فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق قوانین بازی با ویلچر

اختصاصی از فی توو دانلود تحقیق قوانین بازی با ویلچر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق قوانین بازی با ویلچر


دانلود تحقیق قوانین بازی با ویلچر

1- قوانین بازی با ویلچر

به استثناء اصلاحات وتغییرات ذیل , بازی تنیس روی میز باید برطبق قوانین ومقررات فـــدراسـیون بین المللی تنیس روی میز (ITTF) ,به گونه ای که در کتابچه قوانین این فدراسیون مشخص گردیده, انجام گیرد .
قانون سرویس در بازی انفرادی (قانون 2-6 ITTF ) :
طبق قانون 9-2 ITTF  در موارد ذیل باید سرویس تکرار شود :

-         اگر توپ سرویس از هر یک از طــرفـین میز دریافت کننده توپ خارج شود (با یکبار یا چند بار برخـورد بازمین )

-         اگر توپ سرویس پس از برخورد به میز حریف در جهت تور بازگردد ویا اینکه

-         این توپ سرویس روی سطح میز حریف متوقف شود .

-     چنانچه یک سرویس خوب در مسابقات انفرادی روی میز حریف برخورد نماید و از روی خط کناری میز خارج شود , در این صورت کمک داور باید درخواست سرویس مجدد نماید .

اما اگر در یافت کننده توپ ,قبل از عبور توپ از خط کناری (Side Line) ویا از قبل از دومین برخورد توپ به میز, به ‌آن ضربه بزند ,این سرویس باید به عنوان یک سرویس خوب تلقی شده ونباید در خواستی برای زدن سرویس مجدد صورت گیرد .

قانون سرویس در بازی دوبل (قانون 3-6-2 ITTF)

طبق 9-2 ITTF  در موارد ذیل باید سرویس تکرار شود :

-         اگر توپ سرویس پس از برخورد به میز حریف در جهت تور بازگردد ویا اینکه :

-          توپ سرویس روی سطح میز حریف متوقف شود .

اما اگر در یافت کننده توپ , قبل از برخورد توپ برای بار دوم به میز وی ,به توپ ضربه بزند ,این سرویس باید به عنوان سرویس خوب تلقی شود ونباید درخواست تکرار سرویس صورت گیرد .

تذکراتی به داوران در خصوص قوانین سرویس
-    اگر داوران احساس  کنند که زننده سرویس , قبل از زدن سرویس بطور صحیح , عمدا سرویس های مجدد را سریع می زند , این عمل وی باید به عنوان یک ترفند (فریب) حساب آید ودر این خصوص باید از سیستم اخطار وجریمه امتیاز ITTF استفاده شود (طبق قانون 2-5-3 ITTF) .

-     برطبق قانون 7-6-2 ITTF , اگر داور قبل از بازی مطلع شود که بازیکن به علت معلولیت جسمی نمی تواند به طور صحیح سرویس را بزند , در ایـن صــورت داور مــی تواند از شرایط لازم برای یک سرویس خوب صرفنظر نماید . (باتوجه به شرایط جسمی بازیکن به وی تخفیف دهد .) این مورد همیشه برای بازیکنان کلاس های 1و11 اعمال می گردد .  

-     کمک داور در صورتیکه مشاهده نماید که سرویس زده شده دریک مسابقه انفرادی از کنار خط عرضی نزدیک حریف (گیرنده توپ) از میز خارج می شود , باید در خواست تکرار سرویس نماید .

بازی دوبل (قانون 2-8-2 ITTF)

در بــازیهای دوبل زننده سرویس باید ابتدا برطبق قانون 6-2 ITTF وبا توجه به استثنائات فوق یک سرویس خوب را بزند و فرد گیرنده نیز باید بطور صحیح توپ را بازگرداند و پس از آن هر یک از بازیکنان می توانند نسبت به بازگرداندن صحیح توپ اقدام نمایند .

-    ویلچر بازیکنان نباید بیش از حد از خط مرکزی میز بیرون تر باشد . در این صورت داور باید به دلیل این خطا , یک امتیاز به تیم (دوبل) مقابل اعطا نماید .

