فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلودمقاله تعیین نقش استفاده از تکنیک امتیازی متوازن (BSC)

اختصاصی از فی توو دانلودمقاله تعیین نقش استفاده از تکنیک امتیازی متوازن (BSC) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تعیین نقش استفاده از تکنیک امتیازی متوازن (BSC) در بهبود عملکرد شرکت¬ها از منظر مالی
چکیده
تکنیک امتیازی متوازن یکی از روش های نوین اجرای استراتژی و ارزیابی عملکرد بوده که در عصر حاضر سازمان های زیادی به اجرای آن روی آورده اند . در این تحقیق سعی بر این است تا نشان داده شود که به کارگیری تکنیک امتیازی متوازن در شرکت های تعاونی توزیعی و تولیدی در خراسان رضوی چه نقشی در بهبود عملکرد آن ها از منظر مالی دارد .
در این پژوهش ابتدا داده های جمع آوری شده توسط پرسش نامه ، وارد نرم افزار SPSS شده و از اطلاعات به دست آمده در جهت آزمون فرضیه ها استفاده گردیده است . در آزمون فرضیه ها از آزمون های T-Test برای یک نمونه استفاده شده است .
در این تحقیق جامعه آماری شامل مدیران و سهام داران شرکت های تعاونی توزیعی و تولیدی در استان خراسان رضوی می باشد که به دلیل فراوانی و نامشخص بودن تعداد آنان نامحدود در نظر گرفته شده است . تعداد نمونه 126 عدد بوده که از روش نمونه گیری در دسترس جمع آوری گردیده است .
در نتایج به دست آمده از این پژوهش ، مشخص گردید که به کارگیری تکنیک امتیازی متوازن می تواند موجب بهبود عملکرد شرکت های تعاونی توزیعی و تولیدی از منظر مالی گردد ،
واژه های کلیدی : تکنیک امتیازی متوازن ، ارزیابی عملکرد ، شرکت های تعاونی توزیعی و تولیدی
مقدمه
امروزه سازمان ها در محیطی فعالیت می نمایند که با چند دهه گذشته بسیار متفاوت می باشد . محیطی که در آن روز به روز به تعداد رقبا افزوده می گردد ، شرکت ها در آن به صورت جهانی رقابت می نمایند ، رقبا از روش های جدیدی برای بهره برداری از توانایی های خود استفاده می نمایند ، مشتریانی که به راحتی به اطلاعات دسترسی دارند ، استفاده بیش تر از فناوری و تکنولوژی در راستای اهداف سازمان ها و بسیاری از موارد دیگر که موجب تاثیر بسیار زیاد محیط بر شرکت ها و سازمان ها می گردد . با وجود مدل¬هایی که در حسابداری مالی و حسابداری مدیریت برای شناسایی، اندازه¬گیری و تجزیه¬وتحلیل اطّلاعات برای دستیابی به اهداف سازمانی وجود دارد، اما به نظر می¬رسد این مدل¬های متداول قابلیت اندازه¬گیری نتایج و دست¬آوردهای مربوط را نداشته و لذا معیارها و چارچوب¬های جدیدی برای این امر مورد نیاز است تا بتوان عملکرد شرکت را بهبود بخشید.
امروزه دانش و قابلیت کارکنان، روابط با مشتریان و تامین¬کنندگان، کیفیت محصولات و خدمات، فناوری اطّلاعات و فرهنگ سازمانی، دارائی¬هایی به مراتب ارزشمندتر از دارائی¬های فیزیکی¬اند و توانمندی¬های سازمان¬ها در بکارگیری این دارائی¬های نامشهود قدرت اصلی ارزش¬آفرینی آنها را رقم می¬زند.
هم چنین وابستگی های شرکت ها به دارایی های نامشهود خود ، روز به روز در حال افزایش است لذا ابزار مناسبی برای استفاده بهینه از این سرمایه های نامشهود ، مورد نیاز سازمان ها می باشد ، تا بتوانند در این محیط نامطمئن به حیات خود ادامه داده و عملکرد خوبی داشته باشند .
سازمان ها برای اینکه بتوانند بهترین ابزار ها را با توجه به محیط کسب و کار خود و نوع سازمان اعم از سهامی ، تعاونی و غیره انتخاب نمایند بایستی نسبت به شناسایی آن ها اقدام نموده و جوانب و مزایای به کارگیری آن ها را مورد سنجش قرار دهند . در این پژوهش سعی بر این بوده تا نقش به کار گیری تکنیک امتیازی متوازن از منظرمالی ، که یکی از جدیدترین ابزارهایی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته ،
بر بهبود عملکرد مورد ارزیابی قرار گیرد . هم چنین بهبود عملکرد به وسیله شاخص افزایش سود و کاهش هزینه مورد سنجش قرار گرفت .
تکنیک امتیازی متوازن (BSC)
تکنیک امتیازی متوازن چارچوبی را فراهم می سازد تا بتوان جنبه های مالی ، رضایت مشتری و هم چنین توانایی های سازمان را اندازه گیری کرد . تکنیک امتیازی متوازن در یک سازمان برای ارزیابی عملکرد ، هم معیارهای مالی و هم معیارهای غیر مالی را شناسایی می کند .
فرضیّه تحقیق

 

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 5   صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلودمقاله تعیین نقش استفاده از تکنیک امتیازی متوازن (BSC)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.