فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله هنر هند

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله هنر هند دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله هنر هند


دانلود مقاله  هنر هند

 

مشخصات این فایل
عنوان:هنر هند
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات:55

این مقاله در مورد هنر هند می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات مقاله هنر هند

آریاییها دین ودایی را با خود به هند آوردند. این اصطلاح از سرودهایی (وداها) مشتق شده است که تا امروز باقی مانده اند. این سرودها خطاب به خدایانی
سروده شده اند که مظاهر شخصیت یافته طبیعت به شمار می روند. ایندرا (از سرودهای فراوانی) خدای توفان، سوریان خدای آفتاب، و وارونا خدای آسمان بودند. خدایان بسیار دیگری هم هستند. تمام این خدایان با خواندن سرودها و دادن قربانی، مطابق قوانین خشک آیین مزبور، پرستیده می شدند. اثری از معبد نبود، اما آتشکده بود، که مطابق فرمولهای ثابتی ساخته می شد و مرکز خلوص و وفاداری به شمار می رفت. اجرای این آیینها به قدری اهمیت داشت که بزودی، آگنی آتش مقدس و سوما نوشابه مقدس در مقام خدایانی مستقل، تجسم...(ادامه دارد)

آشوکا (272-232 ق. م.) امپراتور هند، نوه چاندرا گوپتا موسس سلسله ماوریا (حدود 321-184 پیش از میلاد) پس از مشاهده مصائب ناشی از درگیریهای وحشیانه نظامی که در دوران خود وی به وحدت بخش بزرگی از شمال هند انجامیده بود، به آیین بودا گروید. کاخ وی در پاتلیپوتره (پاتنه، کرسی کنونی ایالت بهار) به تقلید از کاخ هخامنشیان در تخت جمشید ساخته شده بود. مگاستنس، سفیر یونان در دربار آشوکا، گزارش درخشانی درباره پاتلیپوتره از خود برجا گذاشته است. امروزه فقط پی های ساختمانها و بقایای یک نرده آن در روی زمین دیده می شوند، ولی با بررسی یک سلسله ستونهای یادبودی و مقدسی که آشوکا در شمال هند برپا داشت می توان تصوری از جزئیات معماری آن به دست آورد. این ستونهای تک سنگی از ماسه سنگ صیقل یافته ساخته...(ادامه دارد)

پرسشتگاه غاری
دوره حکومت سلسله ماوری، شاهد پیدایش مقدمت یک سبک بی نظیر معماری پرستشگاههایی که در دل صخره های سنگی کنده می شدند نیز بود. بخشهایی از بیرون (و بعدها درون) این غارها را با تقلید مو به مو از ابنیه چوبی آن دوره، کنده کاری کردند. غار لوماس ریشی که در دوره سلطنت آشوکا داخلش را خالی کردند، در ورودیش از نوعی است که تا هزار سال بعد نیز رواج داشت. این المثنای برابر اصل نمای چوبی، یک درگاه ورودی با پیشامدگی منحنی دارد که به تقلید از سقف انعطاف پذیر چوبی خمیده بر روی شاه تیرهای چهارگوشه ساخته شده است. یک کتیبه تزئینی مرکب از چند فیل بر بالای درگاه ورودی، سنتهای پیکرتراشی محلی را به نسلهای آینده منتقل می کند. سقوط سلسله ماوری مقارن آغاز سده دوم پیش از میلاد به تجزیه سیاسی هند انجامید....(ادامه دارد)

چهره بودا
در طی چهارده سال پیش از سده دوم میلادی، همچنان که گفتیم، بودا فقط به کمک نمادهای گوناگون شبیه سازی می شد. آنگاه در پایان سده نخست میلادی، همزمان در قندهار و ماتهورا، ناگهان او را با قیافه ای انسانگونه مجسم کردند. علت را باید تا حدودی در گسترش جنبش بودایی جستجو کرد که در طی سده نخست میلادی دو فلسفه متضاد از بطنش سر در آورده بودند. مومنان سنتی تر، بودا را معلمی بزرگ می دانستند و می گفتند او روشی را اشاعه داده است که...(ادامه دارد)

رستاخیز آیین هندو
معماری و پیکرتراشی

در دوران اوج رونق آیین بودا، آیین هندو تدریجا نیروی لازم برای درهم شکستن فرزند بدعت گذار خویش را فراهم می آورد. آیین بودا پیروزی اولیه اش را مدیون وضوح دستورهایش برای رسیدن به رهایی و رستگاری بود. در حدود سده دوم یا اول پیش از میلاد، پاسخ آیین هندو به مسأله بالا در اشعار فلسفی بهاگاواد – گیتا داده شد. این مجموعه اشعار، از آن زمان تاکنون شالوده آیین هندو بوده است. بنابر بهاگاواد – گیتا، تأمل و تعقل می توانند به جذب نهایی در جوهر خدایی بیانجامند، اجرای فداکارانه و بی غرضانه وظایف روزمره نیز می توانند به چنین استحاله ای منجر شوند. چون در اشعار گیتا ینز بر بهاکتی تأکید...(ادامه دارد)

تاریخ هنر هندی، هر قدر که در سمت جنوب بیشتر برویم، با یک معبد غاری در مانداگاپاتو (اوائل سده هفتم میلادی) آغاز می شود که به دستور ماهندرا وارمان فرمانروای بزرگ پالاواها ساخته شد و وقف خدایان سه گانه یا تثلیث آیین هندو گردید. جانشینان بلافصل وی در مهابالیپورام نزدیک خط ساحلی شهر مدرس، در اندک زمانی پا را از او هم فراتر گذاشتند. در اینجا، نزدیک مجموعه جالبی از آثار تاریخی شامل معابد غاری، صخره های کنده کاری شده، و یک معبد سنگی گروه بی نظری از پنج معبد کوچک و مستقل (موسوم به راتهاها) وجود دارد که احتمالا به عنوان مدلهای معماری، از برخی تکه سنگهای عظیمی که در آن نقطه...(ادامه دارد)

نقاشی
هنر نقاشی در هند، احتمالاً از اعتبار و عظمتی همپای هنر پیکرتراشی برخوردار بود ولی متأسفانه آثار نقاشی چندانی در این سرزمین باقی نمانده است. نخستین نمونه های آثار نقاشان هندی، تکه هایی هستند متعلق به حدود سده نخست پیش از میلاد، که از غار x در آجانتا به دست آمده اند. در این نقاشیها، مانند تزیینات روی دروازه های معبد سانچی که از لحاظ سبک با یکدیگر پیوستگی دارند صحنه هایی از زندگانی گذشته بودا به تصویر درآمده است....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب هنر هند

نخستین دوران هنر هندی
پرسشتگاه غاری
استوپا
چهره بودا
رستاخیز آیین هندو
معماری و پیکرتراشی
نقاشی
اشاعه  هنر هندی
...(ادامه دارد)


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله هنر هند
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.