مشخصات این فایل
عنوان: بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا
فرمت فایل : word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 70
این مقاله در مورد بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا می باشد .
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا
ارتباط خدمات و کالا
اصولاً کالاهایی که به بازار عرضه می شوند با خدمات همراه می باشند اما این خدمات می توانند به صورت خیلی جزیی و یا به صورت کامل و گسترده باشد در بازار رقابتی امروز ،خدمات همراه کالا از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.خدمات هر چند برای شرکت هزینه هایی را در بر دارد ،اما می تواند با جلب رضایت مشتریان ،سود بیشتر و .....(ادامه دارد)
کانالهای توزیع در بخش خدمات:
در کانال های توزیع چه در بخش کالاها و چه در بخش خدمات،هر واسطه بخشی از وظایف رساندن کالا یا خدمت به خریدار نهایی را انجام می دهد .کانالهای توزیع فقط به توزیع کالاهای فیزیکی محدود نمی گردند،بلکه در زمینه توزیع خدمات نیز نقش بسزایی دارند .این خدمات باید توسط تولید کنندگان به دست مصرف کنندگان برسد واسطه ها در رساندن آن نقش مهمی ایفا می کنند .ارائه خدماتی مانند بیمه،خدمات .....(ادامه دارد)
کیفیت خدمات :
خدمات خوب مشتری ،موجد موفقیت حرفه ای است ،معمولاً هزینه حفظ اعتبار نزد مشتریان فعلی شرکت ،کمتر از جلب مشتریان جدید یا متقاعد کردن مشتریان از دست رفته است .شرکت هایی که همراه کالا خدمات پس از فروش خوبی را به مشتریان خود عرضه می کنند معمولاً از رقبایی که در همین زمینه برخوردی ضعیف دارند ،پیشی می گیرند.در یک بررسی که توسط انستیتو برنامه ریزی استراژیک صورت گرفته است،از نظر کیفیت ،کارایی حرفه هایی که دارای درجه عالی اند با حرفه هایی ......(ادامه دارد)
نتیجه:
در دیدگاه اول که تجزیه و تحلیل دوره های زمانی فروش را مطرح کرده بود به این ترتیب بود که اوضاع و احوال گذشته اساس پیش بینی فروش در آینده قرار گرفته بود و برای استفاده از این روش لازم بود که ارقام فروش محصول مورد نظر را در دوره های گذشته جمع آوری نمود و نمودار آنها را رسم کرد و با مطالعه دقیق منحنی های فروش دوره های زمانی مختلف روابطی را کشف کرد و آنها را مبنای فروش آتی قرار .....(ادامه دارد)
بازاریابی مدیریت بازار
منبع چهارم:
منبع چهارم کتاب بازاریابی و مدیریت بازار ، نوشته مهندس محمد بلوریان تهرانی می باشد که این کتاب از ده فصل عمده تشکیل شده است ک هر فصل آن خود داری چندین بخش جداگانه است . آنچه که از این کتاب مورد نظر بوده و برای انجام این تحقیق مفید واقع شده است مطالبی مربوط به فصل دوم این کتاب می باشد .فصل دوم این کتاب که مربوط به شناخت کالا است به زیر بخش هایی تقسیم می شود که در بین این زیر بخش ها از قسمت خدمات حمل و نقل ،زمان تحویل نوشته شده ، وقتی .....(ادامه دارد)
بررسی راهبردی عناصر آمیخته بازار یابی شرکت های موفق ایرانی
منبع پنجم:
این منبع شامل مقاله ای است که این مقاله چکیده ای از تحقیق به عمل آمده در خصوص "بررسی راهبرد های عناصر آمیخته بازار یابی (4P) شرکت های موفق ایرانی (در امر تولید و فروش ) و ارایه مدل تحلیل بازار یابی می باشد .این تحقیق در شرکت های موفق صادرات ایران در بازار های بین المللی توانسته اند جایگاه بالایی داشته باشند نشان می دهد که توجه به بازار یابی در تمام ابعاد،رمز این موفقیت بوده .....(ادامه دارد)
بخشی از فهرست مطالب مقاله بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا
پیشگفتار
مقدمه
فرضیه تحقیق
روش تحقیق
بیان مسئله:
هدف:
مباحث نظری
مروری بر تاریخچه مساًله وموضوع تحقیق
خصوصیات خدمات
تعریف خدمات
ارتباط خدمات و کالا
کانالهای توزیع در بخش خدمات
توزیع خدمات
بررسی نیازهای خدماتی مصرف کنندگان
بازار یابی خدمات
کالا
مراحل فرایند پذیرش کالا
کیفیت خدمات
مبانی نظری تحقیق
نظریه ها
بررسی چند دیدگاه
تجزیه تحلیل دوره زمانی فروش
تجزیه تحلیل اماری تقاضا
نتیجه
مروری بر سابقه مطالعاتی تحقیق
مقاله بازاریابی مبنی بر انسان
هفت کلید استراتژی خدمات
بازاریابی مدیریت بازار
بررسی راهبردی عناصر آمیخته بازار یابی شرکت های موفق ایرانی
روش آزمون فرضیه:
نتیجه .....(ادامه دارد)
بخشی از فهرست منابع مقاله بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا
1.آذر ،عادل ؛ آمار و کاربرد ان در اقتصاد؛چاپ چهارم ، انتشارات سمت ،جلد دوم ،1378.
2.حافظ نیا ،محمد رضا ؛ مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی ؛چاپ اول ،انتشارات سمت ،تهران :1374.
3.ابراهیمی ، عبدالحمید ،"بررسی راهبرد های عناصر آمیخته بازاریابی 4P در شرکت های موفق صادراتی ایران"،نامه تخصصی بازاریابی ؛شماره 17،تیر 1381،صفحات 23 تا 31
4.سعیدی کیا ،علی اکبر ،و مظفری فرد ،جعفر ؛مدیریت زنجیرهی تاًمین ؛مجله مهندسی صنایع ؛سال دهم ؛شماره 61.
5.بلوریان تهرانی ،محمد ؛بازاریابی و مدیریت بازار ؛اپدوم 1378،تهران :شرکت چاپ ونشر بازرگانی (وابسته به موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی ).
6.کوپر،کونالد؛"در بازاریابی مبنی بر انسان " ،مترجم حسین پرهیزی گشتی ،نامه تخصصی بازاریابی :شماره 20،مهر 1381،صفحات 52 تا 55.
7.تریسی ،مایکل ،و ویرزما،فرد؛اصول بازاریابی؛ترجمه عبدالرضا رضائی نژاد ،چاپ 1375،تهران:انتشارت موًسسه مطالعات پژوهشهای بازرگانی.
8.کاتلر،فیلیپ،و آرسترانگ،گری؛اصول بازاریابی،ترجمه بهمن فروزنده،چاپ1377،تهران:شهر آموزه با همکاری شرکت آتریات. .....(ادامه دارد)
دانلود مقاله بررسی تأثیر خدمات پس از فروش بر فروش کالا