فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد روش اجرایی کنترل مستندات

اختصاصی از فی توو تحقیق در مورد روش اجرایی کنترل مستندات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد روش اجرایی کنترل مستندات


تحقیق در مورد روش اجرایی کنترل مستندات

 لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه6

 

این روش اجرایی چگونگی تهیه ،کنترل ، تصویب ، توزیع ، تغییر و نگهداری مدارک و مستندات سیستم‌کیفیت و نیز مدارک و اسناد فنی درون سازمانی و برون سازمانی ( از قبیل نقشه ها و استانداردهای مشتری) را بیان می‌کند. این مدارک به شکل مکتوب (متن یا رسم ) و واسطه های الکترونیکی به عنوان داده هایی برای کیفیت محصول ، مراحل ، فرآیندها و کارآیی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

2- دامنه کاربرد:

تمامی اسناد و مدارک سیستم کیفیت از قبیل استانداردها ، نقشه های برون سازمانی ، مدارک فنی و مدارک سیستمی تهیه شده در سازمان در دامنه شمول این روش اجرایی قرار می‌گیرند.

3- مسئولیت ها :

3-1- مدیر تضمین کیفیت مسئولیت تهیه و برقراری این روش را برعهده دارد .

3-2- مدیر تضمین کیفیت مسئولیت بروزسازی وکنترل تمامی مستندات را برعهده دارد .

3-3-تمامی مدیران وکارکنان  مسئولیت تهیه و بکارگیری مستندات را برابر این روش بر عهده دارند .

3-2- برای هماهنگی تهیه ، توزیع ، تغییر ، کنترل و نگهداری مدارک ، مسئولیت های مرتبط در ماتریس مستندات ( بند 5-4 ) بیان شده است.

4- تعاریف:

4-1- مستندات (Documents):

 عبارت است از تمامی مدارکی که برای ایجاد ، حفظ ، اجرا و ارزیابی سیستم مدیریت کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد و به شکل مکتوب (متن/ رسم ) یا واسطه های الکترونیکی و به عنوان داده‌هایی برای کیفیت محصول ، فرآیند ، ارزیابی و کارآیی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4-2- نظامنامه کیفیت ( Quality  Manual) :

سندی است که در آن خط مشی ، اهداف و تعهد مدیریت نسبت به کیفیت و سیستم مدیریت کیفیت تشریح شده است.

4-3- روشهای اجرایی ((Procedures:

روشهایی هستند که چگونگی انجام فعالیتهای مهم کیفیتی را توصیف می کنند. این روشها مـراحل کنترل شده و سیستماتیک را برای اجــرای یک یا چند فعالیت معین می‌کنند و موجباتی را فراهم می آورند که نتیجه این فعالیتها با داده های مرتبط منطبق باشد .

4-4- دستورالعملهای کاری (Work  Instructions) :

 روشهایی هستند که جزییات اجرای کار را در هر مرحله کاری و یا در یک محل کاری معین می کنند و دربرگیرنده داده های مهم کیفیتی هستند.

4-5- دستورالعملهای آزمون (Test Instructions ) :

این دستورالعملها شرح روشنی برای اجرای تست ، کنترل و آزمونها جهت اثبات دستیابی به کیفیت و ارزیابی کیفیت در مقایسه با هدفهای از پیش تعیین شده ارایه می نمایند و دربرگیرنده داده های ضروری مانند پارامترها ، ابزار ،  محل و مرحله های آزمون هستند.

4-7- سوابق کیفیت) Quality  Records) :

سندهایی هستند بصورت کتبی یا واسطه های الکترونیکی که ناشی از عملکرد و اجرای سیستم مدیریت کیفیت می باشند و اثربخشی سیستم را مستند می نمایند . این سابقه ها شواهد و اطلاعاتی درباره کیفیت محصول ، خدمات یا فرآیند ارایه می دهند.

 

 

 

 

 

 

5- شرح عملیات :

5-1- تهیه ، تصویب و انتشار مستندات و مدارک

مسئول

اقــــــــــدام / شــرح فعالیت

ردیف

مدیر واحد

تهیه پیش نویس مدرک مورد نظر طبق دستورالعمل نحوه نگارش و مستند سازی سیستم کیفیت بشماره I40101 ، تکمیل فرم تهیه / تغییر مستندات بشماره F40101 و ارسال از طریق متصدی مرکز اسنادبه واحد تضمین کیفیت

5-1-1

مدیرتضمین کیفیت

بررسی پیش نویس ارایه شده ، و درصورت لزوم هماهنگی با تهیه کننده  ، ارائه نظرات اصلاحی یا تکمیلی ، ذکر ماهیت تغییر و تعیین گیرندگان نسخ در صورت تایید پیش نویس

5-1-2

تیم CFT

در صورت عدم تایید ، مدرک مورد نظر بهمراه نظرات اصلاحی ارایه شده از سوی تیم به تهیه کننده عودت می‌گردد پس از اعمال تغییرات درخواست شده مراحل 5-1-1 و 5-1-2 مجدداً تکرار می‌شود

5-1-3

مدیر تضمین

کیفیت

شماره‌گذاری مدرک طبق بند 5-3  این روش اجرایی ،  درج در لیست مرجع مستندات  Master List ) ) بشماره F40102 و تصویب مدرک براساس ماتریس مستندات ( بند 5-4 )

5-1-4

مدیر تضمین کیفیت

توزیع مدرک طی فرم دریافت و توزیع مدارک بشماره   F40103 و مطابق  بند 8 هر روش اجرایی

5-1-5

 

5-2- بازنگری و تغییر در مستندات و مدارک

چنانچه کارآیی ترتیبات اتخاذ شده در مدارک و مستندات به هر شکلی احراز نگردد ، باید آن را مورد بازنگری قرار داد . هر نوع تغییری که در نتیجه پیشنهادات یا بروز مغایرتها انجام خواهدگرفت باید به شرح زیر باشد.

 

 

مسئول

اقــــــــــدام / شــرح فعالیت

ردیف

هر یک از کارکنان

ثبت هر نوع عدم انطباق مشاهده شده دراجرای  مدارک و مستندات در فرم اقدام اصلاحی و پیشگیرانه بشماره F80801 ، ثبت پیشنهاد تغییر در مدارک و مستندات  در فرم F40101  و ارسال به واحد تضمین کیفیت جهت پیگیری های بعدی

5-2-1


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد روش اجرایی کنترل مستندات
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.