فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد رضایت مندی زناشویی

اختصاصی از فی توو تحقیق در مورد رضایت مندی زناشویی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد رضایت مندی زناشویی


تحقیق در مورد رضایت مندی زناشویی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:21

فهرست:

 

چکیده

چکیده:

بیان مساله:

1-    کار زنان...، آتیه، ویژه‏نامه شماره 461

سوالات :

:تعریف عملی 

(marital satisfaction)      تعریف رضایت مندی

تعریف اشتغال زنان:

تعریف زنان خانه دار:

ضرورت و اهمیت تحقیق:

تعریف نظری:

مسلو نیازها را به این ترتیب طبقه بندی می کند :

  نظریه فشار نقش Role  strain theory :

نظریه قدرت :

میزان رضایت از زندگی زناشویی در زنان شاغل و خانه دارو همسران آنها در شهر گناباد

افق دانش؛ مجله دانشکده علومپزشکی و خدمات بهداشتی،درمانی گناباد (دوشماره 2؛ تابستان سال 1385)  

چکیده

زمینه و هدف: ازدواج مهمترین تصمیم در زندگی محسوب میشود و حدود 95% از افراد در برههای از زمان ازدواج میکنند. در طول زندگی مشترک، متغیرهای گوناگونی بر نحوة ارتباط زوجین با یکدیگر تأثیر میگذارد. این متغیرها، رضایت یا عدم رضایت زن و شوهر را از روابط زناشویی به همراه دارند. این پژوهش با هدف تعیین میزان رضایت از زندگی زناشویی در زنان شاغل و خانهدار و همسران آنها در شهر گناباد انجام شد.

روش تحقیق: در این پژوهش مقطعی و توصیفی- تحلیلی، نمونهگیری به صورت دو مرحلهای انجام شد؛ در مرحله اول نمونهگیری خوشهای متناسب با حجم و مرحله دوم آن نمونهگیری تصادفی ساده بود و در آن 25 زوج دارای همسر خانهدار و 25 زوج دارای همسر شاغل انتخاب شدند. دادهها با استفاده از پرسشنامه حاوی مشخصات فردی و پرسشنامه رضایت از زندگی زناشویی انریچ جمعآوری شدند؛ سپس با استفاده از روشهای آماری توصیفی  مورد تجزیه و تحلیل قرار£و آزمونهای t، ANOVA و رگرسیون خطی در سطح معنیداری 05/0P گرفتند.

6/3 و±یافتهها: میانگین نمره رضایتمندی در زنان شاغل و همسران آنها، 6/0  7/3 به دست آمد و اختلاف میان آنها معنیدار±در زنان خانهدار و همسران آنها 7/0 نبود. بین رضایتمندی و سطوح مختلف تحصیل در دو گروه مردان و زنان نیز اختلاف معنیداری مشاهده نشد؛ اما بین سطوح درآمد و میزان رضایتمندی از زندگی زناشویی در مردان اختلاف معنیدار بود (047/0=P). در زنان شاغل بین سن ازدواج با رضایتمندی (023/0=P) و بین سالهایی که از ازدواج گذشته بود، با رضایتمندی (02/0=P)، ارتباط معنیداری مشاهده شد.

نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه، به نظر میرسد بین رضایتمندی از زندگی زناشویی و وجوه مختلف آن در زنان شاغل و زنان خانهدار و همسران آنها با متغیرهای خاص ارتباط وجود دارد.

چکیده

رشته تحصیلی : مدیرت امور فرهنگی سوال اصلی تحقیق : افراد با توجه به ملاکها و معیارهایی که هنگام انتخاب همسر مد نظر داشته اند چه مقدار از زندگی خانوادگی خود رضایت دارند؟ هدف : شناخت تاثیر معیارهای همسر گزینی بر رضایت از زندگی خانوادگی می باشد. تئوریهای تحقیق : همسرگزینی و رضایت از زندگی:جامعه شناسانه و روانشناسانه و در مجموع 13 تئوری عنوان شده است. برای چارچوب نظری 4 تئوری کنش متقابل نمادین ، همسان همسری ، مجاورت مکانی و تلفیقی از تئوریهای رضایت از زندگی مورد استفاده قرار گرفته اند. جامعه آماری : مزدوجین سالهای 76-70 . روش نمونه گیری : سیستماتیک . روش تحقیق : پیمایشی است و از تکنیک مصاحبه و پرسشنامه برای جمع آوری داده ها و اطلاعات کمک گرفته شده است. 6 فرضیه در این پژوهش عنوان شده که این فرضیات دارای 6 متغیر مستقل و یک متغیر وابسته اند، ضمن اینکه 4 متغیر کنترل که عبارتند از :نحوه آشنایی با همسر ، سن زوجین هنگام ازدواج، تعداد سالهای ازدواج و شغل زوجین ارائه شده اند.متغیرهای مستقل عبارتند از: منشا اجتماعی زوجین ، تشابه اعتقادات دینی زوجین ، پایگاه اجتماعی والدین زوجین و میزان درآمد زوجین که بین این چهار متغیر و متغیر وابسته (رضایت از زندگی خانوادگی ) رابطه معنی داری وجود دارد ولی بین دو متغصر مستقل میزان اختلاف سن زوجین و میزان اختلاف سطح تحصیلات زوجین با متغیر وابسته رابطه معنی داری موجود نبوده است. این پایان نامه همراه با کتابنامه و در 160 ص ارائه گردیده شده است. 2125پ ش

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد رضایت مندی زناشویی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.