فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله بررسی هیجان خواهی و کنش ارتباطی در بین دانشجویان

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله بررسی هیجان خواهی و کنش ارتباطی در بین دانشجویان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی هیجان خواهی و کنش ارتباطی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدابه
چکیده
تحقیق حاضر به منظور بررسی ارتباط انواع هیجان خواهی با میزان اشتیاق برای برقراری ارتباط دانشجویان و تفاوت انواع هیجانات در دختر و پسر دانشجو با استفاده از دو پرسشنامه هیجان خواهی و مقیاس اشتیاق برای برقراری ارتباط، برروی 1035 نفر به روش نمونه گیری تصادفی ساده انجام گرفت. داده ها با استفاده از آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نتایج به دست آمده نشان داد تعداد دانشجویان با احساس هیجان تجربه خواهی نسبت به سایر گروه ها بیشتر است و تعداد دانشجویان با احساس عدم بازداری نسبت به همه گروه ها کمتر است . همچنین در مقایسه میزان هیجان پسران دانشجو نسبت به دختران ، میزان هیجان خواهی شدید در پسران بیشتر بود و در دختران هیجان تجربه خواهی بیشتر بود . از نظر میزان اشتیاق برای برقراری ارتباط ، گروه هیجان خواهی شدید و تجربه خواهی دارای بالاترین میزان اشتیاق بودند و گروه های دارای هیجان حساسیت به کسالت و عدم بازداری کمترین میزان اشتیاق را داشتند .


مقدمه
زندگی انسان دستخوش تغییرات سریع همه جانبه بوده است. امروزه ماهیت شگفت آور تغییرات و تحولات اقتصادی واجتماعی بگونه ای پیوسته بر پیچیدگی و مخاطرات شرایط زندگی فرد در جوامع گوناگون می افزاید. این تغییرات تقریباً در همه افراد درجاتی از احساس نا امنی و ناکامی پدید آورده است. به گونه ای که فرد ناگزیر به بازگشت به منابع در دسترس خویش جهت کمک گرفتن است تا به احساسات بی کفایتی خود که اغلب نیز متعارض، از هم گسیخته وناهمگن تجربه می شود، مقابله کند. او برای درک و شناخت خود و افراد دیگر در روابط و ارتباطات خویش با دیگران، تصمیمات و انتخابها، موقعیت ها و اهداف و خلاصه، بودنش دست نیاز به سوی همنوعان دراز می کند. در حالی که در بسیاری از موارد مسائل اصلی او همچنان باقی است. مسائلی چون من کیستم؟ ارزشهای زندگی من کدام است؟ بهترین انتخاب و مناسبترین تصمیمات کدامست؟ آیا بهنجار هستم و یا نا بهنجار هستم؟ و بسیاری پرسشهای دیگر. بنابراین فرد جهت غلبه کردن بر موقعیتهای نامطلوب در تلاش برای کمک گرفتن از دیگران برمی آید. احساس مسئولیت، حساس بودن نسبت به نیازهای دیگران و پذیرش پی آمدهای رفتار هر فرد بخشی از سازگاری او را تشکیل می دهد. علاوه بر این سازگاری مطلوب، توانایی لذت بردن از اوقات فراغت و کار، محبت کردن به دیگران و دریافت محبت ازآنان، پذیرش خود و دیگران و همکاری و همیاری با دیگران را شامل می شود. بین هیجانها و شخصیت، ارتباطی نزدیک وجود دارد و شخصیت به عبارتی نشانگر هیجانهایی است که با هم ترکیب و در طول مدت زندگی فرد پدیدار شده اند. هیجانها همیشه مورد توجه کامل انسان بوده است. زیرا در هر تلاش و در هر اقدام مهم بشری، هیجانات به طریقی دخالت دارند. تقریباً همه فیلسوفان بزرگ از ارسطو گرفته تا اسپینوزا، از کانت تا دیوئی واز برگسون تا راسل همگی در مورد ماهیت هیجانها اندیشیده اند و در مورد ریشه ها، نمودها، اثرات و جایگاه آنها در نظام طبیعی زندگی انسان تفکر کرده اند و نظریه هایی ارائه داده اند. حکمای الهی به اهمیت بعضی از هیجانهای خاص مرتبط با تجربه مذهبی افراد، پی برده اند و پرورش این هیجانات را، به طور غیر مستقیم، در رأس برنامه تربیت مذهبی قرار داده اند. نویسندگان، نقاشان و موسیقی دانان همواره سعی کرده اند برای تحریک احساسات افراد و تأثیر گذاشتن بر آنان از طریق ارتباطهای سمبلیک به هیجانات متوسل شوند. پیشرفتهای نیم قرن اخیر در زمینه روان کاوی، روان شناسی بالینی و طب روان تنی، نقش هیجان را در سلامت و بیماری افراد به طور جدی مورد توجه قرار داده است. روان شناسی آکاد میک هم در قالب مفاهیم رو به گسترش خود، به اهیمت درک هیجانها پی برده است، و هر متن روان شناسی، یک یا دو فصل را به بحث دراین باره اختصاص داده است.
فرضیه های پژوهش
1. دانشجویان با هیجان خواهی شدید و ماجراجویانه نسبت به دانشجویان با هیجان تجربه خواهی اشتیاق بیشتری برای برقراری ارتباط دارند.
2. دانشجویان با هیجان تجربه خواهی نسبت به دانشجویان با هیجان احساس عدم بازداری اشتیاق بیشتری برای برقراری ارتباط دارند.
3. دانشجویان با هیجان احساس عدم بازداری نسبت به دانشجویان با هیجان حساسیت به کسالت اشتیاق بیشتری برای برقراری ارتباط دارند.
4. در دانشجویان پسر نسبت به دانشجویان دختر احساس هیجان خواهی شدید و ماجراجویانه بیشتر است.
5. در دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر احساس حساسیت به کسالت بیشتر است.
6. در دانشجویان دختر نسبت به دانشجویان پسر احساس تجربه خواهی بیشتر است.

