فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد روشهای تدریس و سخنرانی

اختصاصی از فی توو تحقیق در مورد روشهای تدریس و سخنرانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد روشهای تدریس و سخنرانی


تحقیق در مورد روشهای تدریس و سخنرانی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 

 

تعداد صفحه:30

 

روش سخنرانی چیست و ما چه کار باید بکنیم  :

واقعیت این است که برای هر روشی را که اشاره کردیم  روش تجویزیاست . از یک موقعیت به موقعیت و از درسی به درسی دیگر فرق میکند. حتی از یک شاگرد به شاگرد و طیف دیگر .بنابراین ما باید دقت کنیم که  در کجا روش سخنرانی را بکار ببریم . کلاسهای پرجمعیت ، مباحثی نظری، مباحثی که ما هنوز جدید و مکتوب نداریم و فیلم تهیه نشده است .

واقعیت دیگر این است که علیرغم اینکه برخی از روانشناسان و متخصصان تعلیم و تربیت با روش سخنرانی مخالفند ولی من به جرأت میگویم.

50 درصد فعالیت دنیا را در سیستم اکادیمیک و مدرسه این روش است ، حداقل بصورت ترکیبی این روش وجود دارد. به همین دلیل یک مروری بر این روش خواهیم کرد تا ببینم مراحل اجرایی این روش چیست ؟

مرحله اول : مرحله آمادگی است همین جور وارد کلاس شدن هر چه دل آدم بخواهد صحبت کند بدون منابع بدون مآخذ معتبر سخنرانی نیست.

بنابراین اگر معلم تصمیم بگیرد از شیوه – سخنرانی استفاده کنید اولین فکری که به ذهنش  میرسد این است که آیا آمادگی علم و مطالعه لازم را دارد؟

آیا زمان برای کسب اطلاعات جدید دارد یا نه ؟

اگر نتواتند مطالب جدید جمعآوری کند یا بقول سورونلایت ، اگر مفاهیم او از تازگی برخوردار نباشد اثر خود را از دست میدهد بنابراین فرد باید از نظر اطلاعات آماده باشد

گام دوم: آمادگی عاطفی است :

آمادگی عاطفی کی پیش میآید . وقتی من میخواهم وارد کلاس بشوم ، در اولین بار سخنرانی ممکن است آدم تعادل خود را از دست بدهد و ضربان قلب زیاد شو

 حالا چه کار کنیم که این آمادگی را بدست آوریم : این نیاز به تمرین و تکرار دارد ، در کلاسهای مختلف کم کم فرد آن حالت عاطفی را بدست میآورد.

ولی اگر خیلی مبتدی است بعضیها راههای را پیشنهاد میکنند . مثلاً شما میتوانید برای دوستان خود همین مبحث را برایشان سخنرانی کنید . هرچه ممکن است آنها سربه سرتان بگزارند .

آیا میتوانید در این کش و قوس این تعامل موفق بیرون بیائید یا نه و بعد میتوانید وارد جمع شوید و سخنرانی کنید بعد سخنرانی خود را ضبط کیند . بعد خود شنوده خودتان باشید .

آیا درست مطرح کردید؟ منظم بود؟ یا نه و حتی بعضیها توصیه میکنند جلوی آینه بایستید و سخنرانی خود را ببینید . این تمرین بسیار مؤثر است . ضبط کردن صدا و خود گوش دادن یا آن شکل خود را درآینه دیدن تنها کافی نیست بلکه حرکات من و نحوه وایستادن من همه میتواند در انتقال معنا کمک کننند.

 مرحله آمادگی عاطفی، آمادگس تجهیزاتی :

من اگر بخواهم سخنرانی کنم امکانات میخواهم . تخته میخواهم . میکروفون میخواهم . باید این تجهیزات برایم فراهم باشد و گرنه ارتباط من با مخاطبم صورت نمیگی

این مرحله آمادگی است که هنوز وارد کلای نشدم .

اما مرحله دوم ، مقدمه سخنرانی :

 من وار کلاس شدم . آیا بلافاصله باید به ارائه محتوا بپردارم . بعضیها میگویند خیر . اولین گام این است که با شاگردان رابطه برقرار کنم . این هم نمیشود دستور العمل از قبل نوشت که چه چیزی باعث ارطبات بین شما می شود .

یک معلم بایک طنز با یک جمله یا سؤال ارتباطی را بین خود و بچه ها برقرار می کند. چرا؟

بچه ها که از بیرون میآیند و یا در جمع نشستند ممکن است هنوز تمرکز گوش کردن به حرفهای شما را نداشته باشند .

این ارتباط ایجاد رابطه میتواند موضوعی خیلی کوتاه ولی خارج از بحث باشد ولی این اتباط باید صورت گیرد.

توجه به دانش آموزان ویا دانشجویان خیلی مهم است (برای دیدن رغبت آنها). بعضی از این سیاستمداران دنیا گاهی میگویند هیتلر سخنران خوبی بود . روحیه روانشناختی خوب دارند. اوایل بحث دو سه جمله را اصلاح میکنند میبینند کجاها مردم دست میگذارند. متوجه میشن که کجاها برای شما اهمیت دارد ، ازهمانجا بحث را شروع می کنند در کلاس درس هم معلم باید روحیه بچه ها را بشناسد.

در چه زمینه هایی بچها ودانشجویان بیشتر علاقهمند جهتگیری کند در آن زمینه و ایجاد انگیزه کند با سؤال یا مسائل مختل .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد روشهای تدریس و سخنرانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.