فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق بسته بندی زیست فعال تبدیل مواد غذایی به غذاهای سالم تر

اختصاصی از فی توو دانلود تحقیق بسته بندی زیست فعال تبدیل مواد غذایی به غذاهای سالم تر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بسته بندی زیست فعال تبدیل مواد غذایی به غذاهای سالم تر


دانلود تحقیق بسته بندی زیست فعال تبدیل مواد غذایی به غذاهای سالم تر

این تحقیق پایه های به وجود آمدن پیشرفت تکنولوژی جدیدی در تولید غذاهای عملگر را نشان می دهد. در این روش عوامل زیست فعال به عنوان محرک و عامل اصلی در رابطه با بسته بندی یا پوشش دار کردن مواد لحاظ شده است. بنابراین، تصویری نو در نزدیک شدن به توسعه غذاهای عملگر به وجود آورده است. در بسته بندی زیست فعال، پوشش یا بسته بندی ماده غذایی نقشی منحصر به فرد در تحت تأثیر قرار دادن سلامتی انسان ایفا می کند. مثلاً در بسته بندی شیر پاستوریزه از آنزیم بتا-گالاکتوزیداز استفاده می شود تا طی مدت رسیدن به دست مصرف کننده لاکتوز موجود در شیر تجزیه شده و یا کم شده باشد تا برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز قابل مصرف باشد. این تحقیق مخصوصاً برای جمع آوری پیشرفت های محتمل یا امید بخش، که بتواند در مفهوم یک ماده زیست فعال چنین کاربرد سودمندی را فراهم کنند می باشد. بیش از این، سود صنعتی از به کار بردن زیست فعال ها در بسته بندی یا پوشش دار کردن مواد براساس روش مستقیم خلاصه شده است. تکنولوژی ذکر شده شامل دسته ای از تکنولوژی های جدید، میکرو و نانوکپسوله کردن و کپسوله کردن آنزیم ها و یا تثبیت آنزیم ها می باشد..

بسته بندی زیست فعال، تبدیل مواد غذایی به غذاهای سالم تر

رژیم غذایی به عنوان کانون اصلی در تدبیر سلامت عمومی برای دستیابی سلامتی در طول زندگی، از هجوم سریع بیماری های مزمن مانند ناهماهنگی های گوارشی، بیماری های قلبی - عروقی، سرطان، بیماری های استخوانی جلوگیری کرده و به خوبی زندگی سالم تری را فراهم می کند. با وجود این، ارتباط تنگاتنگ میان غذا و سلامتی هنوز به طور کامل درک نشده است ولی تحقیقات اخیر سخن از دستیابی به پیشرفت هایی در این مورد دارد.

افزایش آگاهی از سلامت مصرف کنندگان و بیشتر شدن تقاضا برای غذاهای سالم تر، نوآوری و توسعه محصولات جدید تولید بین المللی مواد غذایی را سبب شده است. در کل، اینگونه بیان می شود که یک ماده غذایی هنگامی وظیفه خود را انجام می دهد که، علاوه بر سود مغذی ذاتی، ثابت شود که یک یا چند وظیفه مورد نظر در بدن مرتبط با سلامتی یا کاهش خطر بیماری ها را ایفا می کند. پیشرفت غذاهای عملگر جدید فرصت خوبی برای توسعه کیفیت غذاهای در دسترس مصرف کنندگان برای سود رسانی در سلامتی و سالم بودن ایجاد می کند، و این تولیدات غذایی که ارزش بیشتری دارند باعث رشد صنعت و جامعه در جوامع مدرن می باشند. باید تمام مصرف کنندگان از عدم تعادل جدی در مواد غذایی خود آگاه باشند.

در طی چندین بررسی در اروپا بیان شده است که چندین زیر گروه مقدار رژیم غذایی لازم را به طور بین المللی (RDAS) دریافت نمی کنند. بیش از این، در بیشتر موارد، اختلاف بین مواد خوراکی حقیقی و مورد تقاضا قابل توجه است علاوه بر آن رواج مواد غذایی غیر مطلوب افزایش یافته است، بنابراین توسعه چنین غذاهای جدیدی بسیار مطلوب است. در یک کار گروهی که توسط مؤسسه علمی سلامت بین الملل در اروپا (ILSI Europe) اداره می شد، متخصصان دانشگاهی، نمایندگی های تنظیم کننده، صنعتگران و مصرف کنندگان از کشورهای کلیدی اروپا به این نتیجه رسیدند که افزودن مواد مغذی به غذا نتیجه مؤثر و مطمئن در توسعه مواد خوراکی مغذی دریافتی، توسط ذخیره مقداری را که از دست داده اند، یعنی فراهم کردن مواد غذایی کلیدی در غذاها می باشند. از طرف دیگر، جمعیت مبتلا به اضافه وزن در اکثر کشورهای اروپا ( سوئد، نیوزلند، بلژیک، دانمارک، انگلیس، ایتالیا ) در طی دوره 1998 تا 2000 به طور میانگین 20% افزایش یافته است. در نتیجه، غذاهای عملگر فروش عمده و افزایش اندک فرصت ها را به دنبال دارد.

شامل 18 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بسته بندی زیست فعال تبدیل مواد غذایی به غذاهای سالم تر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.