فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بررسی میزان هوش عاطفی مهارت های ارتباطی و راهبردهای مدیریت تعارض را در مدیران آموزشی...

اختصاصی از فی توو دانلود پایان نامه رشته مدیریت بررسی میزان هوش عاطفی مهارت های ارتباطی و راهبردهای مدیریت تعارض را در مدیران آموزشی... دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پایان نامه رشته مدیریت بررسی میزان هوش عاطفی مهارت های ارتباطی و راهبردهای مدیریت تعارض را در مدیران آموزشی...


 دانلود پایان نامه رشته مدیریت   بررسی میزان هوش عاطفی  مهارت های ارتباطی و راهبردهای مدیریت تعارض را در مدیران آموزشی...

 دانلود پایان نامه رشته مدیریت   بررسی میزان هوش عاطفی  مهارت های ارتباطی و راهبردهای مدیریت تعارض را در مدیران آموزشی و اجرایی دانشکده ها و گروه های تربیت بدنی دانشگاه های کشور با فرمت ورد و قابل ویرایش تعدادصفحات120

  مقدمه
دانشگاه به عنوان یک عامل اجرائی در آموزش و تربیت فرد وهدایت وی به سمت شهروندی موثر و مفید به حال جامعه ، دارای نقش موثر بوده و بدون تردید تامین کننده نیروی انسانی مورد نیاز جامعه درآ‌ینده خواهد بود . به همین دلیل امروزه در جوامع مختلف , دانشگاه ها از نظر کمی و کیفی رشد و گسترش یافته و تقاضا برای ورود به آنها روز به روز زیادتر می شود و تعداد کثیری دانشجو برای تحصیل و برخورداری از مزایای آن به دانشگاهها روی می آورند .
دانشگاه بعنوان یک نهاد تعلیم و تربیت از همه نهادهای اجتماعی پیچیده تر است . دانشگاه همانند سایر سازمان های رسمی بایستی با وظایف ساخت ، اداره و جهت دادن به ترکیب پیچیده ای از منابع انسانی در گیر گردد . بر خلاف اغلب سازمانهای رسمی تولید دانشگاه انسان است و این امر موجب پیدایش مسائل ویژه  درمدیریت دانشگاه می گردد .
از جمله مسائلی که دانشگاه به عنوان یک سازمان با آن روبرو است مساله  تعارض  و عدم موافقت هاست. فعالیتهای سازمانی مستلزم تعامل بین افراد وگروه های سازمان می باشد . در سازمان ها افراد مختلفی در رده های گوناگون مشغول انجام فعالیت ها و وظایف خود می باشند . لازمه انجام این فعالیت ها ارتباط دو جانبه یا چند جانبه افراد با همدیگر بوده که می توانند زمینه ساز ایجاد تعارض باشند
بنابراین یکی از عمده ترین و در عین حال غیر قابل اجتناب ترین مسائل در سازمان ها تعارض بین افراد و گروههای موجود در آنها می باشد .دانشگاه نیز از این امر مستثنی نیست . « اصولا خمیر مایه مدیریت نظامهای آموزشی با تعارض عجین است » (لی فام وهدویه2،( 1974 ) .)
باید به خاطر داشت که این وجود تعارض نیست که باعث اختلال و از هم پاشیدگی روابط در سازمان  می شود  بلکه مدیریت غیر اثر بخش تعارض ها است که سبب نتایج نامطلوب می شود . تعارض در حد معقول یک جنبه طبیعی و مطلوب در هر رابطه ای است و اگر مدیریت تعارض به شکل سازنده صورت گیرد بسیار ارزشمند خواهد بود ( کتزلز 3 و همکاران ، ترجمه کریمی ، 1378 ).
بنابراین سازمان ها بخصوص ( دانشگاه ها ) برای اینکه از حداکثر توان جسمانی و روانی و فکری کارکنان خود بهره گیرند باید اختلافات ، کشمکش ها و تعارضات را به گونه ای موثر و سودمند اداره کند . از کسانی که نقش مهمی در شناسایی ، هدایت و حل تعارضات در سازمان ها دارند ، مدیران آن سازمان ها می باشند . توانایی برخورد مدیران با تعارض و اداره آن در موفقیت و اثر بخشی کارکنان و سازمان های آنها اثر بسزایی دارد .
یکی از مهمترین عواملی که تعیین کننده توانایی مدیر در حل موثر تعارض است برخورداری او از هوش عاطفی   است. برخلاف آنچه که درگذشته تصور می شد و هوش شناختی را تنها عامل موفقیت افراد می دانستند امروزه هوش عاطفی را از عوامل تعیین کننده موفقـیت افراد در کار و زندگی می دانند   (گلمن  ، 1995 ) .آنچه که امروزه هوش عاطفی نامیده می شود در اصل ، منبع اصلی انرژی ، قدرت ، آرزو و اشتیاق انسان است و درونی ترین ارزش ها و اهداف فرد را در زندگی فعال می سازد. با توسعه عاطفی فرد می آموزد که احساسات خود و دیگران را تایید کند و برای آنها ارزش قائل شود و بطور مناسب به آنها پاسخ گوید و در می یابد که عواطف در هر لحظه از روز اطلاعات حیاتی و سودمندی در اختیار او  می گذارند . این واکنش قلبی است که نبوغ خلاق و شهود را شعله ور می سازد . فرد را با خود صادق می گرداند ، روابط اطمینان بخش برقرار می کند ، تصمیمات مهم را روشن می کند ، قطب نمای درونی برای زندگی و کار فراهم آورد و شخص را به پیش آمدهای غیر مترقبه و راه حل های موفقیت آمیز رهنمون می سازد ( کوپر  ، 1880 ، به نقل از عزیزی ،1377 ) .

