فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق ویندوز NT

اختصاصی از فی توو دانلود تحقیق ویندوز NT دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 63

 

سیستم عامل چیست؟

سیستم عامل قسمت مهم هر سیستم کامپیوتری است یک سیستم کامپیوتری بصورت کلان می تواند به چهار جزء تقسیم شود: سخت افزار، سیستم عامل،‌ برنامه های کاربردی و کاربرها.

سخت افزار که شامل واحد پردازش مرکزی (CPU)، حافظه، دستگاه های ورودی و خروجی (I/O) می باشد. منابع اصلی محاسبات را تشکیل می دهد. برنامه های کاربردی مانند کمپایلرها، سیستم های بانک اطلاعاتی، بازی ها، و برنامه های تجاری روش هایی را که این منابع برای حل مسائل محاسباتی کاربران بکار می برند تعریف می کنند.

ممکن است کاربران مختلفی (افراد، ماشین ها، کامپیوترهای دیگر) در جهت حل مسائل مختلفی کوشش کنند. همچنین، ممکن است برنامه های کاربردی مختلفی وجود داشته باشد. سیستم عامل استفاده از سخت افزار را بین کاربران مختلف برای برنامه های کاربردی کنترل و هماهنگ می کند.

سیستم عامل مانند یک حکومت است. اجزاء یک سیستم کامپیوتری شامل سخت افزار، نرم افزار و داده های آن می باشد. سیستم عامل امکانات برای استفاده مناسب این منابع را در عملیات سیستم کامپیوتری فراهم می کند. مانند یک حکومت، سیستم عامل به خودی خودکار مفیدی انجام نمی دهد. ولی بطور ساده محیطی فراهم می کند که در آن برنامه ها بتوانند کار مفید انجام دهند.

می توانیم به سیستم عامل بعنوان تخصیص دهنده منابع نگاه کنیم. یک سیستم کامپیوتری منابع زیادی دارد (سخت افزار و نرم افزار) که ممکن است برای یک مسئله لازم باشد: مانند زمان CPU، فضای حافظه، فضای ذخیره فایل دستگاه های I/O و غیره. سیستم عامل مانند مدیران منابع عمل می کند و هنگام لزوم آن ها را به برنامه های مشخص و کاربران تخصیص می دهد. بعلت آنکه ممکن است تقاضای زیادی که احتمال متناقض بودنشان برای منابع وجود داشته باشد بشود. سیستم عامل باید تصمیم بگیرد. منابع را به کدام تقاضا تخصیص دهد تا سیستم کامپیوتر موثر و عادلانه عمل کند. یک نظر تفاوت دیگر از سیستم عامل روی لزوم کنترل دستگاه ها و برنامه های متعدد تمرکز می کند. هر سیستم عامل یک برنامه کنترل کننده می باشد. برنامه کنترل اجرای برنامه های کاربر را نظارت می کند تا از اشتباه ها و استفاده نادرست کامپیوتر


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ویندوز NT
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.