فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی در کانون فرهنگی تربیتی بخش کامپیوتر

اختصاصی از فی توو دانلود گزارش کارآموزی در کانون فرهنگی تربیتی بخش کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی در کانون فرهنگی تربیتی بخش کامپیوتر


دانلود گزارش کارآموزی در کانون فرهنگی تربیتی بخش کامپیوتر

 

مشخصات این فایل
عنوان: کانون فرهنگی تربیتی بخش کامپیوتر
فرمت فایل :word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات :  66
حجم فایل :30 مگابایت

این گزارش کارآموزی درمورد کانون فرهنگی تربیتی بخش کامپیوتر می باشد.

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی کانون فرهنگی تربیتی بخش کامپیوتر

نمودار سازمانی وتشکیلات
در گذشته با توجه به اینکه تعداد کاخ های جوانان به کمتراز 30 باب در سطح کشورمی رسید ، زیرنظرمستقیم نخست وزیری اداره می شد و این ساختارتشکیلاتی برحوزه اختیارات این مراکز می افزود.
خانه های پیشاهنگی هم به نوعی زیرنظرمستقیم حکومت اداره می شد وبعدازانقلاب کانونها که مجموعه ای متشکل ازکاخ جوانان ، خانه های پیشاهنگی ،ساختمانهای جدید وبرخی مدارس بود، تحت نظارت و مدیریت دفترمرکزی کانونها قرارگرفته ومستقیما تحت نظارت معاونت پرورشی اداره می شد و درسطح استان ها نیز این مراکز توسط کارشناس مسئول و دوکارشناس وبعضا یک کاردان اداره می شد.
پس ازآن با تغییرساختارآموزش وپرورش درتشکیلات معاونت پرورشی، کانونها تحت نظارت و مدیریت اداره کل فعالیتهای دانش آموزی معاونت پرورشی قرارگرفت ودرسطح استانها هم این فعالیت مهم باکارشناسی اموراردوگاهها واماکن تربیتی ادغام گردید که همین موضوع منشا بروزمشکلات جدی برای کانونها گردید.
از زمان تاسیس سازمان دانش آموزی به مرور کانونها دراختیار سازمان فوق قرار گرفت. بنحوی که در تاریخ29/11/80 بموجب بخشنامه شماره 27479/140 مقام عالی وزارت، رسما مدیریت و بهره برداری و حفظ و نگهداری کلیه کانونها به سازمان دانش آموزی محول گردید. .....(ادامه دارد)

بازی گروهی:شرکت دادن دانش آموزان در بازی ها وسایر فعالیتهای گروهی از اهداف مورد نظر در این دوره سنی است که نشانگر روحیه جمع گرایی اوست. بازیهای گروهی مناسب،بخشی از مهارتهای لازم برای زندگی اجتماعی را در مخاطبان تقویت می نماید.
دراین فعالیت دانش آموزان با هدایت مربی به انجام بازیهای گروهی هدفدارونشاط آفرین همراه با رقابت سالم می پردازند.این بازیهای پرتحرک ایجاد تقویت همکاری و پیوندهای گروهی درآنان می شودهمچنین قابلیت های جسمی آنان را افزایش می دهد ودر بازیهای بومی ومحلی،برخی ازسنتها و آداب را به آنان می آموزد.                             
بازیهایی باید انتخاب شود که همه دانش آموزان را فعال کند. مربی متناسب با شرایط کانون، آمادگی و تمایلات،وقت و سن و توان جوانه ها، آنها را انتخاب می کند.بازیهای گروهی مانند طناب کشی و......می باشد.
3- کارگاه هنری:با انجام فعالیت های آموزشی در کارگاههای هنری فرصتی برای نشان دادن ذوق و خلاقیت هنری در انجام فعالیت های دانش آموزان فراهم می شود تشریح ظرافت های هنری آثار مختلف توسط مربیان و دانش آموزان موجب افزایش شناخت و توجه مخاطبان و لذت بردن از مشاهده آثار هنری توسط آنان می شود. .....(ادامه دارد)

