فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی توو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله خشخاش و تریاک

اختصاصی از فی توو دانلود مقاله خشخاش و تریاک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله خشخاش و تریاک


دانلود مقاله خشخاش و تریاک

 

مشخصات این فایل
عنوان:خشخاش و تریاک
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 29

این مقاله در مورد خشخاش و تریاک می باشد.

 

بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از مقاله خشخاش و تریاک

خشخاش یک گیاه علفی یکساله است که از تیر تا مرداد گل می دهد و قرنهاست که کشت وکار می شود. خشخاش به احتمال زیاد بومی خاورمیانه است ولی امروزه در مناطق معتدل نیمکره شمالی برای دانه های روغنی آن و بعنوان داروی گیاهی و برای تولید تریاک در کشورهای مناطق مدیترانه ای تا کشورهای نیمه حاره آسیا,. چین و ژاپن کشت می شود. کشت و کار خشخاش در اروپا و آسیا بنظر می رسد از شرق به غرب بوده است. ماده خامی که جنبه دارویی دارد ماده شیرمانندی است که در اثر ایجاد بریدگی روی کپسولهای نارس خارج می شود. منابع اصلی تریاک کشورهای ترکیه (آسیای صغیر), هند, شوروی سابق و چین می باشد. کپسولهای خشک شده ماده خام دارویی در بسیاری از کشورهای اروپایی هستند. تریاک خام و کپسولهای خشک حاوی الکالوئیدهای بی نهایت سمی هستند که بیش از ۲۰ تای آنها تاکنون شناسایی شده اند......(ادامه دارد)

گیاه کامل
- اندام‌هاى رویشى :    
      
گیاهى یک‌ساله، ایستا، به ارتفاع ۳۰ تا ۶۰ سانتى‌متر که توسط بذر تکثیر مى‌یابد. ساقهٔ آن منشعب و در بخش‌هاى پائین کرک‌دار است و تراکم کرک‌ها در بخش‌هاى بالائى کمتر است. برگ‌هاى این گیاه دمبرگ‌دار، در بخش‌هائى از طول ساقه بدون دمبرگ، ساده یا دوشانه‌ای، با قطعات سرنیزه‌اى شکل تا باریک و پوشیده از کرک‌هاى نرم و خوابیده هستند......(ادامه دارد)        

آشنایی با خشخاش و آلکالوئیدهای مهم آن
به منظور تهیه تریاک کشت می شود. ولی در کشور ما و هندوستان بیشتر از وارتیه Album استفاده می شود. وارتیه اخیر نه تنها برای استخراج تریاک مفید می باشد بلکه کپسول نارسی یا رسیده آن در مداوای بیماری ها غالباً مورد استفاده قرار می گیرد ایخشخاش دارای دو واریته اصلی و Album و Nigrum است. از وارتیه های دیگر آن می توان Glebrum و Setigerum را نام برد که بیشتر ن رقم که یکی از مهمترین وارتیه های خشخاش به شمار می آید دارای گلهای درشت و زیبا به رنگ سفید می باشد که در سطح گلبرگهای آن تزیینات .....(ادامه دارد)

تریاک چیست و چگونه بدست می آید؟
تریاک به شکل ماده قهوه ای تیره رنگ به گونه دلمه شده مانند پلاستیک وجود دارد. تریاک شیره الکالویید داری است که از تیغ زدن گرز خشخاش (تصویر شماره 1) و لخته شدن شیره خشخاش نارس بدست می آید. تخمدان حاوی دانه های خشخاش، بیضی شکل است که گلبرگهای صورتی رنگ دارد. وقتی این گلبرگها رو به پژمردگی می رود، با تیغ زدن تخمدان نارس، عصاره شیری رنگی شروع به تراوش می کند که در مجاورت هوا به صورت (دلمه) شده پس از گذشت یک شبانه روز به رنگ قهوه ای و گاهی سیاه در می آید و به حالت صمغی چسبیده بر جدار خارجی تخمدان باقی می ماند که آن را تراشیده و جمع آوری می کنند......(ادامه دارد)

تاریخچه تریاک در ایران
در ایران کشت تریاک در دوره سلسله صفویه برای مصرف داخلی که در ایران گسترش سرسام آوری داشته، تا حدی که بعضی از پادشاهان این سلسله هم معتاد بودند، ولی با دقت در اشعار شعرای پیش از این تاریخ گویا ایرانیان پیش از این دوره هم تریاک خواری داشته اند.تاورنیه و شاردن که در زمان صفویه از ایران دیدن کرده اند، می نویسند: (خوردن تریاک و کوکنار در ایران رایج است)......(ادامه دارد)

درمان و ترک تریاک
اکثریت معتادان به مواد مخدر بویژه تریاک، تمایل به ترک اعتیاد به صورت تدریجی و در منزل و بویژه زیرنظر پزشک را دارند. بدین منظور یک روش ساده و مفید در زیر عنوان می‌گردد که بسیاری از معتادان قادر به ترک آن بوده و تعداد زیادی از معتادان نیز از طریق درمان سرپائی و درمانگاهی با همین روش اعتیاد را ترک کرده اند و خوشبختانه هیچ خطری نیز دربر نداشته‌است. در این روش ابتدا بایستی فرد معتاد به تریاک، در طی 15 روز و هر روز مقدار کمی از میزان تریاک مصرفی روزانه‌اش را کم کند و پس از 15 روز به یک حد می‌نیمم برسد، سپس با تجویز 4 داروی زیر که بیشتر جهت درمان علائم و نشانه‌های ترک اعتیاد بکار می‌رود و نوعی جایگزینی خفیف نیز می‌باشند می‌توان در مدت 10 روز، وی را از اعتیاد نجات داد (درمجموع 25 روز). داروهای مصرفی عبارتند از: 1- استامینوفن کدئین که در روز اول به میزان 6-3 عدد و برای 3 بار در روز مصرف گردد که علاوه بر جایگزین شدن .....(ادامه دارد)

بخش از فهرست مطالب مقاله خشخاش و تریاک در پایین آمده است.

تیره
 خشخاش (Papaveraceae)
کاملترین اطلاعات در مورد تریاک
خشخاش
گل دختر - شقایق شاخدار
گیاهچه
گیاه کامل
- اندام‌هاى رویشى :     
- اندام‌هاى زایشى:     
محل رشد و پراکنش
شقایق - خشخاش هرز
گیاهچه
گیاه کامل
- اندام‌هاى رویشى :     
- اندام‌هاى زایشى :     
محل رشد و پراکنش
گیاهچه
گیاه کامل
- اندام‌هاى رویشى :     
- اندام‌هاى زایشى :     
محل رشد و پراکنش
گل عروس بنفش
گیاهچه
گیاه کامل
- اندام‌هاى رویشى :     
- اندام‌هاى زایشى :     
محل رشد و پراکنش
آشنایی با خشخاش و آلکالوئیدهای مهم آن
تریاک چیست و چگونه بدست می آید؟
تاریخچه تریاک
.....(ادامه دارد)

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله خشخاش و تریاک
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.