فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله استراتژی قیمت گذاری ها

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله استراتژی قیمت گذاری ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله استراتژی قیمت گذاری ها


دانلود مقاله استراتژی قیمت گذاری ها

 

مشخصات این فایل
عنوان: استراتژی قیمت گذاری ها
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 39

این مقاله در مورد استراتژی قیمت گذاری ها می باشد .

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله استراتژی قیمت گذاری ها

عواملی که باید هنگام تعیین قیمت در نظر داشت
تصمیمات یک شرکت درباره قیمت گذاری، تحت تاثیر مجموعه ای از عوامل مربوط به خود شرکت (داخلی) و عوامل محیطی(خارجی) قرار می گیرند. این عوامل تماماً در شکل 12-1 ارائه شده اند. عوامل محیط داخلی شرکت شامل اهداف بازاریابی شرکت،خط مشی ترکیب عناصر بازاریابی ،هزینه ها و سازمان قیمت گذاری شرکت است . ماهیت بازار ....(ادامه دارد)

خط مشی ترکیب عناصر بازاریابی
قیمت فقط یکی از ارکان ترکیب عناصر بازاریابی است که شرکت برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود از آن استفاده می کند. تصمیمات مربوط به قیمت گذاری برای ایجاد یک برنامه بازاریابی نسبتاً با ثبات و کار آمد ، باید با تصمیمات مربوط به طرح ،توزیع و تبلیغات پیشبردی کالا هماهنگ باشد. تصمیماتی که درباره سایر متغیرهای ترکیب عناصر بازاریابی گرفته می شود می تواند بر تصمیمات مربوط به قیمت گذاری تاثیر گذارد . برای مثال، تولید کنندگانی که از تعداد زیادی واسطه برای توزیع کالاهای خود ....(ادامه دارد)

کالاها و قیمت های رقبا
یکی دیگر از عوامل خارجی که بر تصمیمات مربوط به قیمت گذاری شرکت تاثیر می کذارد ، قیمت کالاهای رقبا و واکنش احتمالی آنها به تحرکات و سیاستهای قیمت گذاری شرکت است  فرض کنید مصرف کننده ای قصد دارد یک دوربین عکاسی کانن بخرد . این مصرف کننده ، قیمت و مزایای دوربین کانن را با قیمت و مزایای سایر دوربینها مشابه نظیر نیکن مینو لتا ، پنتکس و سایرین مقایسه می کنند. علاوه بر این خط مشی قیمت ....(ادامه دارد)

روش تحلیل نقطه سر بسر و تعیین سود هدف
قیمت گذاری سر بسری، روش دیگر تعیین قیمت است که در ان از هزینه به عنوان مبنای تصمیم گیری استفاده می شود. قیمت گذاری براساس تعیین سود هدف ،شکل دیگری از همین روش است با این شیوه ،شرکت قیمتی را تعیین می کند که در آن سطح هزینه و درآمد شرکت برابر می شود یا اینکه اگر شرکت سودی را بعنوان سود هدف برای خود تعیین کرده باشد ،قیمت باید امکان دستیابی به این سود را فراهم سازد . شرکت جنرال موتورز از روش تعیین سود هدف استفاده می کند این شرکت بر اساس سرمایه گذاری ....(ادامه دارد)

ابتکار افزایش قیمت فروش
بسیاری از شرکتها در سالهای اخیر مجبور شده اند قیمتها ی فروش خود را افزایش دهند . آنها با علم بر اینکه افزایش قیمت ممکن است رنجش مشتریان ، واسطه ها و پرسنل فروش خود شرکت را بدنبال داشته باشند به این کار دست می زنند . علی رغم این نگرانی ، در صورتی که افزایش قیمت با موفقیت توام باشد سود شرکت را در حئ قابل ملاحظای افزایش می دهد. برای مثال ، در صورتی که سود شرکت 3 درصد از فروش باشد ، فقط یک درصد افزایش در ....(ادامه دارد)

خلاصه
قیمت گذاری یک فرآیند پویا است. شرکت ها آنچنان ساختار قیمتی را بنا می نهند که تمام کالاهای آنان را در بر می گیرد . اما این ساختار در طول زمان تغییر می کند . یک شرکت ،مطابق ویژگیهای مشتریان و اوضاع و احوال مختلف نیز ساختار قیمتی خود را تعدیل می کند.
معمولاًخط مشی های قیمت گذاری با حرکت کالا در طول دوره عمر آن تغییر می کنند . برای قیمت گذاری کالاها ی جدید،شرکت ها دو روش قیمت گذاری غیر نفوذی و قیمت گذاری نفوذی را پیش روی دارند . در خط مشی قیمت گذاری غیر نفوذی ،قیمت فروش بوداً به منظور حداکثر بهره برداری از لایه های مختلف بازار در ....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب مقاله استراتژی قیمت گذاری ها

قیمت گذاری کالاها
روشها و ملاحظات قیمت گذاری
عواملی که باید هنگام تعیین قیمت در نظر داشت
عوامل داخلی که بر تصمیمات مربوط به قیمت گذاری تاثیر می گذارند
اهداف بازاریابی
بقا:
سایر اهداف
خط مشی ترکیب عناصر بازاریابی
هزینه ها
انواع هزینه:
ملاحظات سازمانی
عوامل خارجی که بر تصمیمات مربوط به قیمت گذاری تاثیر می گذارند
بازار و تقاضا
تجزیه و تحلیل ارتباط قیمت و تقاضا
برداشتهای ذهنی مصرف کننده از قیمت و فایده:
کالاها و قیمت های رقبا
کشش قیمتی تقاضا
سایر عوامل خارجی
قیمت گذاری براساس هزینه تمام شده
روش اضافه بر هزینه تمام شده
روش تحلیل نقطه سر بسر و تعیین سود هدف
قیمت گذاری براساس شرایط رقابتی
تعیین قیمت براساس قیمت جاری
قیمت گذاری بر اساس ذهنیت خریدار
قیمت گذاری با ارائه پیشنهاد
خلاصه
هزینه و ملاحظات سازمانی
خط مشی های قیمت گذاری کالاهای جدید
قیمت گذاری کالای ابداعی
قیمت گذاری غیر نفوذی
قیمت گذاری خط محصول
قیمت گذاری کالای تقلیدی جدید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله استراتژی قیمت گذاری ها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.