فصل اول
مروری کوتاه بر اصول و مبانی سازمان و مدیریت
مدیریت یعنی هماهنگی همه امکانات و منابع از طریق برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و نظارت ، به طوری که هدف های مشخص تحقق پذیرید.
مدیریت عبارت است از عمل تاثیر گذاری بر افراد به طوری که از روی میل و علاقه برای هدف های گروهی تلاش کنند.
رهیری موضوعی وسیعتراز از مدیریت است و مدیریت نوع خاصی از رهبری محسوب می شود که در آن تحقق اهداف سازمانی مورد نظر است . رهبری نیز برای تحقق هدفهایش ملزم است که با افراد و به وسیله افراد کار کند ، اما این هدفها لزوما اهداف سازمانی نیستند.
ابزارهای اصلی مدیریت عبارتند از :
برنامه ریزی
انگیزش
سازماندهی
کنترل
مسئولیت مدیرعبارت است از مجموعه ای از وظایف گوناگون و تعریف شده که بخشی از آن در حیطه مدیریت و سازمان و بخش دیگر در ارتباط با بیرون سازمان است.
مثل :تصمیم گیری ، برنامه ریزی ، تنظیم گزارش ، حضور در جلسات ، حضور در مراسم مختلف سازمان و ....
شامل 232 اسلاید powerpoint
دانلود پاورپوینت مدیریت سازمانهای ورزشی