فهرست مطالب
عنوان                                        صفحه
فصل اول ........................................................................................................  1
مقدمه .........................................................................................................................  2
زیربنای نظری تحقیق ..................................................................................................  5
تعارض و ماهیت آن ...................................................................................................  5
دیدگاه های متفاوت پیرامون تعارض سازمانی .............................................................  9
دیدگاه سنتی .............................................................................................................   9
دیدگاه کثرت گرا ...................................................................................................  10
دیدگاه تعامل گرا......................................................................................................  10
تعارض و اثرات اصلی تعارض ..................................................................................  11
تعارض و جنبه های منفی آن ....................................................................................  11
تعارض و جنبه های مثبت آن ....................................................................................  12
انواع تعارض ............................................................................................................  13
تعارض درون فردی..................................................................................................  14
تعارض بین فردی ....................................................................................................  15  
تعارض بین گروهی .................................................................................................  15
تعارض بین سازمانی ................................................................................................  16
علل ایجاد تعارض در سازمان ها ...............................................................................  16
تعارض و تغییر .........................................................................................................  19
تعاض در اثربخشی سازمان ......................................................................................  20
راهبردهای پیشگیری از تعارض ................................................................................  20
راهکارهای رفع تعارض ............................................................................................  21
سبک های مدیریت تعارض ....................................................................................  23
راهبردهای مدیریت تعارض ....................................................................................  24
چانه زنی ................................................................................................................  28
میانجی گری .........................................................................................................  30
حکمیت..............................................................................................................  30
خلاصه بحث تعارض ..........................................................................................  30
هوش عاطفی .......................................................................................................  31
تعریف هوش عاطفی ...........................................................................................  32
ریشه های تاریخی هوش عاطفی ............................................................................  34
اساس زیستی عواطف و هوش عاطفی .....................................................................  36
دیدگاه های متفاوت پیرامون هوش عاطفی .............................................................  38
هوش عاطفی از دیدگاه گاردنر .........................................................................  38
هوش عاطفی از دیدگاه مایروسالوی ...............................................................  38
هوش عاطفی از دیدگاه بار- آن ...................................................................  38
ابعاد هوش عاطفی از دیدگاه بار-آن ...............................................................  40
هوش عاطفی از دیدگاه گلمن ............................................................  40
مؤلفه های هوش عاطفی گلمن ...................................................................  41
مؤلفه خودآگاهی ...................................................................................................  41
مؤلفه مدیریت خود .....................................................................................  42
مؤلفه آگاهی اجتماعی ..................................................................................  43
مؤلفه مهارت های اجتماعی ..........................................................................  44
مؤلفه خودانگیزی ...........................................................................................  46
توجه معاصر به هوش عاطفی ..................................................................  47
تقسیم بندی بر اساس IQ و EQ از دیدگاه جک بلوک ..................  48
نقش وراثت و محیط در هوش عاطفی.......................................  49
ویژگی های افراد با هوش عاطفی بالا و پائین ..........................................................  50
آموزش و یادگیری هوش عاطفی ........................................................  52
هوش عاطفی در محل کار ...................................................................................  54
خلاصه بحث هوش عاطفی .............................................................................  58
