاه کاری و خط نهایی دارای 10 ایستگاه کاری می باشد تشکیل شده است . در قسمت تزئینات یک سری کارهای تزئینی و ابتدایی ریو انجام می شود . در قسمت مکانیک قسمت قوه محرکه که بسیار ایمنی است انجام می شود و در قسمت نهایی کارهای تکمیلی انجام می شود و در قسمت رتوش ماشین چک می شود . و تمام ایستگاه های کار دارای اپریشن می باشند که اپریشن در صورت تغییر به روز می شوند .

در قسمت مکانیک از ایستگاه 22 شروع می شود و تا ایستگاه 28 ادامه دارد که قسمت مکانیک خط اصلی است و خط فرعی آن 4 تا ایستگاه دارد و کل تعداد نفراتی که در این بخش مکانیک مشغول به کار هستند با سرپرست کارگر 18 نفر می باشند .

در هر ایستگاه 2 نفر مشغول به کار هستند و (ایستگاه 27 و 28 یک مجموعه هستند) و خط فرعی (آماده سازی) هر ایستگاه یک نفر مشغول به کار است .

فرآیند مونتاژ در ایستگاه های کاری خط مکانیک :

ایستگاه 22: قبل از شروع کار در ایستگاه 22 ابتدا بدنه ها توسط لیفتراک از بالا وارد تزئینات شده و عملیات کاری روی آن انجام می شود . و بعد از آن وارد خط مکانیک شده و در اولین ایستگاه مکانیک که ایستگاه 22 است باک و کمک فنر به هر دو طرف ماشین بسته شده و گشتاور باک و کمک فنر N.m 5/63 است . فنر بگیر و فنر لول بسته می شود که گشتاور آن N.m 46 است .

ایستگاه 23 : در این ایستگاه اکسل عقب به همراه فنر لول به زیر اتاق بسته می شود که گشتاور اکسل عقب N.m 63 است . بعد لوله ترمز به دو طرف عقب بسته می شود .

ویژگی اکسل عقب ریو داشتن میل تعادل عقب است که به حفظ تعادل در پیچ ها کمک می کند و نمی گذارد که ماشین منحرف شود و گشتاور میل تعادل N.m 90 است .

ایستگاه 24: در این قسمت موتور به اتاق نصب می شود که موتور قبلاً در خط فرعی آماده سازی شده و به ایستگاه 24 منتقل می شود و موتور روی بالا بر موتور و توسط پیچ های رام و اکسل های جلو به کمک فنر جلو ثابت می شود .

گشتاور رام N.m 86 است . گشتاور پیچ های کمک فنر N.m 115 و گشتاور سیبک فرمان N.m 5/45 است .

ایستگاه 25 : در این ایستگاه دست دنده و میل موج گیر نصب می شود و میل موج گیر چپ و راست دارد .

گشتاور میل موج گیر N.m 130 ، گشتاور دست دنده در هنگام ثابت بودن N.m 5/45 است . سپس ورق محدود کننده هوا نصب می شود که وظیفه اش انتقال هوا از زیر ماشین به سمت رادیاتور است که برای خنک کاری ماشین است .


دانلود با لینک مستقیم


معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.