فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد تبلیغ

اختصاصی از فی توو مقاله در مورد تبلیغ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد تبلیغ


مقاله در مورد تبلیغ

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه16

 

بخشی از فهرست مطالب

مقصود از تبلیغ چیست ؟

 

وسایل تبلیغی و نقش آنها

 

پیام دهنده = مبلّغ

 

پیام گیرنده

 

پیام و محتوای پیام

 

نتیجه گیری

 

منابع و ماخذ :

 

ارائه راهکار برای بهبود

بدون شک تبلیغ پدیده ای نیست که در یک لحظه بوجود آمده باشد بلکه کاری است که قدمت آن به قدمت خود انسان است . کسی که تاریخ انسان و تمدن او را مطالعه می کند این نکته را به روشنی در می یابد که از وقتی انسان در جایی استقرار یافت و به دنبال آن خانواده و قبیله و سپس دولت بوجود آمد بدلیل پیوندهایی که با دیگران در داخل و خارج داشت نیازمند وسایل تبلیغاتی شد ، تا او را به دیگران شناسانده و مرتبط سازد . آما آنچه قابل ملاحظه است آن است که تبلیغ و وسائل آن از سه مرحله تکاملی گذشته است : در دورانهای قدیم تبلیغ وسیله ای برای بیان نظریات محدود فردی بود . اما دوره های بعد و مخصوصاً بعد از ظهور صنعت محله پیشرفته دیگری ظهور کرد که می توان آنرا مرحله « اهتمام و توجه به روشنفکران و با سوادان » دانست . ولی آنچه امروزه می بینیم ( مرحله سوم ) آن است که تبلیغ و وسایل آن به شکل عظیمی این طبقه با سواد را نیز درنوردیده و به صورت تبلیغ توده ای و مردمی تبدیل شده و با تمامی وسایلش به تسخیر مردم درآمده است . این پیشرفت که پا به پای مفهوم تبلیغ در جریان بود ، افزایش نیاز مردم به تبلیغ را از یک سو و فزونی فعالیتهای حکومت را در زمینه های مختلف از سوی دیگر در پشت خود داشت . لذا شهروند با سواد دیگر هر اطلاعی رانمی پذیرفت و به حکم آگاهیش اطلاعات بیشتری را می طلبید چون در زندگی روزمره خود بدان نیاز مبرم داشت . از آن گذشته پیشرفت چشمگیری که امروزه در وسایل ارتباط بین المللی رخ داده است مانند : ساخت قمرهای مصنوعی که جهان را بهم مرتبط می کند و ایستگاههای تلویزیونی و ابزارآلات نوین و پیشرفته در صنعت چاپ ، همگی تبلیغ را به صورت وسیله ای درآورده اند که هیچ جامعه جدیدی از آن بی نیاز نمی باشد .

مقصود از تبلیغ چیست ؟

تعاریف فراوانی در اطراف معنا وماهیت تبلیغ وجود دارد . از جمله میتوان به تعاریف زیر اشاره کرد :

  • تبلیغ عبارت است از آنچه که به عنصر خاصی در جهخت دانش و معرفت مربوط می شود .
  • تبلیغ یک نیاز اجتماعی است . این نیاز ، همان ضرورت ارتباط بین افراد یک گروه یا اجزا مختلف یک جامعه است .
  • تبلیغ عبارت است از مجموعه ای از وسایل که در هر جامعه ارتباط بین مردم را تامین می کند .
  • تبلیغ عبارت است از انتشار حقایق و اخبار و افکار و آرایی با وسایل تبلیغاتی مختلف ( مانند مطبوعات و رادیو و ... )

غرض از این انتشار نیز ، ایجاد تفاهم و اقناع مردم و بدست آوردن موافقت آنهامی باشد . امروزه تبلیغ عبارت است از : انتشار حقایق و اخبار و آراء  از طریق وسایل تبلیغی به منظور ارائه اطلاعات درست به مردم . غرض از این عمل نیز آن است که مردم رایاری دهند تا نظر درستی در قبال یک مشکل یا یک مسئله عمومی پیدا کنند . هدف تبلیغ در واقع عبارت است از : « انتقال یک تصویر با رعایت امانت نه ایجاد آن » کار ایجاد آن تصویر به عهده خود شهروند است .

در پایان لازم است به تفاوت و تباین موجود بین تبلیغ و آگهی و نیز تبلیغ و روابط عمومی اشاره کنیم :

آگهی یکی از وسایلی تبلیغی تجارتی است که هدفش کسی درآمد می باشد بدین شکل که کالا و تولید آنرا از راه ترغیب و تشویق با وسایل مختلف در نزد مصرف کننده جایگاه خاصی می بخشد. آگهی عموماً متوجه غرایز و عواطف مردم است . مانند آگهی هایی که کالایی را با زن زیبایی مرتبط می سازد . اما تبلیغ متوجه عقل است . زیرا هدفش آن است که اطلاعات درستی را به شهروند بدهد تا به او در داشتن یک نظر درست یاری رساند. البته این تفاوت و تباین بین آگهی و تبلیغ مانع از آن نمی شود که رابطه ای نیز بین آنها باشد ، اما آن رابطه چگونه است ؟

فرض کنید یک مزرعه برنج وجود دارد که در نزدیکی آن نیز یک کارخانه بسته بندی برنج در کارتنهای تزیینی قرار گرفته باشد . در اینجا اگر ما از یکی از وسایل تبلیغی خبری در مورد مکان کشت برنج و اهمیت آن میزان هکتارهایی که برنج در آن کاشته می شود دریافت کنیم ، در این صورت ما در مقابل یک خبرتبلیغی هستیم . زیرا آنچه دریافت شده تنها انتقال اخبار و اطلاعاتی است در مورد مکان کشت برنج و تعداد هکتارهای کشت آن و ... اما اگر فرض کنیم در کنار کار تبلیغی کارهای دیگری نیز ضمیمه شود مثل اینکه قیمت بسته های برنج و ویژگی ها و وزن و فواید آن پخش گردد د

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد تبلیغ
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.