فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت ساختار جدیدترین میکروفون ها

اختصاصی از فی توو دانلود پاورپوینت ساختار جدیدترین میکروفون ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت ساختار جدیدترین میکروفون ها


دانلود پاورپوینت ساختار جدیدترین میکروفون ها

میکروفون وسیله ای است که صوت را به الکتریسیته و نیز حسگری است که صوت را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کندویا به عبارتی دیگر میکروفون ها یا مبدلهای الکتروآکوستیکی، دستگاههایی هستند که تغییرات انرژی آکوستیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. در سال ۱۸۷۶، امیل برلاینر نخستین میکروفون را اختراع کرد که به عنوان فرستنده‌ی صدا در تلفن‌ها به کار برده شد . میکروفون‌ها کاربردهای زیادی در تلفن،ضبط صوت، سمعک، ساخت فیلم و انیمیشن و....دارند

میکروفون ها از نظر ساختمان به چند دسته تقسیم می شوند:

  1. میکروفون های ذغالی
  2. میکروفون های دینامیکی
  3. 3. میکروفون های الکترومغناطیسی
  4. میکروفونهای الکترواستاتیک
  5. میکروفون های نواری
  6. میکروفون های پیزوالکتریکی (کریستالی).

میکروفونهای ذغالی (کربن دار)

میکروفون های ذغالی از یک مخزن ذرات ذغال، که ممکن است به اشکال مختلف هندسی تهیه شود تشکیل شده . روی ذرات ذغال شاخکی که به ممبران متصل است قرار دارد  که اگر در مقابل این ممبران صوت ایجاد کنیم مرتعش می گردد. ارتعاشات حاصل در ممبران، همان ارتعاشات منبع صوت می باشد. و این تغییرات فشار عیناً به شاخک انتقال می یابد وباعث تغییر مقدار فشردگی ذرات ذغال به یکدیگر شده ، در نتیجه مقاومت الکتریکی مجموعه مخزن تغییر می یابد. که متناسب با همان تغییرات فشار وارده روی ممبران جریان I که از مدار عبور می کند تغییر می یابد. یعنی توانسته ایم تغییرات فشار صوت را تبدیل به جریان الکتریسیته نمائیم.که این جریان متغییر را می توان بصورت فشار الکتریکی از دو سر مقاومت باز دریافت کرد.

میکروفون ذغالی از لحاظ پاسخی فرکانسی دارای اشکال اساسی می باشد.

عرض باند آن محدود است همین عرض باند نیز خطی نیست پهنای باند فرکانسی این میکروفون بین300 تا3500 هرتز می باشد. منظور از خطی نبودن همان تغییرات سطح دامنه باند فرکانسی می باشد.

میکروفن های دینامیکی (Moving Coil N ie)

میکروفونهای دینامیکی تشکیل شده از یک ممبران از جنس سبک نظیر کاغذ، پلاستیک و یا آلومینیوم که یک سیم پیچ به ممبران متصل است و این سیم پیچ می تواند در داخل شکاف قطبین یک آهن ربا حرکت نماید. بنابراین وقتی که فشار صوتی روی این ممبران وارد می آید ممبران و در نتیجه سیم پیچ متصل به آن با همان ریتم تغییرات صوتی نوسان می نمایند ، از حرکت سیم پیچ در داخل میدان مغناطیسی یک جریان الکتریکی روی سیم پیچ القا می گردد که ریتم تغییرات این جریان درست با ریتم تغییرات فشار وارده روی ممبران است.

شامل 30 اسلاید powerpoint


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت ساختار جدیدترین میکروفون ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.