برنامه های دانش آموزان دوره راهنمایی (برنامه اعضاء)
دانش آموزان دوره راهنما یی در بدو تاسیس کا نون ها با برنامه "  اعضاء " متناسب با علائق واستعداد های خود حداقل به مدت 3 سال به عضویت کانونها درآمده و برای رشد و شکوفایی خود ازطریق آموزش در رشته های مختلف فرهنگی،هنری،فرهنگی،هنری،ادبی،ورزشی،علمی،مهارتی ازخدمات کانون بهره مند می گردند. در برنامه سوم هم به علت استقبال چشمگیر دانش آموزان،وبه علت گرایش به گروه گرایی دراین دوره سنی،ضرورت توجه به ساماندهی فعالیت ها رابیشترمی نمود. در این راستا مطالعات جدی انجام گرفت و سر انجام دستورالعمل آن تهیه و به مرحله اجرا در آمد.
دانش آموزان دوره راهنمایی تحصیلی که در برنامه های کانون  به عنوان نوجوان هم شناخته می شوند.این دانش آموزان علاوه بر شرکت در کارگاههای آموزشی،بمنظورتمرین مشارکت در پذیرش مسئولیت های آینده در برنامه ها حضور می یابند. .....(ادامه دارد)

     برنامه کارگاههای آموزشی اعضاء
کانون به عنوان مرکزی است که دانش آموزان درآن داوطلبانه،با رغبت وانگیزه وعلاقمندی  خود به آن مراجعه نموده وزمینه و فعالیت های مورد علاقه خود را ازمیان"  برنامه های عمومی(غیر ثابت)،عضویت انجمن ها وکارگاهی تخصصی آموزشی،انتخاب می کنند و در حالی که آنها به ازای این انتخاب سالهای مفیدی ازعمر خود را " که زمان تعیین کننده وسرنوشت سازآینده تحصیلی- شغلی  و اجتماعی اشان است" در آ‌ن صرف می کنندانتظار یافتن مسیری روشن و تدوین برنامه ای دقیق برای انجام فعالیتها را دارند که بتواند برایشان فرصتی را فراهم کند که ضمن لذت بردن ازگذراندن اوقات فراغت ایشان در کانون ،دستاورد قابل عرضه ای به جامعه و خانواده ارائه نمایند،باتوجه به موارد فوق در نظراست آموزشها وفعالیتهای انتخابی دانش آموزان به سمت قانونمندی هرچه بیشتروایجاد پایگاه اجتماعی سوق داده شود. دراین راستا نیازسنجی ازرشته های موردعلاقه دانش آموزان در هرسال،استاندارد سازی محتوا وفضا وامکانات وتآمین نیروهای آموزشی متناسب با هر رشته وارئه مدارک معتبرومورد پذیرش جامعه به اعضاء و دانش آموزان وزمینه سازی برای استفاده آنان ازمدارک یادشده اجتناب ناپذیر است. .....(ادامه دارد)

آشنایی با چاپ اطلاعات درویندوز
وقتی چاپگری رادرکامپیوترنصب وراه اندازی می کنیم،آیکون آن درپوشه printe and faxes واقع درcontrol panel اضافه می گردد. وقتی که اطلاعاتی رابا یک برنامه کاربردی چاپ می کنیم،نرم افزار راه انداز چاپگر،موارد چاپی راتنظیم کرده وبرای چاپ به چاپگرمی فرستد.اطلاعات چاپ شده،بدون توجه به اینکه باکدام چاپگر چاپ شده اندیکسان است.ما می توانیم چندین چاپگرراروی سیستم خودتعریف ونصب کنیم یا به چاپگرهای نصب شده در شبکه دسترسی یابیم وچاپگردلخواه رابعنوان چاپگر پیش فرض تعیین کنیم تااطلاعات موردنظربرای چاپ،به آن ارسال شوند.ویندوزهمچنین امکانی بنام spooling رافراهم کرده است که اطلاعات چاپی رابه طور موقت دریک صف قرار می دهد تا در حین عمل چاپ توسط چاپگربتوانیم با برنامه خود یاسایر برنامه ها،کارمان را ادامه دهیم ومنتظرتمام شدن کار چاپ نمانیم. .....(ادامه دارد)

