فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو


دانلود مقاله آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو

 

مشخصات این فایل
عنوان: آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 85

این مقاله درمورد آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو

تمیزکاری بوسیله مواد شیمیایی:
در عمل به منظور چربی زدایی بدنه خودرو از محلول‌های چربی زدایی با خاصیت قلیایی ضعیف استفاده می‌گردد؛ این محلول‌ها شامل مخلوطی از نمک‌ها، عوامل تر کننده سطح و امولسی فایرها می‌باشند. دمای عملیاتی در حدود   40و در موارد خاصی حتی تا 60 می‌باشد. فرآیند چربی زدایی شامل ترکیبی از روش غوطه‌وری و اسپری و در نهایت مرحله آب کشی بوسیله آب مقطر است. به نظر شما چرا باید حتماً از آب مقطر استفاده شود نه از آب معمولی؟
استفاده از روش غوطه‌وری باعث انجام چربی زدایی اپتیمم انواع روغن‌ها همانند روغن‌های ضد خوردگی در مناطق داخلی خودرو و شیارهای خودرو می‌گردد اما به هر حال استفاده از روش غوطه وری نیاز به مدت زمان طولانی تری نسبت به روش اسپری دارد زیرا در روش اسپری فشار حاصل از اسپری مواد تا حدی به تمیز شدن آلودگی‌ها کمک می‌کند. به نظر شما اگر برای فرآیند چربی زدایی فقط از روش اسپری یا غوطه وری استفاده گردد چه مشکلاتی و حتی چه عیوبی برای لایه های بعدی رنگ اتفاق می‌افتد؟
در حال حاضر برای انجام دادن عملیات تمیزکاری شیمیایی، روش‌های مختلفی در صنایع مختلف استفاده می‌شود که انتخاب روش مناسب وابسته به فاکتورهای متعددی می‌باشد. انواع اصلی ....(ادامه دارد)

ترکیبات تشکیل دهنده تانک های فسفاته:
همانطور که قبلاً اشاره شد به منظورایجاد یک پوشش فسفاته با کیفیت های مدنظر در زمان معقول، ناگزیر به استفاده از ترکیبات مختلفی در فرمولاسیون محلول های فسفاته می باشیم. در مورد نقش هر کدام از این ترکیبات در ایجاد پوشش های فسفاته در قسمت های قبل توضیحاتی بیان شد و نقش برخی از این ترکیبات با توجه به واکنش هایی که در قسمت های آتی بیان می شود ملموس تر می گردد. ترکیبات اصلی یک تانک فسفاته به صورت زیر می باشند:
- اسید فسفریک
- فسفات روی
- نیترات روی
- شتاب دهنده ها همانند نیترات ها، کلرات سدیم، پر اکسید و ...
- فلوریدها:
همانطور که اشاره شد به منظور افزایش کیفیت پوشش های فسفاته گاهی از عوامل اصلاح کننده همانند منگنز و نیکل استفاده می شود. در این حالت کیفیت پوشش فسفاته به خصوص از نظر مقاومت خوردگی به شدت افزایش می یابد در این شرایط در پوشش فسفاته نمک های نیکل و منگنز وارد می شوند. در تصویر زیر به برخی از این نمک ها....(ادامه دارد)

واکنش های فسفاته:
فسفات های روی برای ایجاد یک پوشش فسفاته بر روی سطوح مختلف، بغیر از آلومینیوم دارای دو مرحله واکنش می باشند. در اولین مرحله اسید فسفریک بر روی سطح فلز اثر می گذارد و باعث تشکیل فسفات های نوع اول می گردد. واکنش هایی که طی این مرحله انجام می گیرد با نام واکنش های اسیدشویی شناخته می شوند. در اولین مرحله هیدروژن نیز ایجاد می شود همانطور که می دانیم حضور هیدروژن باعث کاهش سرعت واکنش های فسفاته می گردد به همین دلیل در مرحله دوم شتاب دهنده باعث تبدیل هیدروژن به سایر ترکیبات بی ضرر و در نتیجه تسریع در واکنش های تشکیل پوشش فسفاته می گردد و به طور همزمان پوشش فسفاته نیز بر روی سطح فلز تشکیل می گردد. همانطور که در مباحث قبل اشاره شد استفاده از فرآیندهای معمول فسفات روی، باعث تشکیل هیچ گونه پوششی بر ....(ادامه دارد)