تماس دست آزاد (بدون راکت) با سطح میز

قانون (10-1-10-2-ITTF)

هنگامیکه توپ در جریان بازی است , یک بازیکن می تواند از سطح میز بازی برای حفظ تعادل خود  بعد از زدن ضربه به توپ استفاده نماید (به شرط اینکه سطح میز بازی از جای خود حرکت داده نشود) اما ورزشکار نمی تواند به هنگام بازی با توپ با استفاده از دست آزاد خود از میز به عنوان یک حایل استفاده نماید .

ویلچرها

-         ویلچر های بازی باید حداقل دارای دوچرخ بزرگ و یک چرخ کوچک باشد .

-     درصورت نیاز می توان تکیه گاههایی برای پا روی ویلچرها تعبیه نمود . اما این تکیه گاههای پا و یا خود پاها نباید در خلال بازی باسطح زمین تماس داشته باشد که این تماس منجر به از دست دادن یک امتیاز می شود .

-     در مسابقات تیمی وکلاسی (Class) نباید هیچ یک از قسمت های بالای زانو ها به صندلی (ویلچر) بسته شده باشد چرا که این کار منجر به بهبود حفظ تعادل ورزشکار می شود . اما چنانچه یک ورزشکار بنابه دلایل پزشکی به مقداری باند یا چسب نیاز داشته باشد , این مورد باید در کارت کلاسبندی وی قید گردد و این مهم به هنگام ارزیابی کلاسبندی این ورزشکار مدنظر قرار خواهد گرفت .

در مسابقات ‌آزاد (OPEN) استفاده از باند (نوار) و دیگر کمک ها مجاز خواهد بود .

-         هیچ گونه محدودیتی در زمینه اندازه , تعداد ویا شکل تشک روی ویلچر وجود ندارد .  

محدوده بازی (قانون 1-3-2-3  ITTF )

در خصوص بازی با ویلچر , محدوده بازی ممکن است کاهش یابد ولی این محدوده نباید کمتر از هشت متر طول وهفت متر عرض باشد .

محدوده بازی باید با علائم تیره , (خط کشی های تیره) مشخص شود .

قرار دادن راکت روی میز در مدت استراحت بین دونیمه (قانون 3-2-4-3 ITTF )

به غیر از زمانی که داور مسابقه موافقت می نماید , ورزشکاران باید راکت خود را در خلال وقت های استراحت بین دونیمه روی میز بگذارند . در تمامی مواردیکه راکت با استفاده از نوار بردست خود بسته شده , داور به ورزشکار اجازه خواهد داد که در خلال استراحت های بـیــن دونیمه  همچنان راکت را از دست خود باز نکند .

 میزها

میزها باید برای استفاده افراد ویلچری مناسب باشد , بدون اینکه مانعی برای پاهای این ورزشکاران ایجاد نمایند. و در مسابقات دوبل نیز برای افراد ویلچری مناسب باشد .

پایه های میز حداقل باید 400 میلی متر از خط انـتـهایی ( لبه) میز فاصله داشته باشد .

2- قوانین بازی ایستاده

هیچ گونه استثنائی در زمینه قوانین تنیس روی میز ورزشکاران معلول که ایستاده بازی می کنند , وجود ندارد . تمامی ورزشکاران باید برطبق قانون ITTF همانگونه که در فصل دوم کتابچه قوانین این فدراسیون بیان شده , بازی کنند .

3-مقررات مسابقات قهرمانی بین المللی

قوانین مربوط به برگزاری مسابقات قهرمانی

این مقررات باید همراه با مقررات مندرج در فصل سوم کتابچه قوانین ITTF در خصوص مسابقات قهرمانــی بین المللی مطالعه شود وتمامی شرایط مندرج در آن به استثناء موارد ذیل , باید اعمال گردد .

هریک از مسابقات قهرمانی / مسابقات دیگر از سوی کمیته بین المللی تنیس روی میز معلولــین ( ITTC  ) باید به تصویب برسد و باتوجه به این تصویب , نتایج ایــن گونه مسابقات در رده بندی جهانی بایک فاکتور متفاوت جداگانه مد نظر قرار خواهد گرفت .  

1-3. فاکتور 100 امتیاز رده بندی مسابقات پارالمپیک

مسابقات تنیس روی میز بازیهای پارالمپیک باید از شرایط ذیل برخوردار باشند تا بتوانند فاکتور 100 امتیـــاز رده بندی را بدست آورند .

