فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله صدور سرمایه به ایران

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله صدور سرمایه به ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله صدور سرمایه به ایران


دانلود مقاله صدور سرمایه به ایران

 

مشخصات این فایل
عنوان: صدور سرمایه به ایران
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 34

این مقاله در مورد صدور سرمایه به ایران می باشد .

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله صدور سرمایه به ایران

علل سرمایه گذاری خارجی
از منظر تاریخی، اروپاییان در یکی دو سدة پیش به منظور استخراج معادن و منابع زیرزمینی بهره‌برداری از منابع کشاورزی در آسیا و آفریقا و آمریکای شمالی و جنوبی دست به صدور سرمایه از اروپا به این کشورها و قاره ها زدند و از این راه توانستند در طول چندین دهه سودهای کلانی به کشورهای اصلی صادر کنندة سرمایه سرازیر کنند.
اما سرمایه گذاری به معنی گسترده و امروزی آن پس از صنعتی شدن پرشتاب سریع ایالات متحده .....(ادامه دارد)

 صدور سرمایه به ایران
اگر صدور سرمایه از سوی کشورهای صنعتی استعماری و سپس امپریالیستی را به دو نوع صدور مستقیم و غیر مستقیم بخش کنیم، سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران بوسیله امتیاز گیرنده و دولت انگلیس را می‌توان نخستین و مهمترین صدور مستقیم سرمایه به ایران دانست. البته این صدور سرمایه مربوط به دوره نو استعماری و پیش از رواج خود استعماری در کشورهای در حال توسعه است. در مرحله خود استعماری بدلیل عامل توسعه دانستن .......(ادامه دارد)

تجارب ایران در زمینة سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در نوسازی بخش صنعت:
پژوهشی راجع به تأثیر سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بر توسعة صنعتی ایران بیانگر آن است که در سالهای پیش از انقلاب اسلامی، شرکتهای خارجی سهم چندانی در صنایع ایران نداشته‌اند. از لحاظ تاریخی، تجربة ایران در زمینه FDI به سالهای دهة 1970 باز می‌گردد که بر اثر افزایش ناگهانی درآمد نفت، بازار ایران برای سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی سود آور تشخیص داده شده. سهم این گونه سرمایه‌گذاریها در بخش صنعتی ایران کمتر از .....(ادامه دارد)

موانع فرهنگی- اجتماعی
مشکلات فرهنگی موجود در کشور نه تنها مانعی در راه تشویق سرمایه‌گذاری داخلی است بلکه در واقع جلوی جذب سرمایه‌گذاری خارجی را نیز می‌گیرد. عدم شکل‌گیری و ترویج نیافتن فرهنگ تکنولوژی و بهره‌گیری درست از منابع کشور، نبود شبکة اطلاعاتی و ارتباطی کارا در سطح گسترده، نبود انگیزه برای کار و کوشش بیشتر و مشارکت مردم، نهادینه نشدن احترام به قوانین در ایرانیان، بوروکراسی دست و پاگیر، وضع نابسمانان ترافیک در شهرها، اتلاف وقت واهمیت ......(ادامه دارد) 

موانع تاریخی- سیاسی
فعالیت اقتصادی بخش خصوصی تنها در پرتو امنیت و قانون شکوفا می‌گردد. در ایران از نظر تاریخی گذشته از عوامل بیرونی، عوامل درونی مانند ماهیت استبدادی و ناپایدار حکومتها و جابه‌جا شدن سریع آنها، شورشهای گوناگونی، نامنی، نبود انجمنهیا صنفی مستقل و … موجب سستی و ناپایداری همة گونه‌های ثروت و مالکیت خصوصی در گذشته بوده است. جیمز فریزر که در اوایل دوران قاجار از ایران دیدن کرده است در این باره می‌نویسد: «مانع عمدة بهبود و رونق کشور ایران ناامنی جان و مال ناموس مردمان این سرزمین است که از سرشت .....(ادامه دارد)

نتیجه‌گیری
رشد FDI در دو دهة اخیر و وجود این نگرش که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی موجب انتقال فن، توان مدیریتی و نوآوری به کشورهای در حال توسعه می‌شود سهم این شرکتها را در فعالیتهای اقتصاد بین الملل افزایش داده است.
بنا به گفتة آقای میشائیل توکاس، مدیر عامل اتاق بازرگانی و صنایع رسمی ایران و آلمان، سرمایه‌گذاری خارجی مانند آب روان است و چنانچه مانعی بر سر راهش باشد مسیر خود را تغییر می‌دهد. کشورهای در حال توسعه برای از بین بردن موانع سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی .....(ادامه دارد)

فهرست مطالب مقاله صدور سرمایه به ایران

پیشگفتار
علل سرمایه گذاری خارجی
حجم سرمایه گذاری خارجی در جهان
 صدور سرمایه به ایران
مقایسة روند سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ایران با جهان:
تجارب ایران در زمینة سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در نوسازی بخش صنعت:
مبانی و موانع قانونی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران
موانع فرهنگی- اجتماعی
شرایط و موانع اقتصادی
موانع تاریخی- سیاسی
طرح قانون جلب و جذب سرمایة خارجی
نتیجه‌گیری
منابع و ماخذ

 فهرست منابع مقاله صدور سرمایه به ایران

•کازرونی، علیرضا،‌ (1380)، نقش سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در گسترش صادرات صنعتی و خط و مشی‌های جلب آن، شواهد تجربی، شورای پژوهشهای علمی کشور.
•واردات صنایع و معادن، (1380)، گزارش طرح نوسازی صنایع کشور
•رزاقی، ابراهیم، آشنایی با اقتصاد ایران
•انصاری، احمدرضا، روشهای جذب سرمایه در عمل، مجله اقتصادی
•مجله مدیریت و بهره‌وری، شماره 58، خرداد 77
•نصیرزاده، غلامرضا، پیرامون سرمایه گذاری مستقیم خارحی، مجله صنعت و ایمنی
•همشهری، 19 مرداد 1381

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله صدور سرمایه به ایران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.