فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

کاربرد روانشناسی اجتماعی در جامعه

اختصاصی از فی توو کاربرد روانشناسی اجتماعی در جامعه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

کاربرد روانشناسی اجتماعی در جامعه


کاربرد روانشناسی اجتماعی در جامعه

کاربرد روانشناسی اجتماعی در جامعه

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 34

 

 

 

 

پیشگفتار

آیا توانسته‌اید برخی از کاربردهای روان شناسی اجتماعی را در جامعه در ذهن خود تصویر کنید، یا احتمالاً روان شناسی اجتماعی را در زمینه‌ای عملی به کار برید؟ در این تحقیق کوشش شده تا جنبه‌ی کاربردی روان شناسی اجتماعی تا نمونه‌های عینی و روشن از این کاربردها عرضه شود. البته این احتمال نیرو وجود دارد که شما با خواندن این نمونه‌‌ها متوجه شوید که مشابه آنها را در زندگی خود شاهد بوده‌اید اما نمی‌دانسته‌اید که این کاربرد روان شناسی اجتماعی بوده است. هدف از ارائه‌ی این تحقیق آموزش کلی این گفتار «آشنای با بعضی جنبه‌های کاربرد روان شناسی اجتماعی» است (کریمی، 1384)

تاریخچه تحقیقات روان شناسی اجتماعی

نخستین تحقیقات در حوزه روان شناسی اجتماعی، از قبیل آزمایشهای تریپلت، عمدتاً شامل وقایع آزمایشگاهی بود. هر چند مسائل غالباً الهام گرفته‌ از رویدادهای واقعی اجتماعی (مثلاً در مورد تریپلت، مسابقات دوچرخه سواری) بود اغلب این تحقیقات درک و شناخت اصول بنیادی بود تا حل مسائل واقعی. در طول چهل سال اول قرن حاضر اگر چه در تحقیق، کارهای آزمایشگاهی همچنان پیشتاز بودند اما تدریجاً بخش قابل توجهی از تحقیقات متوجه زمینه‌های واقعی یابد عبارتی تحقیقات میدانی شدند. به این ترتیب مسائل مربوط به روان شناسی اجتماعی با دید واقع نگرانه‌ای مطرح و تعریف شد. از این جمله کارهای فلوید آلپورت در مورد فرایندهای گروهی و کارهای اولیه لیکرت، مارفی، و شریف در مورد قالبهای فکری و پیشداوری را می‌توان برشمرد.

در جریان جنگ جهانی دوم روان شناسی اجتماعی جنبه کاربردی قوی و گسترده‌ای پیدا کرد. بخش عمده تحقیقات مربوط به تغییر نگرش که به وسیله گروه روان شناسان اجتماعی دانشگاه ییل انجام می‌گرفت متوجه حل مسائل واقعی بود. مثلا اینکه چگونه در جریان جنگ روحیه بالا و عملکرد خوب را در سربازان حفظ کنند. در همین دوره بود که کورت لوین کمکهای اساسی و موثر خود را به روان شناسی اجتماعی انجام داد و برنامه او به نام (عمل پژوهی) آشکارا در جهت تلفیق تحقیقات بنیادی و کاربردی در یک زمینه بود. اما علیرغم کوشش‌های لوین، بسیاری از پیروان او بیش از پیش به کارهای آزمایشگاهی جذب شدند.


دانلود با لینک مستقیم


کاربرد روانشناسی اجتماعی در جامعه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.