
بخشی از مقاله:
امروزه ارتباطات نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف یک سازمان ایفاء می کند و بهبودکیفی و کمی فعالیتهای سازمان و افزایش بهره وری از امکانات و نیروی انسانی در سایهانعکاس هر چه بهتر فعالیتها و مصوبات سازمان به جامعه و بهره گیری از امکانات وقابلیتهای اجتماع و مشارکت عمومی افراد آن می باشد .در این راستا روابط عمومی که حلقه ارتباط سازمانها با جامعه هستند می توانند نقشیبسیار اساسی را پذیرا شوند و بطور کلی هر چه این ارتباط با مردم و جامعه گسترده تر ومفید تر صورت پذیرد به همان اندازه سازمان یا مؤسسه در رسیدن به اهداف و آرمانهایخود موفق تر خواهد بود .در دنیای امروز که مردم در کلیه صحنه های جامعه حضور فعال دارند و افکار عمومیدر تصمیم گیریهای دست اندرکاران نقش اساسی دارد و هیچ برنامه و فعالیتی بدونمشارکت و حضور مردم به خوبی اجرا نمی گردد بدین جهت شناخت افکار عمومی وارزیابی آن یکی از نیازهای اساسی تمام دولتها و سازمانهاست . از آنجا که روابطعمومی سازمانی نوپاست و اکثر افراد با وظایف و اهداف آن آشنا نیستند در این مقالات بر آنیم تا با زبان ساده شما را با روابط عمومی و نقش آن در ارتباطات سازمانی آشناسازیم.
آنچه در این مقاله می خوانیم:
مقدمه - تاریخچه روابط عمومی روابط عمومی دردوران باستان- روابط عمومی درایران - روابط عمومی چیست؟ - پیدایش اصطلاح روابط عمومی - روابط عمومی قبل وپس ازانقلاب اسلامی - روابط عمومی درکشورهای روبه توسعه وایدئولوژیک - روابط عمومی هنرهشتم - ویژگی های اساسی دایره المعارف روابط عمومی -منابع
دانلود تحقیق با موضوع روابط عمومی