فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

یادداشت های شهید مصطفی چمران

اختصاصی از فی توو یادداشت های شهید مصطفی چمران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

یادداشت های شهید مصطفی چمران


یادداشت های شهید مصطفی چمران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

تعداد صفحه:66

 

 

 

 

سوسنگرد، نامی آشنا و حماسه کم‏نظیر سوسنگرد یا معرکه شرف و افتخار، حادثه‏ای شورانگیز از حماسه‏های بلند دفاع مقدس ما است. سوسنگرد مرکز دشت‏آزادگان در غرب اهواز و در 65 کیلومتری آن واقع شده است. رود کرخه از شمال شهر و شعبه‏ای از آن به نام نیسان از درون شهر از شمال به جنوب می‏گذرد. مردم سوسنگرد عموماً از شیعیان عرب زبان خوزستان و سابقه‏ای درخشان در دفاع از کشور ایران بویژه در جنگ اول جهانی در مقابله با سربازان و نیروهای انگلیس و تحت زعامت علمای بزرگ وقت دارند، و در دوران دفاع مقدس نیز با شجاعت و حضور رزمندگان خود در طول جنگ نمونه‏های فراوانی از مقاومت و پایمردی ارائه نمودند. در حال حاضر حدود 44هزار نفر جمعیت دارد که تعداد زیادی هم از مرزنشینان در طول جنگ تحمیلی به این منطقه که نسبت به خطوط و نقاط مرزیی امن‏تر بود کوچ نمودند.

شغل اکثر مردم درمنطقه دشت‏آزادگان کشاورزی و دامداری است و بطورکلی دارای آب و هوای گرم می‏باشد. به برکت وجود رود کرخه ورود نیسان منطقه‏ای مناسب برای کشاورزی و در کنار رودها و نقاطی که آب زراعی دارند منطقه‏ای سرسبز می‏باشد، عموماً همه‏ساله در اواخر زمستان و اوایل بهار طغیان رود کرخه سبب آب‏گرفتگی وسیعی در منطقه دشت‏آزادگان می‏شود که به همین دلیل کناره رودها، سیل‏بندهای خاکی با ارتفاعی حدود سه متر احداث شده است که گاهی شکستن این سیل‏بندها موجب خساراتی به خانه‏های روستایی و زمین‏های کشاورزی و محصولات آنان می‏شود. در طول جنگ هم چندبار از طغیان رود کرخه و حتی با احداث سدی موقت روی کرخه کسیر آب روز بطرف محل استقرار دشمن هدایت شد که البته موجب تخریب جاده اصلی سوسنگرد و پل‏ها و منازل روستائیان هم شد ولی تا مدت‏ها (تا سوم خرداد سال 1361 و آزادسازی خرمشهر) بخشی از جنوب‏شرقی سوسنگرد از رود کرخه تا جاده سوسنگرد به حمیدیه و از این جاده تا نزدیکی هویزه و خطی به موازات کرخه‏کور زیر آب بود و طبیعتاً به یک نیزار با هوای مرطوب تبدیل شده بود.

هم‏اکنون سوسنگرد شهری است فعال که یک پل زیبا و بزرگ روی رود نیسان، دو قسمت شرقی و غربی آن را بهم متصل می‏نماید. دارای حداقل حدود شش میدان تقریباً بزرگ (به تناسب شهر) که در دو میدان آن تاکنون تندیس‏هایی به یادبود پیروزی‏ها و ایثارگری‏های مردم و رزمندگان در دفاع مقدس ساخته شده است، دارای مسجد جامع، مصلی برای اقامه نمازجمعه، حوزه علمیه برای دروس مقدماتی حوزوی، بیمارستان، شعبه دانشگاه پیام‏نور، سالن مرزشی سرپوشیده، سالن اجتماعات (اداره کل ارشاداسلامی)، کتابخانه عمومی، . و سایر ادارات موردنیاز می‏باشد. عمده روستاهای آن بعد از انقلاب اسلامی و پایان پذیرفتن جنگ تحمیلی برق‏رسانی شده‏اند.


دانلود با لینک مستقیم


یادداشت های شهید مصطفی چمران
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.