فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت توسعه پایداروتوسعه فرهنگی - 20 اسلاید

اختصاصی از فی توو دانلود پاورپوینت توسعه پایداروتوسعه فرهنگی - 20 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت توسعه پایداروتوسعه فرهنگی - 20 اسلاید


دانلود پاورپوینت توسعه پایداروتوسعه فرهنگی - 20 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

موضوع تحقیق:

توسعه پایداروتوسعه فرهنگی 

 

رشته برنامه ریزی فرهنگی

توسعه پایدار در سال های پایانی قرن بیستم به عنوان یکی از مناظرات محوری جهان تقریباً همه عرصه های حیات بشری نظیر فقر، نابرابری، آموزش و بهداشت، محیط زیست، حقوق زنان و کودکان آزادی ملت ها و نیز صنعت، سیاست،  اقتصاد و همکاری های بین المللی را تحت تأثیر قرار داد و به عنوان گستره ای نوین با داعیه پاسخ به مسائل خطیری که چرخه حیات و طبعیت ونوع بشر را به مخاطره افکنده است، در عصر جدید مطرح شده است.

در فرایند توسعه پایدار، سیاست های اقتصادی، مالی، تجاری، انرژی، کشاورزی، صنعتی و ... به گونه ای طراحی می شود که توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را تداوم بخشد. بر این اساس دیگر نمی توان برای تأمین مالی مصارف جاری، بدهی های اقتصادی که باز پرداخت آن بر عهده نسل های آینده است، ایجاد کرد. در نهایت توسعه پایدار به معنی عدم تحلیل آسیب های اقتصادی، اجتماعی و یا زیست محیطی به نسل های آینده است.

توسعه پایدار به عنوان یکی از اهداف مهم و کلیدی جوامع و دولت ها امروزه دارای جایگاه و اهمیت ویژه ای در طرح ها وبرنامه ریزی های جامع و کلان رشد و توسعه ای کشورها و حتی در سطوح گوناگون مورد بحث کنفرانس ها، سازمان ها و نهادهای بین المللی می باشد. این واژه اولین بار به طور رسمی توسط برانت لند در سال 1978 در گزارش «آینده مشترک ما» مطرح شده است.

گرچه مفهوم بهره برداری معقول از منابع که تداوم توسعه را تضمین نماید، در فرهنگ ها و سنت های قدیم وجود داشته و در مقیاس های کوچک مورد توجه بوده است، لیکن آنچه که قرن بیستم را از گذشته متمایز می سازد، رویکرد پرشتاب و ناهماهنگ جوامع برای اجرای طرح های توسعه به ویژه در جنبه های رشد و توسعه اقتصادی بوده است.

ولفگانگ زاکس: از این پس «توسعه بدون پایداری و پایداری بدون توسعه وجود نخواهد داشت» و این بیانگر پیوند نوینی است. توسعه از طریق این پیوند، شادابی و سرزندگی دوباره یافته است. براساس اعلامیه ریو: در توسعه پایدار، انسان مرکز توجه است و انسان ها، هماهنگ با طبیعت، سزاوار حمایتی توأم با سلامت و سازندگی هستند. توسعه حقی است که باید به صورت مساوی نسل های کنونی و آینده را زیر پوشش قرار دهد.

بنابرا ین هدف از توسعه فرهنگی پایدار، پیوستن گذشته ما به آینده است و برای این کار نیازمند محافظت بیشتر از سنت ها، اصالت، هویت، مردم و فرصت های مبادله و دیدار (ارتباطات) هستیم.

بدین طریق می توان حیات اقتصادی، جاذبه های فرهنگی و میراث فرهنگی مردم را بهبود بخشید. میراث ما آینه ای از گذشته و پنجره ای است به سوی اینده.

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت توسعه پایداروتوسعه فرهنگی - 20 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.