ارتباطات (مهارت های ارتباطی) .........................................................................  59
چهارچوب مفهومی ارتباطات ..................................................................  60
هدف ارتباط ..........................................................................................  62
اهمیت ارتباطات .........................................................................................   63
فرایند ارتباطات .........................................................................................  64
انواع ارتباطات ............................................................................................  66
مهارت های ارتباطی مدیران ..................................................................  66
تعریف مهارت های ارتباطی .........................................................................  67
مهارت های ارتباطی و مؤلفه های آن .................................................................  67
مهارت کلامی .........................................................................................................  67
مهارت بازخورد ............................................................................................  69
مهارت شنود مؤثر .............................................................................................  70
خلاصه بحث ارتباطات ....................................................................................  71
الگو (مدل) .....................................................................................................  72
نظریه های الگوسازی .....................................................................................  73
انواع الگو (مدل)................................................................................................  74
بیان مسأله ..........................................................................................................  76
اهمیت و ضرورت تحقیق ............................................................................  78
اهداف تحقیق .............................................................................................  80
هدف کلی تحقیق ....................................................................................................  80
اهداف ....................................................................................................................  80
فرضیه های تحقیق ..................................................................................  81
فرضیه های اصلی .............................................................................................  81
فرضیه های فرعی ..........................................................................................  81
پیش فرضهای تحقیق ............................................................................................  81
محدودیت های تحقیق ...............................................................................  82
تعریف واژه ها و اصطلاحات .........................................................................  83
    فصل دوم پیشینه تحقیق ..............................................................................  86
مقدمه ..................................................................................................................  87
تعارض
تحقیقات انجام شده در داخل کشور .......................................................  87
تحقیقات انجام شده در خارج کشور .....................................................................  91
هوش عاطفی
تحقیقات انجام شده در داخل کشور ................................................................  97
تحقیقات انجام شده در خارج کشور ...........................................................  98
ارتباطات
تحقیقات انجام شده در داخل کشور ...........................................................  103
تحقیقات انجام شده در خارج کشور ..................................................................  107
نتیجه گیری از مرور ادبیات تحقیق ...................................................................  108
فصل سوم روش شناسی تحقیق ...........................................................  110
مقدمه................................................................................................................  111
جامعه آماری ....................................................................................................  111
نمونه تحقیق .......................................................................................................  111
انتخاب حجم نمونه لازم ..................................................................................... 112
متغیرهای تحقیق ................................................................................................... 113
ابزار و وسیله تحقیق ................................................................................................ 114
نحوه امتیاز دهی .................................................................................................... 114
پایایی پرسشنامه های تحقیق ................................................................................... 115
نحوه جمع آوری اطلاعات ................................................................................... 117
روش های آماری .............................................................................................. 117
رعایت مسائل اخلاقی .......................................................................................... 118


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پایان نامه رشته مدیریت بررسی میزان هوش عاطفی مهارت های ارتباطی و راهبردهای مدیریت تعارض را در مدیران آموزشی...
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.