فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی رسانه های آموزشی در حوزه سلامت

اختصاصی از فی توو تحقیق درباره بررسی رسانه های آموزشی در حوزه سلامت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی رسانه های آموزشی در حوزه سلامت


تحقیق درباره بررسی رسانه های آموزشی در حوزه سلامت

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 53 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

  قسمت عمده برنامه های اطلاع رسانی و ارتباطی و بخش قابل توجهی از برنامه های آموزشی در حوزه سلامت با استفاده از رسانه های آموزشی اجرا می شود. بنابراین مهارت آموزش دهندگان سلامت در تولید رسانه های، آموزشی و استفاده بجا از آنها، می تواند به ایفای بهتر نقش حرفه ای آنان در برنامه های سلامت منجر شود. تولید تعداد بیشمار رسانه های آموزشی شامل کتاب ها، کتابچه ها، پوسترها، پمفلت ها، بروشورها، فیلم ها و از این قبیل، بدون آن که در تولید آنها استانداردهای مشخصی رعایت شود و اثربخشی آنها مورد بررسی قرار گیرد، باعث اتلاف منابع و بی اعتمادی مخاطبان به این نوع محصولات خواهد شد.

  این برنامه آموزشی با هدف آشنا کردن شرکت کنندگان با اصول علمی و عملی تولید و آماده سازی رسانه های آموزشی مورد استفاده در حوزه سلامت طراحی شده است تا آنان بتوانند با کمک مطالب علمی و راهنماهای عملی ارائه شده در این کارگاه،‌ رسانه های استاندارد و اثربخش برای انتقال محتوای آموزشی، تولید کنند.

 

 

 

 

 

 

اهداف رفتاری

انتظار می رود که در پایان این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان قادر باشند بدون مراجعه به منابع آموزشی:

  1. رسانه را. در حوزه آموزش و ارتقای سلامت تعریف کنند.
  2. انواع رسانه ها را نام ببرند.
  3. نکات مهم در انتخاب یک رسانه در برنامه های آموزش سلامت را بیان کند.
  4. ویژگی های یک رسانه آموزشی مناسب را فهرست کنند.
  5. مراحل تهیه یک رسانه آموزشی نوشتاری را نام ببرند.
  6. نکات مهم در مرحله پیش تولید یک رسانه آموزشی نوشتاری را بیان کند.
  7. اصول تدوین محتوا برای یک رسانه آموزشی نوشتاری توضیح دهد.
  8. اساس طراحی یک رسانه آموزش نوشتاری را توضیح دهد.
  9. انواع رسانه های آموزشی نوشتاری را نام ببرد.
  10. ویژگی های یک پوستر آموزشی مناسب را بیان کند.
  11. نکات مهم در استفاده از پوستر را بیان کند.
  12. ویژگی های یک پوستر آموزشی مناسب را بیان کند.
  13. نحوه ارزیابی یک رسانه آموزشی نوشتاری را توضیح دهد.
  14. یک پوستر آموزشی مناسب در گروه خود تولید کند.
  15. یک پمفلت آموزشی مناسب در گروه خود تولید کند.
  16. یک پوستر و یک پمفلت را ارزیابی کند.

 

 

گروه هدف

گروه هدف اختصاصی در این برنامه آموزشی، کارشناسان مسئول واحدهای آموزش سلامت دانشگاه های علوم پزشکی کشور، به عنوان افراد مرجع در برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی در حوزه سلامت تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستند ولی با توجه به اهمیت نقش آموزش در فعالیت های سایر کارشناسان حوزه سلامت، محتوای آن می تواند برای گروه های مختلف کارشناسی نیز مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به شیوه کارگاهی در ارائه این بخش، پیشنهاد می شود تعداد افراد شرکت کننده در کارگاه از 30 نفر تجاوز نکند تا امکان استفاده بهینه از مطالب ارائه شده فراهم گردد.

 

عناوین مورد بحث

  1. کلیات رسانه های مورد استفاده در برنامه های آموزش سلامت
  2. نکات مهم در انتخاب یک رسانه
  3. ویژگی های یک رسانه آموزشی مناسب
  4. مراحل تهیه یک رسانه آموزشی نوشتاری
  5. اصول تدوین محتوا برای یک رسانه آموزشی نوشتاری
  6. اصول طراحی یک رسانه آموزش نوشتاری
  7. ویژگی های یک پوستر آموزشی مناسب و نکات مهم در استفاده از پوستر
  8. ویژگی های یک پمفلت آموزشی مناسب
  9. ارزیابی یک رسانه آموزشی نوشتاری

 

مدت زمان برنامه

 این کارگاه در دو روز متوالی برگزار می شود و شرکت کنندگان در هر روز حداقل هشت ساعت مفید در کارگاه حضور دارند. کارگاه متشکل از جلسات عمومی و کار گروهی است.

 

امکانات مورد نیاز برای اجرای برنامه

  • مکان کارگاه
    • سالنی با ظرفیت 40 نفر، با میز U شکل، صندلی های راحت و تجهیزات صوتی مناسب
    • فضای مناسب برای برگزاری جلسات کار گروهی مجزا از سالن اصلی دارای میز و صندلی و وایت برد
    • پرده نمایش و اورهد، ویدئو پروژکتور و کامپیوتر، وایت برد و ماژیک وایت بورد
  • مواد مصرفی
  • فولدر یا کلاسور حاوی چند برگه سفید A4، خودکار و بسته آموزشی کارگاه
  • طلق شفاف و ماژیک آن ثبت نتایج کارهای گروهی
  • پذیرایی متناسب با امکانات موجود

دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی رسانه های آموزشی در حوزه سلامت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.