فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت صفحات فشرده چوبی و کاربرد های آن

اختصاصی از فی توو دانلود پاورپوینت صفحات فشرده چوبی و کاربرد های آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت صفحات فشرده چوبی و کاربرد های آن


دانلود پاورپوینت صفحات فشرده چوبی و کاربرد های آن

 

مشخصات این فایل
عنوان: صفحات فشرده چوبی و کاربرد های آن 
فرمت فایل: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 77 همراه با تصاویر

این مقاله درمورد صفحات فشرده چوبی و کاربرد های آن می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله صفحات فشرده چوبی و کاربرد های آن

تخته خرده چوب
بیش از یک قرن از اولین تلاشهایی که برای ساخت صفحات فشرده چوبی از ضایعات چوب مواد لیگنوسلولزی شروع شد می گذرد . در سال 1887میلادی در آلمان Hubbardجهت استفاده از ضایعات  چوب ،ساخت نوعی چوب مصنوعی را از خاک اره و البومین خون تحت شرایط حرارت و فشار پیشنهاد کرد.    Krammer در سال 1889 روشی را برای ساخت تخته های لایه ای از پوشال رنده پارچه کتان درآلمان به ثبت رسانید.watson در سال 1905 ساخت تخته ای را از خرده نازک چوب پیشنهاد کرد که این محصول شباهت زیادی به تخته تراشه های امروزی داشت . در سال 1918 Beckmanنوعی تخته خرده چوب را که سطوح آن از روکش های چوبی پوشیده شده بود ساخت. تلاشهای این پژوهشگران به دلیل استفاده از چسب های آلی طبیعی چندان موفقیت آمیز نبوده و به تولید  در مقیاس صنعتی و تجاری منجر نگردید. این چسب ها به لحاظ  مسایل فنی و اقتصادی چندان مناسب و رضایت بخش نبودند. همزمان با تحقیقات گسترده ای که جهت استفاده بهینه ازپسمانده های چوبی و لیگنوسلولزی در جریان بود ،پژوهشهای همه جانبه ای نیز در راستای شناخت چسب های جدید و جایگزین کردنچسب های آلی طبیعی انجام گرفت که منجر به ساخت رزین های مصنوی و روشهای جدید چسب زنی در ساخت تخته خرده چوب گردید . یک پژوهشگر آلمانی به نام Freudenbergدر سال 1926 ساخت تخته هایی را با پوشال  رنده و با 3تا 10 در صد چسب پیشنهاد می کند که تقریبا محدوده مصرف رزین برای ساخت تخته خرده جوب در صنایع امروزی می باشد. بدین ترتیب ،در آن روزگار تخته خرده چوب به عنوان یک فراورده چوبی جدید با مشخصات کاربردی ویژه به تدریج وارد عرصه تولید و بازار مصرف می شد.....(ادامه دارد)

تخته خرده چوب سنگین:
نوعی تخته خرده چوب با ویژگیهای یاد شده ،با دانسیته بیشتر از 80/0 g/cm
به طوری که در بالا اشاره شد تخته فیبر سخت به عنوان فراورده که از فیبر ساخته شده و غالبا دارای دانسیته بالایی می باشد تعریف و مشخص شده است . در ساخت تخته فیبر سخت به روش تر اتصالهای طبیعی بین الیاف چوب یا مواد لیگنوسلولزی باعث چسبندگی  آنها به یکدیگر و افزایش  مقاومتهای تخته می گردند. در حالی  که در تولید تخته فیبر به روش خشک که در اواخر دهه 1940و اوایل دهه 1950توسعه یافت ،رزین های مصنوعی جهت اتصال فیبرها به کار  گرفته شدند. در ساخت تخته خرده چوب  نیز که که محصولی از فرایند خشک است ،انواع مختلف خرده چوب و رزین ها مصرف می شوند. این فراورده در سالهای اولیه بیشتر با دانسیته کم و متوسط تولید می گردید،ولی با توسعه و تکامل فناوری تولید فراورده های کامپوزیت بخش مشترک و هم پوشان نسبتا وسیعی از نظر دانسیته تخته ها و نوع خرده چوبهای مصرفی بین آنها به وجود آمد. به طوری  که امروزه مصرف فیبر در تولید تخته خرده چوب افزایش یافته واستفاده از فیبر های خیلی درشت که بیشتر به خرده چوب شبیه هستند در ساخت تخته فیبر سخت رایج شده است. قابل ذکر است که آیین نامه 1554DاستانداردASTMفیبرها را به عنوان موادی در ساخت هر دو گروه تخته فیبر و تخته خرده چوب کاربرد دارند،مشخص می کند.....(ادامه دارد)

