فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کنترل کیفیت

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله کنترل کیفیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کنترل کیفیت


دانلود مقاله کنترل کیفیت

 

مشخصات این فایل
عنوان: کنترل کیفیت
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 55

این مقاله در مورد کنترل کیفیت می باشد .

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله کنترل کیفیت

تاریخچه سیستم‎های کیفیت در ایران
حرکت در زمینه سیستم‎های کیفیت، بخصوص استانداردهای ‎ISO 9000 ، تشویق مرحوم آقای مهندس میراحمد سادات رئیس سابق مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است. در این مورد شاید نتوان گفت که حرکت رسمی کشور در زمینه سیستم‎های کیفیت به اقدامات مؤسسه استاندارد در برگزاری سمینارها و دوره‎های توجیهی بخصوص سمینار ‎ISO 9000 که در سال 1369 در رشت برگزار شد .....(ادامه دارد)

کنترل در فرهنگ ‎ T.Q.M
با توجه به اینکه یکی از اهداف اصلی ‎ T.Q.M تضمین کیفیت است. لذا واژه کنترل در این فرهنگ دارای مفهومی کلیدی است که درک صحیح آن یکی از عوامل مهم در دستیابی به فضای ایده‎آلی است که در ‎ T.Q.M مدنظر است.برای آشنایی با این مفهوم کلیدی، موارد زیر را می‎بایست به عنوان اصول اولیه در برسی تولید محصول یا خدمات و کیفیت آن در فرهنگ ‎ T.Q.M مورد توجه قرار ......(ادامه دارد)

 مدیریت در فرهنگ ‎ T.Q.M
در فرهنگ ‎ T.Q.M مدیریت پرچمدار تغییرات و حمایت کنندة‌ ایده‎های نو در زمینه‎های مختلف است و سرمایه‎گذاری در بکارگیری روشهای بروز خلاقیت و نوآوری و استفاده از تکنیکهای جدید برای کسب مهارت‎های جدید،  تحقیق و آموزش، بهبود مستمر در طراحی محصول و خدمات و داشتن مشتریان دائمی جزو برنامه‎های اصلی او برای حفظ بقاء و حضور در بازار رقابتی است.مدیریت در فرهنگ ‎ T.Q.M معتقد است که تغییرات یک شبه ایجاد نمی‎شود بلکه در گذر زمان و با تغییر در فرهنگ قدیمی امکان‎پذیر است،‌ به همین دلیل به جای .....(ادامه دارد)

هدف اساسی مدیریت کیفیت فراگیر
نکته اساسی در مدیریت کیفیت فراگیر این است که در بیشتر موارد امکان رسیدن به کار کاملاً بدون عیب و نقص را  مقدور می‎سازد. این امر به صورت‎های مختلف در متون و ادبیات این من ‎(TQM) بیان شده است. که به طور جدی، مستمر و سریع باید برای ادامه کار و فعالیت تلاش نموده تا محدودیت‎ها، نواقص و نارسایی‎ها را، تا حد صفر کاهش داد. این عقیده و باور تلاشی در جهت تکمیل کار است.شایان ذکر است که اولین زنان مناسب یا رفع عیب و نارسایی تا مرز صفر .....(ادامه دارد)

شرکتهای گواهی دهنده ‎(CERTIFICATION BODIES (C/B)
شرکتهای گواهی دهنده، شرکتهای معتبر و شناخته شده‎ای هستند که غالباً کار خود را با همکاری یک شرکت معتبر بین‎المللی شروع می‎کنند. شرکتهای گواهی دهنده، باید دارای توان و تخصص لازم و پرسنل کارآزموده و بازرسان ثبت شده باشند و شرایط مندرج در دستورالعمل‎های سازمان جهانی ایزو را دارا باشند. توانائی، لیاقت و صلاحیت این شرکتها باید مورد تأیید ‎A/B قرار گیرد. کلیه عملیات اجرائی آنها باید مکتوب بوده، مدارک بین‎المللی و سوابق لیاقت و کفایت آنها و همچنین پرونده پرسنل .....(ادامه دارد)

نتیجه‎گیری و پیشنهاد
با توجه به برنامه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی پنج ساله دوم دولت،‌ موفقیت در اجرای پروژه‎های مورد نظر علاوه بر حمایت ملی و سرمایه‎گذاری لازم در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات نیاز به توجه خاص بروند کیفیت دارد. بهبود کیفیت بستگی به پذیرفتن فرهنگ تغییر و آشنائی با فلسفه کیفیت جامع ‎(T.Q.M) و اجراء صحیح استانداردهای ایزو 9000 دارد،‌ باید بپذیریم و یاد بگیریم و تلاش کنیم تا با کیفیت .....(ادامه دارد)

 فهرست مطالب مقاله کنترل کیفیت

تاریخچه سیستم‎های کیفیت در ایران
مدیریت کیفیت چیست؟
سیر تحول مفاهیم کیفیت
هدف اساسی مدیریت کیفیت فراگیر
سطوح قابل قبول کیفیت
استاندارد بین‎المللی ایزو 9000
تکامل ایزو 9000
کلیات
نگرش فرآیندی سازگاری با سایر سیستم‎های مدیریت
استانداردهای بین‎المللی ایزو 9002
استاندارد بین‎المللی ایزو 9003
استاندارد بین‎المللی ایزو 9004
استقبال جهانی از استانداردهای سری ایزو 9000
نگرشی به روند کار در آمریکا وکانادا
چگونگی شروع کار
عملکرد استرالیا در زمینه استانداردهای سری ایزو 9000
نتیجه‎گیری و پیشنهاد


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کنترل کیفیت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.