فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت سنگ مرمر و کاربردهای آن

اختصاصی از فی توو دانلود پاورپوینت سنگ مرمر و کاربردهای آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت سنگ مرمر و کاربردهای آن


دانلود پاورپوینت سنگ مرمر و کاربردهای آن

سنگ مرمر چیست ؟

از لحاظ زمین شناسی سنگ مرمر به سنگ آهک دگرگونه و به نام Marble و Onyx اطلاق می شود ولیکن از لحاظ تجاری به نام سنگ مرمر و مرمریت و با ترکیب سنگ آهک دگرگونه  می باشد.

ویژگی های سنگ مرمر:

سنگ های مرمر در برابر نور خورشید وگرما وسرما وباران مقاوم بوده سنگهای مرمر از سنگهای دگرگون شده سنگ آهک به وجود آمده است. کانی اصلی تشکیل دهنده آن کلسیت است.

مرمر خالص به رنگ سفید می باشد که بهترین معدن آن در ایتالیا و ده رستم بم و قروه سنندج می باشد به طور کلی بهترین معادن مرمردنیا در ایران و ایتالیا وجود دارد که از نظر تنوع رنگی ایران سرآمد می باشد. تنوع رنگ در سنگهای مرمر به خاطر وجود املاح آلومینیوم و منیزیم و آهن و ...  می باشد.

آیا می‏دانید سنگ مرمر چگونه به وجود می‏آید؟

وقتی سنگ آهک در اعماق زمین به مدت طولانی تحت حرارت و فشار زیاد قرار می‏گیرد، دگرگون شده، به سنگ مرمر تبدیل می‏شود. ماده اصلی سازنده سنگ مرمر، کربنات کلسیم است. برخی از انواع سنگ مرمر دارای 99 درصد کربنات کلسیم‏اند. وجود املاح آلومینیم و منیزیم در سنگ مرمر باعث تنوع رنگ در آن می‏شود. مرمر خالص کاملاً سفید رنگ است.

معدن مرمر ایران:

در جایجای ایران معادن مهمی از مرمر وجود دارد. که از شاخصهای آن می توان به مرمر صورتی نقده، سبز شاهین دژ، سبز آب باریک آذرشهر، سبز عباس آباد جلفا ، سبز توران پشت یزد و سبز بورق یزد. جوشقان اصفهان،  مرمر خلج خراسان،  پرتقالی کاشمر، مرمراسفند کرمان، و تنگویه (تلنگویه)سیرجان، ده رستم بم و معادن مرمر محلات و استان فارس را نام برد.

 استخراج سنگ مرمر:

برای تهیه سنگ مرمر، ابتدا صخره‏ های مرمری را توسط ماشین آلات مخصوص به قطعات بزرگ تقسیم می‏کنند. سپس این قطعات را به کارگاه‏های مخصوص برش سنگ منتقل می‏کنند و آنها را در اندازه‏ های دلخواه و مناسب برش می‏ دهند. پس از برش، سنگ مرمر را با دستگاه‏های مخصوص صیقل می‏ دهند تا سطحی صاف و هموار پیدا کنند. به این ترتیب سنگ مرمر، آماده استفاده می‏ شود. ایتالیا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ مرمر در جهان است. مرغوب‏ترین سنگ‏های مرمر جهان نیز در همین کشور تولید می‏ شوند

شامل 15 اسلاید powerpoint

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت سنگ مرمر و کاربردهای آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.