تاریخچه تولید صفحات فشرده چوبی در جهان

همان گونه که قبلا اشاره شد،پانل هایی که از خرده چوب و فیبر ساخته می شوند از قدمت چندانی برخوردار نیستند ولی تخته و الوار به غیر ازسنگ ،از قدیمی ترین مصالح ساختمانی به حساب می آیند. کاغذ که یکی از مهمترین فراورده های چوبی است ،قرنها قدمت دارد . مصریان قدیم توسعه و گسترش تمدن خود را با ساخت کاغذ از پاپیروس شورع کردند.چینی ها اولین مردمانی بودندکه با خمیر کردن چوب توت کاغذ ساختند. در سال 1799 یک دانشمند  فرانسوی اولین ماشین ساخت کاغذ به روش پیوسته را اختراع نمود. در سال 1844 یک محقق آلمانی اولین روش عملی تهیه فیبر را با اختراع ماشین آسیاب چوب به ثبت رساند و در سال 1851یک انگلیسی تبدیل چوب به فیبر را به روش شیمیایی ابداع نمود. به تدریج با توسعه و تکامل این صنعت ،ساخت کاغذ نسبتا ارزان در مقیاس صنعتی نیز امکان پذیر گشت.
تخته لایه که حدودا از اوایل قرن بیستم به صورت فعلی متدوال گشت ،مانند کاغذ از فراورده های چوبی است که قرنها قدمت دارد. قدیمی ترین اثر در این مورد تصاویر دیواری Thebesدر مصر است که مربوط به سالهای 1450 قبل از میلاد است. اولین کارخانه  روکش گیری ازچوب در آمریکای شمالی در سال 1824 در نیویورک تاسیس شد. اولین کارخانه  ساخت تخته لایه به صورت امروزی نیز در سال 1905 در پروتلند اورگون راه اندازی شد. در سال 1943رزین های ضد آب در ساخت تخته لایه به کار گرفته شد تا مصرف این فراورده را در خارج از ساختمان و در شرایط جوی گوناگون امکان پذیر سازند.
در خارج از ساختمان و در شرایط جوی گوناگون امکان پذیر سازند.
انواع تخته خرده چوب و تخته فیبر از فراورده های نسبتا جدید چوبی هستند که از مازاد بهربرداری  جنگل و پسمانده های تولید تخته و الوار و کارخانه صنایع چوب که قرنها در نقاط مختلف جهان به مصرف سوخت  و تولید انرژی می رسید ،ساخته می شوند. تحقیقات گسترده ای که از عنوان اوایل قرن بیستم جهت استفاده از این پسماند ها شروع شد،منجر به تولید فراورده های جدیدی با عنوان پانل های چوبی یا صفحات فشرده چوبی در مقیاس تجاری و صنعتی گشت.....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله صفحات فشرده چوبی و کاربرد های آن

مقدمه
تعاریف
صفحات فشرده چوبی از فیبر و خرده چوب:
تخته فیبر حاصل از فرایند تر:
تخته فیبر عایق:
تاریخچه تولید صفحات فشرده چوبی در جهان
تصاویر مربوط به مصنوعات ساخته شده با صفحات فشرده
نتیجه گیری
منابع

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت صفحات فشرده چوبی و کاربرد های آن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.