فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

طرح توجیهی فنی ، مالی و اقتصادی گلخانه گوجه فرنگی و خیار به مساحت 3240 متر مربع

اختصاصی از فی توو طرح توجیهی فنی ، مالی و اقتصادی گلخانه گوجه فرنگی و خیار به مساحت 3240 متر مربع دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

طرح توجیهی فنی ، مالی و اقتصادی گلخانه گوجه فرنگی و خیار به مساحت 3240 متر مربع


طرح توجیهی فنی ، مالی و اقتصادی گلخانه گوجه فرنگی و خیار به مساحت 3240 متر مربع

 

 

 

 

 

 

 

طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی گلخانه گوجه فرنگی و خیار به مساحت 3240 متر مربع

مقدمه: از آن جایی که ایران از جمله کشورهایی است که در مناطق خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد، همواره با معضل کمبود آب مواجه بوده است و همچنین بحران خشکسالی در سال های اخیر، کشور را بیشتر از گذشته با این معضل درگیر نموده است. بنابراین برای ادامه ی حیات، تامین آب از نیازهای ضروری کشاورزی این کشور بوده و برای سازگاری با محیط، استفاده ی بهینه از منابع آب و خاک امری اجتناب ناپذیر است. کمبود آب یکی از تنگناهای توسعه اقتصادی در کشور می باشد و هر گونه مساعدت در بهبود وضعیت این عامل، می تواند گامی در جهت توسعه اقتصادی بخصوص در مناطق روستایی باشد. افزایش جمعیت و به طبع آن تقاضا برای تهیه محصولات کشاورزی و همچنین فصلی بودن تولید محصولات سبب شده که برای تامین نیاز مردم راهکارهایی در نظر گرفته شود تا هم میزان تولید افزایش یابد و هم امکان تولید محصولات در خارج از فصل میسر باشد، از جمله این راهکارها کشت محصولات (اعم از سبزی و میوه) در گلخانه است، از این طریق نه تنها تولید افزایش می یابد، بلکه در هر فصلی می توان نسبت به تولید اقدام نمود. استفاده از تکنیک های کنترل عوامل محیطی به ویژه در مناطقی که شرایط جوی ناسازگار باشد، توانسته است ارزش بیشتری از خود نشان دهد. اساسا در شرایط طبیعی عوامل اصلی رشد گیاه (آب و خاک) را تنها می توان از طریق آبیاری، وجین، کودپاشی و غیره تا حدودی مناسب رشد گیاه ساخت، اما کنترل و تنظیم دمای محیط و همچنین نور، از دست کشاورز خارج بوده و دخل و تصرف در آنها ممکن نیست؛ در صورتی که در کشت گلخانه ای می توان این دو عامل را کاملا کنترل و در جهت رشد مطلوب گیاه تنظیم نمود.
سال هاست که اروپا کشت گلخانه ای را با توجیه اقتصادی و سودآوری فراوان انجام می دهد. کشور ما با توجه به کمی بارندگی و زمین های حاصلخیز، خیل عظیم کارشناسان و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و از طرفی نزدیکی به بازارهای مصرف کشورهای خلیج فارس، می تواند از ویژگی ارزانی خدمات (در کشور امارات از طریق ایجاد باران ساز و شیرین کردن آب دریا برای کشت گلخانه ای استفاده می گردد) دانش فنی مهندسین و توانمندی کشاورزان بهره برداری کرده و با ترویج اصول علمی و فنی کشت گلخانه ای تغییر عمده ای در زندگی کشاورزان این رشته به وجود آورد. از جمله محصولاتی که تولید آنها در گلخانه ساده و بدون دردسر صورت می گیرد می توان به گوجه فرنگی، خیار، بادمجان، گوجه گیلاسی ، توت فرنگی، تربچه، فلفل و انواع مختلف سبزیجات دارای برگ اشاره نمود.

موضوع طرح: احداث  یک واحد گلخانه 3240 متر مربع برای کاشت محصولات گوجه فرنگی 1620 متر مربع و خیار 1620 متر مربع که شامل تکمیل واحد و خرید و نصب ماشین آلات و تهیه بذر و تامین هزینه های جاری طرح به منظور بهره برداری از گلخانه

شناسنامه طرح

تولیدات طرح: گوجه فرنگی و خیار

مساحت زمین مورد نیاز: 4,000 مترمربع

مساحت زیر بنا: 3,605 مترمربع

هزینه ثابت طرح مورد نیاز: 2,533,806 هزارریال

هزینه جاری طرح: 1,894,460 هزارریال

سرمایه در گردش مورد نیاز: 281,924 هزارریال

کل سرمایه گذاری طرح: 8,335,550 هزارریال

نحوه تامین سرمایه طرح: سرمایه گذاری متقاضی قبلی و جدید 8,034,920 هزارریال

سرمایه گذاری بانک: 300,630 هزارریال

تسهیلات بلند مدت: 300,630 هزارریال

تسهیلات کوتاه مدت:0

شاغلین طرح:6 نفر

درآمد سالانه طرح به طور متوسط: 4,033,800 هزارریال

تولید در نقطه سر به سر: 60 درصد

نرخ بازده طرح: 76 درصد

بازگشت سرمایه به سال:4.15 سال

آدرس محل اجرای طرح: استان سیستان بلوچستان – شهرستان خاش

هدف از اجرای طرح: کمک به تولید در بخش کشاورزی

تعداد صفحات:16

فرمت: ورد و با قابلیت ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


طرح توجیهی فنی ، مالی و اقتصادی گلخانه گوجه فرنگی و خیار به مساحت 3240 متر مربع
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.