فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره سلامت

اختصاصی از فی توو تحقیق درباره سلامت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره سلامت


تحقیق درباره سلامت

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:22

فهرست و توضیحات:

بیان مسئله

سلامت

رفتارهای تهدید کننده سلامت یکی از مهم ترین چالش های بهداشتی و روانی اجتماعی است که اکثر کشورهای به نوعی با آن درگیر هستند و مشکلات گسترده و شدیدی را بر جوامع تحمیل می نمایند . علیرغم تلاش بسیاری که در دو دهه اخیر در جهت افزایش آگاهی عمومی نسبت به آسیب و خطر رفتارهای پرخطر صورت گرفته است ،‌همچنان با افزایش روز افزون این رفتارها بویژه در میان جوانان و نوجوانان روبروهستیم.( سلیمانی نیا،1384)

با توجه به آسیب ها و خسارت های جبران ناپذیری که هر یک از رفتارهای پرخطر بدنبال دارند و از آنجایی که اقدامات تغییر رفتار در سطح فردی و اجتماعی طولانی مدت و پرهزینه  است به نظر می رسد پیشگیری بهترین رویکرد برای کاهش رفتارهای تهدید کننده سلامت در سطح جامعه باشد .

از آنجایی که این مشلات بیش از همه جوانان و نوجوانان را درگیر می سازد به نظر می رسد یکی از بهترین موقعیت ها برای ارائه مداخلات پیشگیرانه مدارس  و دانشگاهها باشند ( رحیمی، 1386) اما به منظور برنامه ریزی دقیق واقع بینانه و اثر بخشی درباره کاهش و کنترل رفتارهای پر خطر بسیار حائز اهمیت است که بتوان ضمن بدست آوردن آمار دقیق از این رفتاره ، عوامل و افرادی که د رمعرض خطر هستند را نیز شناسایی کنیم .

 

دانشجویان معمولا دررده سنی 24-18 سال قرار می گیرند. بسیاری از آنان بلافاصله پس از پایان دوره دبیرستان تحصیلات دانشگاهی را آغاز کرده اند بسیاری نیز برای اولین بار از خانه ووالدین دور شده اند این سبک زندگی سبب می شود که دانشجویان بر حسب میزان سلامتی شان با انواعی از تجربه های جدید مواجه شوند واین درحالی است که از الگوی مناسبی برخوردار نیستند.

در دانشگاهها دوره آموزش درباره پیشگیری از مصرف مواد و الکل برنامه های مربوط به اختلالات خوردن ، برنامه هایآگاهی از ایدز و مدیریت استرس از برنامه های آموزشی دانشگاهها هستند که به منظور افزایش سطح سلامت دانشجویان مورد استفاده قرار میگیرند. ( ردیکان، 2004)[1]

تئوری های بسیاری به منظور توصیف چگونگی اتخاذ رفتارهای تضمین کننده و یا تهدید کننده سلامت توسط افراد ارائه شده اند و پژوهشگران زیادی این تئوری ها را با شواهد تجربی و مستدل مورد آزمایش قرار داده اند اما هنوز نتوانستند به توافقی در این زمینه دست یابند که یک تئوری یا مدل می تواند قوی تر از سایر تئوری ها جلوه نموده و رفتارهای سالم یا پرخطر در افراد را بهتر توجیه نماید ( رینینگر 2005)[2]

در بررسی رفتارها پر خطر نیز دیدگاهها ومدل های زیادی به وجود آمده است . برخی نظریه های درتبیین این گونه رفتارها، بر جنبه هایی ازخود شخص تمرکز کرده اند ( بکر، [3] 1974، روز نستاک [4] و دیگران، 1990؛ استرچه[5] و دیگران ،1997 ؛ کاپلان[6] و همکاران برخی دیگر جنبه هایی از « محیط » را مورد تاکید قرار داده اند ( راتر،‌1954، آخرن، 1980) تئوری های وجود دارد که ترکیب جنبه هایی از شخص ومحیط را در شکل گیری رفتارهای پرخطر موثر می دانند ( بندورا،1977)، جانیس و مان [7]1977 گیبونز[8] و دیگران،  1998)


 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره سلامت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.