فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تفاوت و رابطه میان آینده ‌نگاری منطقه‌ای و آینده‌ نگاری ملی

اختصاصی از فی توو تفاوت و رابطه میان آینده ‌نگاری منطقه‌ای و آینده‌ نگاری ملی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تفاوت و رابطه میان آینده ‌نگاری منطقه‌ای و آینده‌ نگاری ملی


تفاوت و رابطه میان آینده ‌نگاری منطقه‌ای و آینده‌ نگاری ملی

بخشی از متن اصلی :

چکیده

آینده‌نگاری بر آمده از نیاز «آمادگی برای آینده»؛ یعنی به کار بردن منابع به بهترین وجه ممکن برای دست‌یابی به مزیت «رقابتی» «بهبود کیفیت زندگی» و «توسعه پایدار» می‌باشد . استفاده روزافزون از این ابزار در سالهای اخیر موجب آن شده است که ملاحظات محوری و پایه‌ای در مفهوم فعلی آینده‌نگاری در اروپا تغییر یابد.یکی از این تغییرات حرکت از آینده‌نگاری ملی به آینده‌نگاری منطقه‌ای است. در آینده‌نگاری منطقه‌ای تفاوت‌هایی با آینده‌نگاری ملی مشاهده می‌شود، از جمله در افق زمانی و روش مورد استفاده. از سویی دیگر رابطه میان آینده‌نگاری منطقه‌ای با آینده‌نگاری ملی آن کشور می‌تواند به صورت‌های متفاوتی ایجاد شود. در این مقاله آینده‌نگاری منطقه‌ای معرفی گشته و تفاوت‌هایی از آن با آینده‌نگاری ملی ذکر می‌گردد و پس از آن رابطه میان آینده‌نگاری منطقه‌ای با آینده‌نگاری ملی آورده می‌شود.

 

1 ـ مقدمه

اقتضائات و شرایط هر زمانه¬ای ما را مجبور به بازنگری در مفاهیم ،پیش‌فرض‌ها و روشهای قبلی خود می¬سازد، تفاوت‌های  دنیای امروزی با جهان گذشته را می‌توان حداقل در 4 مولفه ذیل‌نگریست، 4 مولفه‌ای که از دید بسیاری از خبرگان آینده‌نگاری، همچون مارتین، 4 پیش‌ران اصلی اقبال و توجه به آینده‌نگاری بوده‌اند و عبارتند از [1] :

1-     افزایش رقابت [5]

2-     افزایش محدودیتها[6] بر هزینه بخش عمومی

3-     افزایش پیچیدگی[7]

4-     افزایش اهمیت توانش[8] علم و تکنولوژی

در ادبیات آینده‌نگاری به واسطة آنکه این 4 پیش‌ران، همگی با حرف c آغاز می‌شوند، با نام c4  نیز شناخته می‌شوند. دیگر نکته قابل تامل در خصوص c4 آن است که تمامی این محرک‌ها و سایق‌ها الزاما محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص نمی‌شوند و تمامی این موارد به همان اندازه‌ای که برای یک کشور مطرح است برای یک منطقه ایالتی یا استانی و به همان اندازه برای یک منطقه فراملی نیز چالش برانگیز است. از این‌رو آینده‌نگاری به عنوان یک ابزار بالقوه توانمند برای سیاست گذاری می‌تواند در هر یک از مناطق فوق‌الذکر  مورد استفاده قرار گیرد . مناطق زیر ملی (ایالت و استانها) نیز سعی در استفاده از این ابزار توانمند گرفتند.

این فایل به همراه چکیده ، متن اصلی تحقیق با فرمت word ( قابل ویرایش ) در اختیار شما قرار  می‌گیرد.

 

تعداد صفحات :22


دانلود با لینک مستقیم


تفاوت و رابطه میان آینده ‌نگاری منطقه‌ای و آینده‌ نگاری ملی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.