-    یکی از دو نماینده فنی باید از محل برگزاری مسابقات (سالن) بازدید به عمل آورند و حداقل 24 ماه قبل از بازیهای پارالمپیک گزارش خود را ارائه نمایند .

گزارش نماینده فنی باید تضمین نماید که مسابــقات را می توان بر اساس مقررات ذیل برگزار نمود. در خصوص مواردیکه در مقررات ITTF آورده نشده اند، مقررات مربوط به مسابقات دارای عنوان جهانی که در فصل سوم کتابچه ITTF آمده، باید اجرا شود و این قوانین از اولویت برخوردار خواهند بود.

-         گزارش نماینده فنی باید شامل جزئیات ذیل باشد :

1.     اسکان = محل اسکان باید در دسترس و مناسب حال افراد معلول باشد .

2.     سالن مسابقات : دسترسی به این سالن برای افراد معلول باید آسان باشد .

3.     ایاب و ذهاب از محل اسکان تا محل مسابقات باید فراهم شود .

4.  تجهیزات مورد استفاده باید مورد تایید ITTF بوده و میزهای مسابقه برای بازی با ویلچر باید منطبق با مقررات ITTC  باشد .

5.     تعداد روزهای بازی باید مشخص گردد .

6.  حداکثر تعداد شرکت کنندگانی که امکان پذیرش آنها وجود دارد به همراه هرگونه اطلاعات مناسب دیگر , باید اعلام شود .

7- مسئولین مسابقه

الف ) نمایندگان فنی : یک نفر نماینده فنی ویک نفر معاون نماینده فنی باید از سوی کمیته بین المللی تنیس روی میز معلولین (ITTC) تعیین گردد .

هزینه ها : کمیته برگزاری بازیهای پارالمپیک باید هزینه سفر و اسکان یک نفر نماینده فنی را جهت بازدید از محل برگزاری مسابقات تنیس روی میز , تامین نماید. این کمیته همچنین باید هزینه های سفر و اسکان هردو نماینده فنی را از روز قبل از مراسم افتتاحیه بازیهای پارالمپیک و تاروز بعد از مراسم اختتامیه این بازیها پرداخت نماید . در خلال بازیها , وسیله ایاب و ذهاب مناسب باید برای نمایندگان فنی تهیه شود . این شرایط درست همانند شرایطی است که در مسابقات تنیس روی میز بازیهای المپیک اعمال مــی گردد .

ب) کلاسبندها
دونفر کلاسبند بین المللی مورد تایید مسئول پزشکی ITTC باید به منظور انجام مراحل خاص کلاسبندی  و رسیدگی به اعتراضات در مورد کلاسبندی , درخلال بازیها حضور داشته باشد .

هزینه ها : کمیته برگزاری بازیهای پارالمپیک باید هــزیـنه های اسکان و سفر این دو نفر نماینده را از روز قبل از مراسم افتتاحیه بازیهای پارالمپیک تا روز بعد از مراسم اختتامیه بازیها, پرداخت نماید .

ج) داوران : یک نفر داور اصلی وسه نفر داور کمکی
انجمن تنیس روی میز کشور میزبان بازیها باید نسبت به انتخاب سرداور بازیها برای مسابقات تنیس روی میز اقدام نماید . این فرد باید یک داور بین المللی ITTF بوده و باید از سوی رئیس بخش قوانین ومقررات ITTC مورد تایید قرار گیرد . ITTC یک نفر کمک سرداور را که دارای دانش کافی در زمینه تنیس روی میز معلولین می باشد را , انتخاب می نماید . این فرد باید یک داور بین المللی ITTC  باشد .

ITTC  وکمیته برگزاری بازیهای پارالمپیک در تعیین دو نفر کمک سرداور دیگر با هم همکاری خواهند نمود . این دو نفر کمک سرداور باید از کشورها ی دیگر به غیر از کشور میزبان باشند . این دونفر باید از داوران بین المللی ITTF بوده و از سوی رئیس بخش قوانین و مقررات ITTC  مورد تایید قرار گیرند .

 

 

 

 

 

شامل 25 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق قوانین بازی با ویلچر
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.