فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کودکان دو زبانه و چالشها و مشکلات آموزشی آنها

اختصاصی از فی توو کودکان دو زبانه و چالشها و مشکلات آموزشی آنها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کودکان دو زبانه و چالشها و مشکلات آموزشی آنها


کودکان دو زبانه و چالشها و مشکلات آموزشی آنها

کودکان دو زبانه و چالشها و مشکلات آموزشی آنها

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 16

 

 

 

 

مقدمه.............................................................1

دوزبانه بودن یعنی چه ؟......................................... 2

انواع دو زبانگی........................................... 6

عوامل مؤثر در یادگیری و آموزش زبان دوم ............... 7

آموزش کودکان دو زبانه  .........................10

منابع ..................................................13

مقدمه

یکی از علل افت تحصیلی در مناطقی از کشورما پدیده دوزبانگی است .متاسفانه در کشور ما به جای اینکه با انتخاب محتوا وروشهای تدریس مناسب،  موانع پیش پای آموزش این کودکانرابردارند، به حذف  لهجه ها وگویشهای محلی پرداخته می شود ،به طوری که خانواده ها  باصرف هزینه های زیاد  و مهاجرت از روستاها وشهرهایی که گویش محلی دارندسعی دارند که کودکانشان  درمعرض دوزبانگی قرار نگیرند .که حاصل آن حذف گویشها ولهجه های محلی  می باشد،بلایی که برسر پوشش های محلی مارفته است. اولین قدم در آموزش این کودکان انتخاب معلَََََََمان آشنا ومسلط به زبان مادری کودک می باشد .زیرا آموزش باید به کمک زبان مادری وبااستفاده از کلمات مشترک میان زبان مادری وزبان معیارصورت گیرد . اماوظیفه مامعلمین به عنوان نزدیکترین فرد ازنظام تعلیم وتربیت به کودک این است که سعی کنیم ابتدا نگرشی مثبت درمورد زبان دوم در کودک ایجاد کنیم به طوری که کودک یادگیری زبان دوم رایک مزیت ونیاز بداندواین انگیزه رادر کودک تقویت کنیم که دوست داشته باشدبا یادگیری زبان دوم  عضوی از اعضای آن  جامعه زبانی شود وبا توجه به اینکه دانش آموزی میتواند زبان دوم رابهتر بیاموزد که شخصیت اجتماعی وبرونگرایی داشته باشدلذا باشرکت دادن  دانش آموزان کمرو وخجالتی در بحث وگفتگویادگیری زبان دوم را برای این کودکان شیرین وآسان کنیم . لذا برای آموزش این کودکان  لازم است قبل از ورود دانش آموز به مدرسه به صورت غیر مستقیم در کلاسهای پیش دبستانی و با کمک زبان مادری ، زبان فارسی به صورت شفاهی به آنها آموزش داده شود تا زمان شروع آموزش به صورت رسمی با مشکلات کمتری مواجه شویم واکر دانش آموزی موفق به شرکت در    دوره های پیش دبستانی نشد باید یک ماه قبل از شروع سال تحصیلی در کلاسهای آموزشی خاص این کودکان نسبت به آموزش زبان فارسی به این کودکان اقدام کرد. در آموزش چنین کودکانی باید سعی شود به کمک زبان مادری و با استفاده از کلمات مشترک میان زبان مادری و زبان معیار (فارسی) و با تلفیقی از روش های نمایشی و مکالمه و گفتگو وپرسش وپاسخ وبا استفاده از موضوعات ملموس مانند خرید از فروشکاه مواد غذایی وموضوعات مورد علاقه دانش آموز مانند پدر ومادر ، بازی و ورزش ، مسائل اجتماعی روز به زبان آموزی به این کودکان پرداخت. بعد از استفاده از روش های فوق و آشنایی نسبی کودک با زبان فارسی از روش حل مسئله مانند انشاء وجمله نویسی وگفتن دکلمه و توصیف وقایع و حوادث زیان آموزی را در این کودکان تقویت می کنیم .

 


دانلود با لینک مستقیم


کودکان دو زبانه و چالشها و مشکلات آموزشی آنها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.