فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله شبکه ,اینترنت ,مردم

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله شبکه ,اینترنت ,مردم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله شبکه ,اینترنت ,مردم


دانلود مقاله شبکه ,اینترنت ,مردم

ما رایانه ها را بـه منظور اشتراک اطلاعات و منابع، با یکدیگر مرتبط می کنیم . با انجام این کار ، یک شبکة رایانه ای ایجاد می شود .آرپانت ، یک شبکه رایانه ای راه دور بر اساس نیاز خـاص بود ، یعنی چیزی که بعداًَ در اینترنت دارای اهمیت زیادی گردید . یکـی از ویژگیهای مهم نت ، آن است کـه چون هیچ کس متصدی آن نیست ، شماآزادی بسیار زیادی دارید. مثلاًَ ، شما می توانیدهر چه دلتان می خواهد بگویید ، و مـی توانید هر اطلاعاتی را که بخواهید بـه طور گستـرده در جهان ارائه کنید .

“ اینترنـت “ کـه اغلب بـه آن “ نـت “ نیز گفته می شود ، یـک سیستم ارتباطی واطلاعاتی همـه منظورة بین المللی است. هنگامی که به نت دسترسی پیدا میکنید، کـارهای بسیاری را م توانید انجام دهید.شما می توانید:پیغامهایی ارسال یا دریافت کنید ، به مقادیر بسیارزیادی از اطلاعـات دسترسی داشته باشید ، ودر بحثهای جاری میـان مردم سـراسرجهان شرکت نمایید. همچنین مـی توانید بازی کنید تصاویری
 را نـگاه کنید ، بـه موسیقی گوش دهید ، ویـدئو تماشا کنید ، بـا مـردم گپ بزنید، خرید نمایید ، و برنامه های رایگان زیادی برای رایانة خود پیدا نمایید .
 اینترنت چیست ؟

ریشه های اینترنت به اواخر دهة 1960 بر می گردد . در آن زمان ، پروژهای به نام ‘آرپانت Arpanet’ توسط وزارت دفاع آمریکا (Arpa) سرمایه گذاری شد هدف آرپانت ، مرتبط کردن برخی تسهیلات محاسباتی در سراسر کشور بود .

اواخـر دهة 1960 با دوران جـنگ سرد مصادف بود ، و وزارت دفـاع آمریکا با مسألة امکـان حملة اتمی مواجه بود . بـه همین دلـیل ، آرپانت طـوری طرح ریزی گردید تا در صورت اصابت بمب بـه قسمتی از شبـکة مـزبور ، باز هم بتواند بـه کار خـود ادامـه دهـد . بـدین تـرتیب چنـانچه بـرخی از پیـوندهای ارتباطی از میان می رفت ، بقیة شبکه باز هم می توانست کار کند.

طـرح ایجـاد این فن آوری بـا موفقیت روبرو گردید ، و در طـی دهة 1970 و    1980، این شبکه توسعة یـافت و بـه اینترنت مبدل گردید . ابتدا ، اینترنت تنهارایانه های نظامـی و دانشگاهی را مرتبط می ساخت، ولی بتدریج، شرکتها و افراد بیشنری به آن پیوستند ، امروزه ، میلونها نفر در سراسر جهان به نت دسترسی دارند .

بنابراین،تنها در یک نسل، اینترنت ازیک طرح آزمایشی بـه یک شبکة سراسری که فرهنگ ما را دستخوش تغییرات قرار داده ،گسترش یافت . نت از هر حیث ،  به شکلی افسـانهای موفق بوده است . ولی چرا این اتفاق افتاد ،و چطور با این سرعت به پیش رفت ؟ پاسخ آن دو جنبه دارد .

اول ایـن که ، فن آوری اولیه ای که برای وزارت دفـاع آمریکا ارائه گردید ،
از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار بـود . اگـر چه هرگز کسی روی اینتـرنت بمب نیانداخت ، ولی ایجاد وقفه های موقت در رایـانه ها و خطوط ارتباطی،امری رایج است . هـنگام بروز ایـن اتفـاق ، رایانه هایی که اینترنت را راه اندازی میکنند ، بـه طـور خـودکار جریان اطلاعات را در پیوندهای گسسته مجدداًَ بـرقرار می کنند تا  آنها دوباره کارخود را آغاز نمایند.ربنابراین یکی از دلایل توسعة بسیارزیاد اینترنت ، خاصیت جاری بودن و عکس العمل نشان دادن آن است .

هنگامی کـه یک رایانه یـا یک خط ارتبـاطی از کـار باز می ماند، میگوییم که آن رایانه (یا خط ) تعطیل (Down) است . به همین ترتیب ، هنگامی که یک رایانه یـا یک خط در حـال کار است ، می گوییم که آن رایانه یـا خط ، بالا آمده (Up) است.اینترنت گسترده است و در هر زمان،اجبا‏راًَ  برخی از رایانه ها تعطیل هستند . صرف نظر از این مورد ، اینترنت به عنوان یک مجموعة به اندازة کافی قوی هست که هرگز تعطیل نباشد.

تصورش را بکنید : در بقیة عمر شما ، و سال های بسیاری پس از آن ، اینترنتی وجود خواهد داشت که همواره بالا خواهد بود. در واقع ، اینترنتبه قدری بزرگو پیچیده است که حقیقتاًَ هیچ راهی برای غیر فعال کردن آن وجود ندارد .

دومیـن دلیل گسترش بسیار سـریع اینترنت مربوط بـه طبیعت انسانها می باشد . مـا موجوداتی هستیم کـه شدیداًَ دوستدار ارتباط منی باشیم . بـرای شرکت در اینتـرنت ، شمـا بـه یک رایـانه نیاز دارید ، ولی تنها در اواسط دهة 1990 بود کـه رایـانه هـای شخصی ، هـم پر قدرت و هـم ارزان شدند . ولـی

شامل 17 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله شبکه ,اینترنت ,مردم
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.