روش پژوهش
در پژوهش حاضر ، جامعه تحقیق عبارت است از کلیه دانشجویان دختر و پسر رشته های مختلف در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر است که به روش تصادفی ساده و بر اساس اسامی دانشجویان به ترتیب الفبا از هر 10 نفر ، یک نفر به تعداد 1035 نفر انتخاب شد که از این تعداد 578 نفر دانشجوی دختر و 457 نفر دانشجوی پسر است . محدود سنی آزمودنی ها بین 17 الی 26 سال ( متاهل و مجرد ، بومی و غیر بومی ) است .
ابزار تحقیق :
در پژوهش حاضراز دو پرشسنامه استفاده شده است .
الف – پرسشنامه هیجان خواهی زاکرمن برای سنجش میزان پراکندگی انواع هیجان ها در بین دانشجویان .
ب- مقیاس اشتیاق برای برقراری ارتباط برای سنجش موقعیتهایی که در آنها احتمالاً به برقراری ارتباط تمایل وجود دارد .

اجرای آزمایش
آزمودنیها به شکل تصادفی بر اساس اسامی دانشجویان وسال ورود و رشته تحصیلی ، انتخاب شده و برنامه کلاس درس مشخص گردید پرسشنامه ها برای افراد حاضر در کلاس اجرا شد و برای افراد غائب اعلام شد که به محل تعیین شده جهت اجرای تست مراجعه نمایند از مجموع 1100 نفر که انتخاب شده بودند بر روی 1035 نفر اجرا شد . بعد از اجرای آزمون بر اساس جدول هنجار یابی مقیاس هیجان خو اهی زاکرمن ، در صورتی که 50 درصد یا بیشتر نمره مربوطه در هر یک از مقیاسها ی فرعی را کسب می کردند در دسته مقیاس فرعی مربوطه قرار می گرفتند و در صورتی که دانشجویی در دو مقیاس فرعی نمره بالای50% را کسب می کرد نمره بالاتر انتخاب می شد و هر دانشجویی فقط در یکی از مقیاسهای فرعی قرار می گرفت تعداد 19 نفر از دانشجویان که در مقیاس فرعی عدم بازداری نمره پنجاه درصد را بدست آورده بودند در مقیاسهای دیگر نمره 50 درصد راکسب نکرده بودند و چون تعداد این گروه کم بود و از لحاظ تحلیل داده ها ومقایسه با گروه های دیگر اعتبار نداشت کنار گذاشته شدند . و تعداد 4 نفر از آزمودنیها هم جزء هیچ یک از گروه های آزمایشی قرار نگرفتند

 

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   27 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله بررسی هیجان خواهی و کنش ارتباطی در بین دانشجویان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.