فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق بررسی و توصیف علمی تأثیر شاخصهای رفاهی بر موفقیت تحصیلی

اختصاصی از فی توو تحقیق بررسی و توصیف علمی تأثیر شاخصهای رفاهی بر موفقیت تحصیلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق بررسی و توصیف علمی تأثیر شاخصهای رفاهی بر موفقیت تحصیلی


تحقیق بررسی و توصیف علمی تأثیر شاخصهای رفاهی بر موفقیت تحصیلی

این تحقیق به روش کمی انجام شده و دارای 205 صفحه می باشد. نوع فایل: word.   

مقدمه

اکثر اقتصاددانان در این امر توافق دارند که آنچه در نهایت خصوصیت و روند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور را تعیین می کند « منابع انسانی » آن کشور است و نه سرمایه و منابع مادی آن. برای مثال پروفسور هاربیسون معتقد است که: « منابع انسانی پایه اصلی ثروت ملتها را تشکیل می دهد .سرمایه و منابع طبیعی عوامل تبعی تولیدند، در حالیکه انسانها عوامل فعالی هستند که سرمایه ها را متراکم می سازند، از منابع طبیعی بهره برداری می کنند، سازمانهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را می سازند و توسعه ملی را به جلوه می برند . به وضوح, ‌کشوری که نتواند مهارتها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحوی موثر بهره برداری کند, قادر نیست هیچ چیز دیگری را توسعه بخشد (به نقل از تودارو 1364: 473)».

منابع انسانی یاد شده باید روندی را طی کنند تا بتوانند به نیروی خلاق و فعال در جامعه به ویژه در محیط های علمی , پژوهشی و صنعتی تبدیل شوند. یکی از  از مهمترین روند یا فرایند آنهاست که از طریق نهادهاو موسسات آموزش وتعلیم اعمال می شوند  دورانی که می تواند بر این روند تاثیر گذار باشد مقطع متوسطه می باشد. مقطع متوسطه پیوند دهنده دانش آموزان این مقطع به تحصیلان آکادمیک و دانشگاههاست. بدیهی است که اگر در این دوره دانش آموز نتواند موفق ظاهر شود به احتمال زیاد از موفقیتهای تحصیلی و شغلی پیشرو باز خواهد ماند. عوامل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و جمعیتی می تواند بر این موفقیت تحصیلی دانش آموز مؤثر واقع شود.

در جامعه ما نخستین مرحله از مسئولیت تأمین رفاه اجتماعی به عهده خانواده است و اعضای خانواده با احساس مسئولیت متقابل و با روابط عاطفی و خویشاوندی که دارند نسبت به همدیگر احساس وظیفه می کنند و در بروز مسائل و مشکلات مختلف یار و یاور یکدیگر هستند( زاهدی اصل 1381: 28). در چهارچوب نظام تأمین اجتماعی در جامعه ما، شکل سنتی خانواده هنوز نقش مهمی را داراست.  در این پژوهش هدف، بررسی تأثیر رفاه خانواده برموفقیت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه است. در راستای این هدف، سعی بر این است تا مهمترین شاخصهای رفاهی خانواده از جمله بهداشت، مسکن، شغل والدین، تحصیلات والدین، درآمد خانواده، امنیت و آرامش خاطر دانش آموزان و... مورد بررسی قرار گرفته و تأثیرشان بر موفقیت تحصیلی سنجیده شود. موفقیت تحصیلی دانش آموزان نیز از روی معدل نمرات درسی پایه اول و دوم سنجیده شود. از آنجائیکه سؤالهای امتحانی اکثر دروس به صورت هماهنگ بوسیله منطقه طرح ریزی و اجرا می شود، لذا این متغیر از اعتبار بالایی برخوردار می باشد.

این تحقیق شامل ... فصل می باشد. در فصل اول به طرح مسئله، اهمیت و ضرورت و اهداف تحقیق می پردازیم. در فصل دوم پیشینه، واکاوی نظری و چارچوب نظری مطرح میشود. فصل سوم روش تحقیق و فصل چهارم شامل تجزیه و تحلیل اطلاعات می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق بررسی و توصیف علمی تأثیر شاخصهای رفاهی بر موفقیت تحصیلی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.