فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی روش های مختلف ماکزیمم توان در توربین بادی Maximum Power Point Tracking MPPT

اختصاصی از فی توو بررسی روش های مختلف ماکزیمم توان در توربین بادی Maximum Power Point Tracking MPPT دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی روش های مختلف ماکزیمم توان در توربین بادی Maximum Power Point Tracking MPPT


 بررسی روش های مختلف ماکزیمم توان در توربین بادی Maximum Power Point Tracking MPPT

مقدمه :

آنچه اکنون به ‌عنوان بزرگ‌ترین مشکل جهانی بشر را تهدید می‌کند کمبود انرژی و آلودگی هوا در اثر استفاده از سوخت‌های فسیلی هست. برای رفع این مشکلات از زمانه‌ای دور پژوهشگران و محققان به دنبال یافتن جایگزین مناسب برای سوخت‌های فسیلی هستند. البته در زمانه‌ای دورتر هم که بشر هنوز منابع زیرزمینی را کشف نکرده بود استفاده از باد متداول بوده است. استفاده از قایق‌ها و کشتی‌های بادبانی و اسباب بادی و آبی استفاده از انرژی آفتاب برای آتش زدن چوب و خشک‌کردن لباس‌ها و غذاها مواردی هستند که انسان‌ها از آن‌ها استفاده می‌کردند.استفاده از بادگیرها در کشور خودمان مخصوص در مناطق گرمسیری مانند یزد متداول بوده است؛که هنوز هم آثار آن را می‌توان مشاهده نمود.

به ‌مرور زمان با رشد جمعیت و پیچیده‌تر شدن کارها و نیاز به انرژی بیشتر بشر سوخت‌های فسیلی را کشف کرد؛که موجب گردید صنایع وزندگی انسان دچار تغییر و تحول شگرفی شود. کارها سرعت بیشتری گرفت و بشر بازهم پیشرفت کرد و کارها بازهم گسترده و پیچیده‌تر شدند. متناسب با آن جمعیت و توقعات بیشتر شد. تا اینکه به نقطه کنونی رسیدیم. استفاده بیش ‌از اندازه از انرژی‌های فسیلی بشر و دنیای او را در معرض نابودی قرار داده است و هرروز شاهد وخیم‌تر شدن اوضاع هستیم. امروزه ضرورت جایگزین کردن سوخت‌های فسیلی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. برخی از کشورها که دارای منابع سوخت فسیلی نیستند انگیزه بالاتری برای جایگزینی سوخت‌های فسیلی با منابع در اختیار داشته و از بقیه کشورها پیشگام‌تر بوده‌اند. آن‌ها به دنبال منابع فسیلی با منابع تجدید پذیر و رایگان مانند خورشید ، باد ، امواج و سایر منابع طبیعی پاک تحقیقات وسیعی انجام داده و به نتایج چشم‌گیری دست ‌یافته‌اند.

با وجود این هنوز هم درصد زیادی از انرژی مورد استفاده از سوخت‌های فسیلی تأمین می‌شود؛و مسائلی مانند اتمام این منابع، آلودگی هوا و مسائل امنیتی مانند پدافند غیرعامل نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده است. با این روند رو به رشد مصرف انرژی در سال 2030 مصرف انرژی در دنیا دو برابر خواهد شد. تقاضای انرژی سالانه 8/1 در صداز سال 2000 تا 2030 افزایش می‌یابد؛و به همین خاطر میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای مانند دی‌اکسید کربن سالانه به‌طور متوسط تا 1/2 درصد افزایش می‌یابد؛و تا سال 2030 به حدود 44 میلیارد تن خواهد رسید؛که عملاً زندگی را برای بشر سخت خواهد کرد. می‌شود گفت که برای بشر حجت تمام و تکلیف مشخص است ولیکن برای کشورهایی مثل کشور ما ایران معادله کمی پیچیده‌تر است. ما دارای منابع سرشار سوخت فسیلی هستیم از طرفی در استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر هم ازنظر فنّاوری عقب هستیم. اگر بخواهیم فنّاوری دیگران را استفاده کنیم به آن‌ها وابسته خواهیم شد از طرفی سوخت‌های فسلیی موجود را که مشتری آن کمتر شده چکار خواهیم کرد؛وسوالاتی از این قبیل که بایست در این معادله به آن‌ها جواب دهیم.


دانلود با لینک مستقیم


بررسی روش های مختلف ماکزیمم توان در توربین بادی Maximum Power Point Tracking MPPT
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.