برنامه های آینده
قریب به 2 دهه از فعالیتهای کانونها در سطح کشور می گذرد.در این مدت کانونها با فراز ونشیب هایی مواجه بوده وبرنامه های متنوعی درآن طراحی وبه مرحله اجرا در آمده است. واینک در مواجه با پیشرفت های تکنولوژی وفن آوری اطلاعات وارتباطات وبا توجه به فضای تحولات دنیای جدید وروبرو شدن با نیازهای گوناگون دانش آموزانی که خواسته ها وگرایشهای متمایز وگسترده تری نسبت به گذشته دارند،در کانونها نیاز مبرم به ارائه برنامه های جدید ونوین احساس می شود تا بتوان شآن وپایگاه اجتماعی وفرهنگی وهنری و......خود راحفظ نمایند ومخاطبین خود راغنای بیشتری بخشند.
برای این منظور،تدوین برنامه های جدید ومتناسب با نیازهای روز جامعه دانش آموزی برای مقابله با عوامل تهدید کننده در ابقای فعالیتهای تعریف شده درکانون براساس اصل دوم ترمودینامیک(که مطرح می نماید یک سیستم اگر نتواند پاسخگوی نیازهای پیرامون مخاطبین خود باشد،درمدت کوتاهی دچار بی نظمی وخستگی مفرط می شود ونهایتآ ازهم می پاشد)وهمچنین ضرورت ایجاد تغییرات جدی در نگرش برنامه ریزان و مجریان نیازمند یک اقدام جدی با پشتوانه علمی، کارشناسی ومطالعاتی می باشد که در ضمانت اجرای آن از انجام هر برنامه ای که به شکل سلیقه ای وبدون رویه مشخص صورت پذیرد،باید اجتناب شود. .....(ادامه دارد)

     پایگاه فن آوری اطلاعات وارتباطات(ICT)
با توجه به ارتقای روزافزون فن آوری اطلاعات وارتباطات در دگرگونی مناسبات اجتماعی و توسعه دانش فرهنگ، پایگاه فن آوری اطلاعات وارتباطات درکانون شهید باهنرفاضل آباد تآ سیس می گردد واهداف و برنامه های مورد نظرکانون را درفرآیندی شکل یافته برمبنای تکنولوژی روز ارائه می نماید تا از جذابیت های بیشتری برخوردار بوده و تمایل مخاطبین را به کانون افزایش دهد.
فعالیتهای این مرکز با نظارت واداره مستقیم مدیر کانون برنامه ریزی واجرا می گردد. .....(ادامه دارد)

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی در کانون فرهنگی تربیتی بخش کامپیوتر

فصل اول:آشنایی کلی بامکان کارآموزی       
1-1 تاریخچه سازمان   3
2-1نمودارسازمانی وتشکیلات 5
شرح وظایف پست های سازمانی       8
3-1نوع محصولات تولیدی یا خدمات 15   
4-1شرح مختصری از فرآیند تولیدی یا خدماتی      21   
فصل دوم: ارزیابی بخش های مرتبط بارشته علمی کارآموز     
1-2موقعیت رشته کامپیوتر(نرم  افزار)در کانون    35
2-2 بررسی شرح وظایف رشته کامپیوتر درواحدصنعتی  37
3-2امورجاری دردست اقدام    48  
4-2برنامه های آینده     50
5-2 تکنیک های مورد استفاده توسط رشته کامپیوتر(نرم افزار)درکانون  56
فصل سوم:آزمون آموخته ها ونتایج
نتیجه گیری کلی  58
1-3 گزارش پیشرفت کارآموزی(1)  59
2-3 گزارش پیشرفت کارآموزی(2)  60
3-3 گزارش پیشرفت کارآموزی(3)  61   
4-3 فرم پایان دوره کارآموزی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی در کانون فرهنگی تربیتی بخش کامپیوتر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.