فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت نظریه آشوب در مدیریت - 25 اسلاید

اختصاصی از فی توو دانلود پاورپوینت نظریه آشوب در مدیریت - 25 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت نظریه  آشوب در مدیریت - 25 اسلاید


دانلود پاورپوینت نظریه  آشوب در مدیریت - 25 اسلاید

 

 

 

 

 

 

v Chaos در لغت به معنای در هم ریختگی، آشفتگی، بی‌نظمی است و هم ارز کلمه تلاطم       turbalance) ) در علم مکانیک می باشد. این واژه به معنی فقدان هرگونه ساختار منظم است و در محاورات روزمره به مفهوم سازمان نیافته و ناکاراست و جنبه منفی ای در بر دارد.
 
vتئوری آشفتگی برای اولین بار در سال 1965 توسط دانشمندی به نام ادوارد لورنز در هوا شناسی به کار برده شده و آن را تبدیل به یک علم نموده و سپس در حیطه تمام علوم و مباحث تجربی ، ریاضی ، رفتاری، مدیریتی و اجتماعی وارد شده  و اساس تغییرات بنیادی در علوم را فراهم آورده است.( حیدری ،1381)
vخودمانایی:


در تئوری آشوب و معادلات آن نوعی شباهت بین اجزاء و کل قابل تشخیص است. بدین ترتیب که هر جزیی از سیستم دارای ویژگی‌های کل بوده و مشابه آن است. به این خاصیت هولوگرافی گفته می شود. اولین بار هولوگرافی در سال 1948 توسط دنیس گابور مطرح شد. مورگان در کتاب خود تحت عنوان « نگارهای سازمان» در استعاره سازمان به مثابه مغز ویژگی های هولوگرافی را عبارت از: جـزء خاصیت کـل را داشته و مانند آن عمل می کند، سیستم توانایی یادگیری را دارد، سیستم دارای توانایی خودسازماندهی است. حتی اگر قسمتهایی از سیستم برداشته شود سیستم به راحتی می تواند به فعالیت خود ادامه دهد. به عنوان مثال در رابطه با خاصیت هولوگرافی می توان به آینه اشاره کرد.این خاصیت در تمام قسمت های آن وجود دارد بگونه ای که هر قطعه آن این خاصیت کل را می تواند از خود بروز دهد.

 

 

vبازاندیشی در مورد مفاهیمی مانند سازمان، مدیریت،سلسله مراتب وکنترل:

 

 

 

درنظام پیچیده،غیرخطی وآشوبناک، استفاده از نظام سلسله مراتبی چگونه خواهد بود؟ درنظامی که پیش آمدها تصادفی و حوادث از منطق بی نظمی پیروی می کنند، طرح‌ریزی چه مفهومی خواهد داشت؟ در این نظام،آینده قابل پیش بینی نیست آنچه ازدست مابرمی آید حدس وگمان است وهیچ قطعیتی درآن نیست. چیزی که هست، دانش ما احتمال پیش بینی وقوع آنها را بالا و پایین می‌کند. در این سیستم‌ها مدیریت از طریق اهداف سلسله مراتبی یا از طریق منطق از پیش تعیین شده، مثل اینکه در طراحی پلها و ساختمانها به کار گرفته می شود، امکان پذیر نیست.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت نظریه آشوب در مدیریت - 25 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.