نحوه ارزیابی پوشش های فسفاته:
پس از تشکیل پوشش فسفاته، بوسیله در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی می توان کیفیت پوشش های فسفاته را ارزیابی نمود. روش های ارزیابی پوشش فسفاته به صورت زیر می باشند:
- ارزیابی بصری، وزن پوشش   اندازه کریستال‌ها، ترکیبات پوشش فسفاته (به عنوان مثال میزان ترکیبات فسفوفیلیت در پوشش فسفاته)، آنالیز پوشش فسفاته، میزان چسبندگی سیستم رنگ به پوشش فسفاته و میزان مقاومت خوردگی پوشش فسفاته.
عواملی که بر روی کیفیت پوشش فسفاته اثرگذار می باشند را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود، البته این عوامل به غیر از نحوه فرمولاسیون حمام فسفاته می باشند:
غلظت روی، میزان اسید آزاد موجود در حمام فسفاته، واکنش‌پذیری زمینه، دمای حمام فسفاته، میزان و نوع آلودگی‌های موجود در حمام ....(ادامه دارد)

تکنولوژی و خواص رنگ های رویه:
اختلافات موجود در خواص مدنظر خودروسازی ها باعث ایجاد سیستم های مختلف رنگ رویه گشته است. هر کدام از این تکنولوژی‌ها دارای بالانس های مختلفی از خواص مدنظر از رنگ رویه می باشند. به عنوان مثال در برخی از آن ها مقاومت نوری نسبت به مقاومت در برابر رطوبت اهمیت بالاتری دارد در حالی که در برخی دیگر از این تکنولوژی‌ها مقاومت در برابر رطوبت اهمیت بیشتری دارد. مقاومت نوری در کشورهایی که اغلباً تابش آفتاب وجود دارد و مقاومت در برابر رطوبت در کشورهای دارای بارندگی زیاد، اهمیت بیشتری دارد.
رنگ های رویه آخرین مرحله رنگ آمیزی در پروسه رنگ آمیزی خودرو را تشکیل می دهند، بنابراین خواص مدنظر از رنگ رویه را می‌توان به صورت زیر طبقه بندی کرد: ....(ادامه دارد)

بیس کوت:
- دارای قدرت پوشانندگی بسیار بالا در ضخامت تقریبی 10 میکرون باشند تا بتوان فیلم رنگ رویه را بصورت لایه نازکی اعمال کرد.
- تبخیر سریع حلال از فیلم بیس کوت. سیستم های کلیرکوت و بیس کوت بصورت تر روی تر اعمال می شوند بدین معنا که بعد از اعمال بیس کوت فرآیند پخت وجود ندارد بلکه بعد از اعمال بیس کوت و گذشت زمان کوتاه (3-2 دقیقه) کلیرکوت بر روی بیس کوت اعمال می شود. به همین علت تبخیر سریع حلال از فیلم بیس کوت اهمیت ویژه‌ای دارد.
- درصد جامد بیس کوت به منظور نائل شدن به اثرات متالیک ماکزیمم باید پایین باشد (کمتر از 20 درصد) .
- بیس کوت باید با کلیرکوت امتزاج پذیر باشد یعنی چسبندگی بین این دو لایه خوب باشد و کلیرکوت دچار جمع شدگی نشود.
اولین بیس کوت های متالیک مورد استفاده در صنعت خودرو شامل مخلوط رزین های آکریلیک و رزین ملامین و ذرات آلومینیوم برای ایجاد اثرات ویژه متالیک در رنگ بودند. این نوع از رنگ های متالیک بصورت یک لایه ای اعمال می شدند و دارای جلا و اثرات متالیک متوسط بودند. نائل شدن به اثرات متالیک بیشتر به سهولت قابل انجام نبود زیرا زمانی که مقدار ذرات آلومینیوم را برای بهبود اثرات متالیک....(ادامه دارد)

 فهرست مطالب مقاله آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو

آماده‌سازی بدنه خودرو
مقدمه:
روش‌های فیزیکی تمیزکاری:
تمیزکاری بوسیله مواد شیمیایی:
روش اسپری:
- کنترل دقیق غلظت چربی زدا و دما در تانک های چربی زدایی
آبکشی قطرات و تشکیل تجمع قطرات با هم
فسفاته کاری:
ترکیبات تشکیل دهنده تانک های فسفاته
واکنش های فسفاته:
آبکشی نهایی:
اتمام تشکیل پوشش فسفاته:
•    اتمام تولید گاز هیدروژن:
•    استفاده از نمودار وزن پوشش بر حسب زمان:
•    اندازه گیری ولتاژژ
•    استفاده از میکروسکوپ:
پرزدار بودن پوشش فسفاته:
نحوه ارزیابی پوشش های فسفاته:
عیوب پوشش های فسفاته:
روش های اعمال آسترهای خودرویی:
•    غوطه وری:
•    سیستم رزین:
پروسه عملیاتی:
رنگ های رویه
تاریخچه رنگ های رویه:
تکنولوژی و خواص رنگ های رویه:
•    خواص ظاهری:
سیستم بیس کوت/ کلیرکوت: (پایه آبی و پایه حلالی)
•    تکنولوژی بیس کوت/ کلیرکوت:
بیس کوت:
کلیرکوت:

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آماده کردن فلزات برای استفاده در ساخت بدنه خودرو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.