فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد استراتژیکی کالا

اختصاصی از فی توو تحقیق در مورد استراتژیکی کالا دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد استراتژیکی کالا


تحقیق در مورد استراتژیکی کالا

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه229

 

بخشی از فهرست مطالب

مقدمه :

 

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول:

 

 ارزش غذایی ماءالشعیر:

 

تاریخچه ی ماء الشعیر:

 

-واحد مالت سازی

 

1) واحدهای مختلف تولید ماءالشعیر

 

الف - جو

 

 

 

خیساندن و شستشوی جو:

 

ب- 1- انواع مالت :

 

کوره مالت سازی:

 

ب- 3-موارد استفاده مالت :

 

ج- عصاره مالت :

 

دستگاه پوست گیر مالت:

 

واحد پخت:

 

تانک جوش:

 

تانک صافی :

 

دستگاه سانتریفوژ:

 

واحد سرد کننده:

 

دستگاه فیلتر کاغذی:

 

دستگاه فیلتر خاک صافی:

مقدمه :

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن جهان به همراه تنوع فوق العاده بخصوص در تولید  انواع کالاهای مصرفی و با کیفیت گوناگون موجب شده ، گرایش مردم به سوی مصرف نوشابه ها شدیداً افزایش پیدا نماید . تنوع درتولید نوشیدنیها بسته به نوع طعم دهنده ها(  طبیعی یا مصنوعی( و گاز دار یا غیر گازدار بودن آنها بسیار وسیع بوده و بطور کلی روزانه چند صد میلیون لیتر از اینگونه محصولات نوشیدنی درجهان مصرف می شوند و می توان گفت بعد از دخانیات پرمصرف ترین فرآورده های صنعتی محسوب می گردند .

بر طبق آمار و ارقام موجود مصرف سرانه نوشابه در کشور آلمان 90 لیتر و در ایران 25 لیتر در سال می باشد. از طرفی همزمان با پیشرفت فن آوری تولید نوشابه ها ، اطلاعات ذیقیمتی در حیطۀ علوم زیستی و بیولوژیکی بدست آمده است که ارزش و اهمیت نوشیدنیهای طبیعی یا ساخته شده بر اساس مواد طبیعی وغیر سنتیتک را در مقابل نوشیدنیهای ساخته شده از مواد سنتیتک روزبروزمشخص تر کرده و به عبارت دیگر مضرات و اثرات جانبی نوشابه های غیر طبیعی روی ارگانهای مختلف بدن بویژه هاضمه و کبد و همچنین ایجاد چاقی بوضوح بر همگان معلوم گردیده است . از این جهت گرایش به مصرف نوشیدنیهای طبیعی از جمله ماءالشعیر و استفاده از آنها در رژیم غذایی روزانه افراد ، به منظور تأمین مواد مغذی نظیر ویتامین ها ، املاح معدنی و اسیدهای آمینه صورت گرفته و به همین لحاظ آبجو از دیر باز در کشورهای اروپایی به نان مایع معروف بوده است . اهمیت این محصول از بابت طبی علاوه بر ارزش غذایی آن خود مقوله ای است که برای مصرف کنندگان آن پوشیده نیست ولی ذکرآنها در این مقدمه مقدور نمی باشد .

پی بردن به اهمیت حیاتی این محصولات و تغییر الگوی غذایی جهت برخورداری از سلامتی وحداکثر طول عمر انسانها کشورهای شرقی را بر آن داشته است که قدمهای اساسی در تولید و مصرف نوشیدنیهای طبیعی بردارند بر همین اساس مصرف سرانه آبجو ( الکلی و غیر الکلی ) در کشور آلمان 150 لیتر درمقایسه با نوشابه 90 لیتر در سال می باشد . در حالیکه آمار سرانه مصرف ماءالشعیر در کشورمان از 3 لیترفراتر نمی رود .

بهرحال آگاهی جامعه ما نسبت به اهمیت موضوع در چند سال اخیر و گرایش شدید مردم جهت مصرف محصولات طبیعی و برخورداری از سلامتی و خودداری از مصرف نوشیدنیها یا کلاً محصولات مضر و زیان آور و از طرفی سیاست گذاری دولت و ارگانهای ذیربط برای حمایت های همه جانبه اینگونه پروژه ها,که با بهره گیری از آخرین فن آوری و دانش فنی به تولید مهمترین و با کیفیت ترین محصول و عرضه به بازار بتواند سهمی از بازار داخلی و در مراحل بعد بازار خارجی را به خود اختصاص داده و در جهت جلوگیری از خارج شدن ارز از کشور قدم بردارد.

 

اهمیت موضوع و اهمیت استراتژیکی کالا در دنیای امروز:

در مورد سهم قابل حصول بازار برای محص ول ماءالشعیر اشاره به چند نکته می تواند راه گشا باشد . از یک سو در سالهای گذشته به علت عدم وجود بازار رقابتی برای این محصول از یکسو و وجود بازار رقابتی و پرتنوعی از انواع نوشابه ها،بازار به مرور زمان از ماءالشعیر خالی و متعاقباً از نوشابه ها پر شد ، بنابراین نوشابه های معمولی راحتتر و سریعتر در دسترس مردم قرار گرفت و مصرف کنندگان نیز به مصرف این محصول پرداختند ولی در دو سه سال گذشته به علت پی بردن مردم به مضرات زیاد نوشابه ها که از آنها می توان بعنوان مثال به پر کالری بودن و چاق کنندگی آنها و نیز میزان قن د بالای آنها اشاره کرد و این موارد به کرات در رسانه های گروهی به مردم تذکر داده می شوند ، باعث شده است که روند تقاضا به سوی مصرف نوشیدنیهای طبیعی تر ، نظیر آب معدنی و ماءالشعیر و آبمیوه حرکت کند ، تأیید کننده این موضوع ، افزایش واردات ماءالشعیر ، در دسترس بودن این محصول در اکثر مناطق ، وجود قفسه های بزرگ برای محصولات وارداتی در فروشگاهها در مقابل قفسه های کوچک برای

محصولات داخلی و همچنین رضایت فروشندگان از فروش خوب این محصولات با وجود قیمت بالای آنها است .

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد استراتژیکی کالا
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.